آغاز اردوهای جهادی و راهیان نور از ۲۰ تیر/ پیش‌بینی حضور ۱۰۰ هزار دانش‌آموز در اردوها

مدیرکل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اردوهای راهیان نور در یادمان‌های دفاع مقدس از ۲۰ تیرماه شروع می شود و تا ۲۰ شهریور ادامه خواهد داشت گفت: طرح هجرت ۳ و اردوهای جهادی نیز از ۲۰ تیر کلید می‌خورد و پیش بینی ما حضور ۱۰۰ هزار دانش آموز متوسطه دوم در این طرح است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از  ایسنا، مهدی علی اکبرزاده به نقش مهم خانواده‌ها برای برنامه ریزی اوقات فراغت گفت: خانواده ها با علایق و استعداد فرزندان خود آشنا هستند و می‌توانند این علایق و استعدادها را هدایت کنند.

وی افزود: خانواده‌ها می توانند از میان دوره های مختلف هنری، ورزشی، علمی و... انتخاب کنند، ضمن آنکه همکاران ما در پایگاه‌ها، آماده راهنمایی خانواده‌ها در این زمینه هستند.

مدیرکل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه از ابتدای هر سال تحصیلی مراحل اولیه مسابقات فرهنگی و هنری شروع می شود و در نهایت در تابستان بخش نهایی مسابقات به صورت متمرکز برگزار می شود گفت: سی و پنجمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری در اردوگاه نیشابور از اول تا یازدهم مردادماه برای ۲۲۰۰ دانش آموز برگزار می شود و از ۱۰ تیر تا ۲۵ شهریور اردوی بنیاد علوی برای ۱۰ هزار نفر برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: اردوی راهیان نور در یادمان های دفاع مقدس از ۲۰ تیرماه شروع می شود و تا ۲۰ شهریور ادامه خواهد داشت. طرح هجرت ۳ و اردوهای جهادی نیز از ۲۰ تیر کلید می خورد و پیش بینی ما حضور ۱۰۰ هزار دانش آموز متوسطه دوم در این طرح است.

علی اکبرزاده با بیان اینکه اردوهای زیارت اولی در سه حرم اهل بیت در مشهد، قم و شیراز نیز از دهه کرامت شروع می شود و بعد از آن ادامه خواهد داشت گفت: ظرفیت ما اعزام ۱۲ هزار دانش آموز است که البته ۳ هزار نفر هم تا کنون مشرف شده‌اند.

وی از برگزاری اولین اردوی متمرکز کتابخوانان برتر در راستای اعتلای نهضت کتابخوانی خبر داد و گفت: در این اردو ۳۰۰ نفر حضور دارند و این اردو در تهران برپا می شود همچنین اختتامیه کنگره ملی پرسش مهر ۱۷ نیز در تهران در طول تابستان برگزار خواهد شد.

سومین دوره آموزشی دانش آموزان مکلف عشایر، سی و پنجمین مسابقات قرآن، عترت و نماز، اردوی تخصصی خبرنگاران پانا و اردوی تخصصی نمایندگان مجلس دانش آموزی نیز از دیگر برنامه های تدارک دیده شده است.

وی درباره ضرورت مشارکت سایر دستگاه‌ها در پیشبرد اهداف تربیتی برنامه های تابستانی گفت: اگر نهادهای مختلف اجتماعی از خانواده گرفته تا نهادهای مردمی و بخش های دولتی به آموزش و پرورش کمک نکنند قطعا در اجرای برنامه های خود موفق نخواهد بود. برنامه ریزی برای جمعیت بزرگ تحت پوشش آموزش و پرورش با بودجه اندکی که داریم کار ساده ای نیست و همه باید کمک کنند، اکنون همسویی خوبی در اجرای برنامه‌ها با دستگاه‌های ذیربط بوجود آمده است.

کد خبر 307584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.