۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۷
مسئله سند۲۰۳۰مسئله جناحی نیست/سرنوشت سند2030درشورای عالی انقلاب فرهنگی به درستی رقم خورد

لنجان_امام جمعه ورنامخواست گفت: مسئله سند ۲۰۳۰ یک مسئله جناحی نیست، هر کسی که ایرانی و مسلمان است، نباید در برابر پذیرش این سند ساکت باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام والمسلمین زارعی در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه ورنامخواست با اشاره به برخی خصلت‌ها و ویژگی‌های منحصر بفرد امام علی (ع) اظهار کرد: امام علی (ع) دارای صفاتی آسمانی است به نحوی که همان علی (ع) که درب خیبر را از جا می‌کند بر سر یتیمان و مظلومان دست رحمت و مهربانی می‌کشد.

وی با اشاره به اینکه علی(ع) تمام حقیقت قرآن است و هرکس بخواهد قرآن را بشناسد باید به علی(ع) معرفت پیدا کند، افزود: شخصیت امام اول شیعیان بسیار گسترده است و فرصت برای پرداختن به تمام وجوه شخصیتی این اول مرد مؤمن به آیین اسلام کم است اما در توصیف او فقط همین جمله که او تفسیر تمام قرآن است، کفایت می‌کند.

امام جمعه ورنامخواست تصریح کرد: امروز در سراسر جهان کمی‌ها و کاستی‌های فراوانی حس می‌شود و امروز بیش از هر زمان دیگری بشریت نیاز به شناخت الگوی تمام خوبی‌ها یعنی علی‌ابن‌ابی‌طالب(ع) دارد تا راه برون رفت از مشکلات و ناملایمات را پیدا کند.

وی در ادامه با اشاره آخرین جمعه ماه رمضان و برگزاری راهپیمایی روز قدس اضافه کرد: جمعه‌ی آخر ماه رمضان که جمعه‌ی آینده است، به عنوان روز جهانی قدس از سوی امام امت و جمهوری اسلامی از سال‌ها پیش شناخته و مطرح شده است. زارعی ادامه داد: در دنیای اسلام در میان ملت‌ها نیز این روز جا افتاده است. این روز بهانه‌ و فرصتی است برای روح‌های علاقمند به مسأله‌ی فلسطین و دل‌های پرشور جوانان و قشرهایی از ملت‌های مسلمان، که در مثل چنان روزی در جمعه‌ی آخر ماه رمضان، از مردم فلسطین حمایت و دفاع کنند و باید گفت روز قدس روز اسلام و رسول الله(ص) است که باید به شایستگی، قدر این روز را بدانیم.

وی عنوان کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند چقدر سعی کرده‌اند در طول این سالها که روز قدس را که نماد صف‌بندی حق در مقابل باطل است، تضعیف کنند، روز قدس نشان‌دهنده‌ی صف‌بندی حق و باطل، صف‌بندی عدل در مقابل ظلم است، روز قدس فقط روز فلسطین نیست؛ روز امت اسلامی است، روز فریاد رسای مسلمانان علیه سرطان کشنده‌ی صهیونیزم است که به وسیله‌ی دست متجاوز اشغالگران، مداخله کنندگان، قدرتهای استکباری به جان امت اسلامی افتاده است، روز قدس چیز کوچکی نیست، روز قدس یک روز جهانی است.

امام جمعه ورنامخواست با اشاره به اینکه قدس سمبل و نماد فلسطین و محور وحدت جهان اسلام است فبیان کرد: معظم له فرمودند یک پیام جهانی هم دارد، نشان‌دهنده‌ی این است که امت اسلامی اولاً زیر بار ظلم نمیرود، ولو این ظلم از پشتیبانی بزرگترین و قدرتمندترین دولتهای عالم برخوردار باشد، چقدر سعی کردند روز قدس را تضعیف کنند و امسال بیش از همیشه تلاش کردند؛ اما روز قدس در ایران اسلامی، در تهرانِ باعظمت به همه‌ی دنیا نشان داد که عقربه‌ی انقلاب و ملت ایران به کدام سمت و کدام جهت است؛ نشان داد که اراده‌ی ملت ایران چیست؛ نشان داد که ترفندها و حقه‌ها و پول خرج‌کردنها و خباثتهای سیاسی آنها بر روحیه‌ی ملت ایران اثری ندارد لذا این مهم همچون سالهای گذشته باید به شور بیشتری مد نظر قرار گرفته تا مشت محکمی دیگر به دهان استکبار وارد شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: پرداختن به مسائل حاشیه‌ای، دردی را از مشکلات کشور و ملت حل نخواهد کرد و باید گفت نظام مقدس جمهوری اسلامی امروز در آن شأنی که مورد انتظار امام راحل و رهبری است نیست لذا باید توجه داشت که پرداختن به مسائل و مشکلات کشور به منزله سیاه‌نمایی نیست و باید این قبیل مشکلات مورد بررسی و واکاوی قرار گیرد.

زارعی با اشاره به تصویب طرح جامع تحریم های ایران در سنا، اذعان کرد: آمریکائی ها حتی نسبت به برجامی که ما آن را مرده می دانیم هم رحم نمی کنند لذا انتظار است که مسئولان مربوطه در برابر تحریم های ظالمانه آمریکایی ها موضع فعالی داشته باشند.

وی متذکر شد:  بعضی ها با صحبت های نسنجیده نباید فضای دو قطبی سال ۵۹ را در کشور تکرار کنند لذا همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند در سال ۵۹، رئیس جمهور وقت جامعه را دو قطبی، و مردم را به دو دسته مخالف و موافق تقسیم کرد که نباید این تجربه تکرار شود.

امام جمعه ورنامخواست در ادامه با اشاره به سند  ۲۰۳۰ گفت: مسئله سند ۲۰۳۰ یک مسئله جناحی نیست، هر کسی که ایرانی و مسلمان است، نباید در برابر پذیرش این سند ساکت باشد.

وی افزود: مسئولان مربوطه باید ملغی شدن سند ۲۰۳۰ را به صراحت بیان کرده و آن را به صورت عملیاتی اجرا نمایند.

کد خبر 307104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.