افراد بیرون از سازمان ورزش اگر کمک نمی‌کنند سد راه هم نشوند

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری اصفهان گفت: سازمان ورزش شهرداری اصفهان با تشکیل کارگروه‌ها راه خود را انتخاب کرده و از افراد بیرون از سازمان می‌خواهم اگر به ما کمک نمی‌کنند سد راه هم نشوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسمی در جلسه کارگروه‌های تخصصی سازمان ورزش شهرداری اصفهان که عصر روز دوشنبه در ورزشگاه ابرار برگزار شد، اظهار کرد: در جامعه اسلامی به خصوص در شهر اصفهان موضوعات اجتماعی تا کنون زمین نمانده و آحاد مختلف مردم به کمک به هم‌نوعان و قشر محروم و ضعیف جامعه  اعتقاد دارند.

وی ادامه داد: اگر کمک‌ها و مساعدت‌های مردمی نبود حاکمیت نمی‌توانست مشکلات و معضلات را حل کند. به یمن و میمنت دین مقدس اسلام و برکات مذهب تشیع، مردم در امور اجتماعی همیشه حضور شایسته دارند.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: نقطه ابهام در فرهنگ مقوله ورزش است چون که ورزش در کشور ما هنوز نهادینه نشده و نمی‌شود و باید موانعی که سر راه است را بررسی کرد.

قاسمی بیان کرد: بهمن ماه سال ۹۵ با دست خالی برای نهادینه کردن نظام داوطلبی برنامه‌ریزی‌هایی انجام گرفت و در این راستا مقدماتی به وجود آمد. اما آیا بدون ایجاد ساختار، سازمان، تشکیلات منسجم و هدف می‌شود حرکت کرد؟ پس برای من سوال است که چرا نقدهای زیادی به این مسیر می‌شود، بگذارید مجموعه با افراد در خور ورزش کار خود را ادامه دهند.

وی افزود: در ورزش شهروندی تجربه و اندوخته‌ای در اختیار نداریم و باید تمامی مسیرها را تجربه کنیم. اعتقاد دارم در ورزش شهروندی در اصفهان و حتی کشور بدون حضور و مشارکت مردم حرفی برای گفتن نداریم.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: به نظر من در طی چند ماه از شروع کار تا کنون نتیجه فعالیت‌ها رضایت‌بخش نبوده و مقصر هم خودم هستم اما مطمئناً موانع و مشکلاتی در مسیر این راه وجود داشته که نتوانستیم به یک هم‌افزایی برسیم.

قاسمی تصریح کرد: در طرح نظام داوطلبی ۸۶۳ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که با شرایط موجود در کلانشهر اصفهان این تعداد بسیار کم است. ما نیاز به سازمانی پویا، چابک، قوی و با حلقه‌های اتصال بسیار نزدیک به مردم داریم.

وی ادامه داد: کارگروه‌های سازمان ورزش شهرداری اصفهان بالاترین مقام تصمیم‌گیری برای ورزش شهروندی است که قرار است مصوبات این کارگروه‌ها با خرد جمعی و تصمیم‌گیری نهایی باشد تا راه‌کار اصلی و هدایت‌کننده سازمان ورزش باشد.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری اصفهان گفت: برای رسیدن به اهداف تعیین شده باید همه حتی افراد خارج از سازمان ورزش شهرداری اصفهان هم کمک و همکاری کنند و اگر کمک نمی‌کنند سد راه هم نشوند.

قاسمی با بیان اینکه شهرداران مناطق پانزده‌گانه شهرداری، معاونان و کارشناسان با آغوش باز از طرح کارگروه‌های سازمان ورزش شهرداری اصفهان استقبال کرده‌اند، افزود: ما راه‌مان را انتخاب کرده‌ایم و در این راه هیچ منع قانونی وجود ندارد. اگر قرار باشد ورزش شهروندی شهرداری اصفهان را به دولت واگذار کنیم موفق نمی‌شویم همان‌طور که در چند سال اخیر موفق نبوده‌ایم.

وی افزود: در جلساتی که با کارگروه‌های مختلف برگزار شد به ابن نتیجه رسیدم که کارگروه‌ها در خلأ اطلاعاتی و سردرگمی هستند و تصمیماتی را اتخاذ می‌کنند که مورد هدف ما نیست.

کد خبر 307617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.