ال جی رتبه نخست نمایشگرهای OLED بزرگ/موبایل اقتصادی اکسپریا رسما معرفی شد

هفته‌ بیست و دوم از سال2017 میلادی سپری شد. در بررسی مهم‌ترین رویدادهای مربوط به موبایل در هفته ای که گذشت با ما همراه باشید.

به گزارش گروه ترجمه علم و فناوری خبرگزاری ایمنا، هفته‌ای دیگر از سال 2017 میلادی سپری شد. طبق سنت پیشین به بررسی مهم‌ترین رویدادهای مربوط به موبایل در هفته‌ای که گذشت می‌پردازیم.
این رویدادها که از معرفی تولیدات جدید برندهای معروف تا مشکلات و نقص های آنان را شامل می شود، پربحث ترین مباحث دنیای موبایل بوده که برخی از آنان را در زیر می خوانید. اگر فکر می کنید این هفته ممکن است خبری را از دست داده اید، با ما همراه باشید تا مختصر و مفید از مهمترین اخبار موبایل در هفته گذشته باخبر شوید.

ال جی همچنان رتبه نخست بازار نمایشگرهای OLED بزرگ را در اختیار دارد

سهم ال جی از بازار تلفن های همراه چندان زیاد نیست؛ اما بخش تولید نمایشگر این شرکت ماجرای دیگری دارد. «LG Display» با توجه به فروش فوق العاده تلویزیون های شرکت و همچنین قراردادهای پر منفعتی مانند تامین نمایشگرهای اپل، عملکرد بسیار خوبی داشته و در حال حاضر رتبه نخست تولیدکنندگان نمایشگرهای OLED بزرگ (بزرگتر از 9 اینچ) را به خود اختصاص داده است.

عنوان مورد بحث بیش از 7.5 سال است که در دستان ال جی قرار داشته و این کمپانی در سه ماهه نخست امسال موفق شده با فروش بیش از 35 میلیون نمایشگر مختلف، همچنان جایگاه خود را در صدر جدول حفظ نماید.

ایسوس به شکل رسمی خانواده ZenFone 3 را معرفی کرد؛ تایوانی ها با ۳ موبایل تازه رقابت را ادامه می دهند

همانطور که انتظار می رفت ایسوس ، از سه تلفن هوشمند ZenFone 3، ZenFone 3 Deluxe و ZenFone 3 Ultra پرده برداشت و می توان دید  مشخصاتی که در خصوص این اسمارت فون ها به فضای مجازی راه یافتند، صحیح بوده اند.

ایسوس در ZenFone 3 از برترین چیپست کوالکام بهره نگرفته و به سراغ استفاده از اسنپدراگون ۶۲۵ رفته است. چیپستی ۱۴ نانومتری که به هشت هسته با طراحی Cortex-A53 مجهز شده که می توانند توان پردازشی ۲ گیگاهرتز را به ارمغان آورند. از سوی دیگر در این چیپست می توان پردازشگر گرافیکی آدرنو ۵۰۶ را نیز مشاهده کرد.

باتری این محصول ۳۰۰۰ میلی آمپری است و از شارژ سریع کوالکام نیز پشتیبانی می کند. در این بین موبایل مورد اشاره از تکنولوژی LTE با Cat 6 پشتیبانی کرده و با دو درگاه سیم کارت عرضه می شود که یکی نانو و دیگری مایکرو است. ایسوس در نشست خبری خود اعلام کرد که ZenFone 3 با ۳ گیگابایت حافظه رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی قابل افزایش عرضه می شود و قیمتی برابر با ۲۴۹ دلار خواهد داشت. این موبایل حالا برعکس نسل قبلی، پوششی فلزی دارد و با نمایشگری ۵.۵ اینچ از نوع IPS و رزولوشن ۱۰۸۰p همراه شده. از سوی دیگر ذن فون ۳ دارای تکنولوژی Hi-Res Audio است.

ایسوس نیز مانند بیشتر سازندگان اندرویدی، تصمیم گرفته تا به سراغ اتصال USB-C برود که البته صرفا سرعت استاندارد USB 2.0 را برایتان به ارمغان می آورد. شرکت تایوانی از سنسور ۱۶ مگاپیکسلی سونی با نام IMX298 در موبایل خود استفاده کرده است. در ماژول دوربین از لزرشگیر اپتیکال ۴ محوره نیز بهره گرفته شده. البته در این بین همچنان شاهد برآمدگی دوربین در پشت ذن فون ۳ نیز خواهید بود. دوربین جلوی ZenFone 3 نیز از سنسوری ۸ مگاپیکسلی بهره می برد که به زاویه دید عریض ۸۵ درجه مجهز شده است. اما مدل ZenFone 3 Deluxe که نمونه گران تر و قدرتمندتری است، از نمایشگر ۵.۷ اینچ با رزولوشن ۱۰۸۰p و پنل Super AMOLED استفاده می کند. این محصول هم مانند پرچمدار سامسونگ و ال جی، از ویژگی نمایشگر همیشه روشن برخوردار است.

ZenFone 3 Deluxe از چیپست اسنپدراگون ۸۲۰ بهره می برد و باز هم با اتصال USB-C از راه می رسد اما این اتصال، با استاندارد USB 3.0 کار کرده و به شارژ سریع نسخه سوم کوالکام نیز تجهیز شده. این موبایل همچنین از سنسور ۲۳ مگاپیکسلی سونی با کد IMX318 در دوربین اصلی اش استفاده کرده که به راحتی ویدیوهای 4K را به ثبت می رساند. در کنار اسنپدراگون ۸۲۰، تلفن هوشمند ZenFone 3 Deluxe دارای ۶ گیگابایت حافظه رم بوده و ۶۴ گیگابایت نیز حافظه داخلی در آن قرار گرفته. ایسوس قیمت این محصول را ۴۹۹ دلار اعلام کرد و بیان نمود که در آینده، نمونه ای دارای حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی نیز به آن اضافه خواهد شد. موبایل دیگری که ایسوس معرفی کرد، ZenFone 3 Ultra نام داشت که نمایشگری ۶.۸ اینچی دارد. پنل نمایشگر این موبایل، از نوع LCD و با رزولوشن 1080p است. ایسوس در خصوص کیفیت بالای و صدای رسا در اسپیکرهای این موبایل گفت و همچنین عنوان کرد که نمونه Ultra به یک باتری ۴۶۰۰ میلی آمپری مجهز شده است.

در نسخه Ultra از ذن فون ۳، از اسنپدراگون ۶۵۲ استفاده شده و به همین ترتیب، باز هم ایسوس قیمتی مناسب را برای محصول خود در نظر گرفته که به ۴۷۹ دلار می رسد.

21.4 درصد از بازار نمایشگرهای بزرگ در اختیار ال جی است

سهم شرکت کره ای از بازار جهانی در سه ماهه اول امسال 21.4 درصد بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال افت 8 درصدی را نشان می دهد. رتبه بعدی پس از ال جی، متعلق به کمپانی «BOE» بوده که با سهم 21 درصدی، اختلاف اندکی با رتبه نخست دارد. البته این شرکت چینی کسب و کار نمایشگرهای OLED خود را گسترش داده و بنا بر شایعات، در حال رایزنی با اپل برای تامین نمایشگرهای نسل بعدی آیفون است.

از سوی دیگر، سهم سامسونگ از بازار مورد بحث تنها 10 درصد بوده و این کمپانی در رده پنجم تولیدکنندگان جهان قرار می گیرد. این آمار چندان هم دور از انتظار نبود چرا که سامسونگ به جز تلویزیون، محصول دیگری با نمایشگر OLED بزرگتر از 9 اینچ تولید نمی کند و توان خود را در این بخش روی نمایشگرهای موبایل متمرکز کرده و بازار را به انحصار خود درآورده است.

البته انحصار سامسونگ بر بازار نمایشگرهای موبایل احتمالاً چندان پایدار نخواهد ماند چرا که بر اساس گزارشات، ال جی قصد دارد کارخانه P10 خود در شهر «پاجو»ی کره جنوبی را به محل تولید نمایشگرهای OLED موبایل تبدیل کند.

کارخانه مذکور در ابتدا برای تولید پنل تلویزیون های OLED بنا شده بود اما حالا با توجه به بازار رو به رشد صنعت موبایل برای تکنولوژی مورد اشاره، و همچنین عرضه نخستین پرچمدار ال جی مجهز به نمایشگر OLED در سال جاری، به نظر می رسد کمپانی کره ای نقشه های جدیدی برای بهره برداری از خط تولید P10 در سر دارد.

نسخه بتای رام MIUI 8 شیائومی اکنون به صورت محدود در دسترس است

شیائومی نشر جهانی نسخه بتای رام MIUI 8 را آغاز کرد و از امروز دستگاه‌های منتخب شیائومی می‌توانند این به‌روز رسانی جدید را دریافت کنند و سایر دستگاه‌ها نیز به مرور زمان شامل این به‌روز رسانی می‌شوند.

گوشی‌های هوشمندی که از امروز می‌توانند نسخه بتای رام MIUI 8 را دریافت کنند عبارتند از: ردمی نوت ( Redmi Note 4G)، ردمی نوت 4G، ردمی نوت Prime و Mi Max 32GB.

دستگاه‌هایی که بر روی رام جهانی MIUI هستند برای دریافت این به روز رسانی کار ساده‌تری دارند و فقط کافی است به‌روز رسانی اینترنتی (OTA) را دانلود کنند. اما دستگاه‌هایی که از رام Alpha استفاده می‌کنند در ابتدا باید رام خود را فلش کنند و سپس به‌روز رسانی را نصب کنند. کسانی که از رام پایدار استفاده می‌کنند نیز در ابتدا باید بوت لودر را قفل گشایی کنند سپس به صورت دستی رام خود را فلش کنند.

آیفون ۷ با ۳۲ گیگابایت حجم ذخیره سازی وارد میدان می شود

در حالی که بسیاری از گوشی های پرچم دار اندروید ارائه دهنده حجم ذخیره سازی ۳۲ گیگابایت هستند، اپل هنوز هم بر ۱۶ گیگابایت حجم ذخیره سازی خود پایبند مانده و حتی خط تولید آخرین آیفون های ۶ اس نیز از این قاعده مستثنی نیستند، اما شرایط همواره در حال تغییر و پیشرفت است و به نظر می رسد که این موضوع برای اپل نیز صدق می کند، اما تنها چنانچه گزارش دریافتی از سوی IHS Technology صحت داشته و قابل اعتماد باشد. به ادعای Kevin Wang از IHS Technology، اپل با کنار گذاشتن گزینه ذخیره سازی ۱۶ گیگابایتی، حافظه ۳۲ گیگابایتی را به کاربران خود ارائه خواهد داد. او همچنین بیان داشت که کمپانی همان حجم رم یعنی ۲ گیگابایت را که در مدل های جدید آیفون ۶ اس نیز به چشم می خورد، ارائه خواهد داد. البته هنوز روشن نیست که این موضوع برای کل خط تولید آیفون جدید است یا تنها آیفون ۷. از طرفی Ming-Chi Kuo از KGI Securities مدعی شده که نسخه های پلاس و پرو از آیفون ۷ از ۳ گیگابایت رم برخوردار خواهند بود تا از این طریق به نحو بهتری از پس نیازمندی های سیستم دوربین dual که حضور آن در گوشی شایعه شده، بر آید. اپل هموراه جهت ارائه آیفون های ۱۶ گیگابایتی به عنوان مدل entry-level خود مورد انتقاد قرار گرفته، چرا که این محدودیت نصب بازی ها و اپلیکیشن های حجیم، آپدیت های اپلیکیشن و نرم افزاری و نگهداری فایل های رسانه ای بر روی گوشی را دشوار گردانیده است، در حالی که رقبای اصلی کمپانی حجم ذخیره سازی ۳۲ گیگابایت را به یک استاندارد entry-level برای گوشی های خود بدل ساخته اند.

سال گذشته اپل به پیشنهاد نسخه های ۱۶، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی از گوشی آیفون ۶ اس خود پرداخت، اما نسخه ۳۲ گیگابایتی را به کل نادیده گرفت. ۹to5Mac بیان کرده که تئوری پایبندی به ۱۶ گیگابایت از سوی اپل این است که با این کار مشتریان تشویق به خرید نسخه ۶۴ گیگابایتی شده و ۱۰۰ دلار بیشتر خرج می کنند که خود درآمد مازادی برای کمپانی است. Wang به نقل از پژوهش های زنجیره تامین بیان داشته آیفون ۱۶ گیگابایتی بالاخره در پاییز سال جاری از دور خارج شده و گزینه ذخیره سازی ۳۲ گیگابایتی جایگزین آن خواهد شد.

انتظار می رود که آیفون ۷ پلاس از سیستم dual-camera و یک Smart Connector برخوردار باشد که جایگزین جک صوتی ۳.۴ میلی متری خواهد گردید. هر دوی این امکانات جدید منحصرا در گوشی آیفون ۷ پلاس جای خود را خواهند یافت.

موبایل اقتصادی اکسپریا E5 رسما از سوی سونی معرفی شد

بعد از لو رفتن پیاپی تصاویر و اطلاعات مختلف در خصوص تلفن هوشمند اکسپریا E5، سونی به صورت رسمی از این محصول پرده برداشت.

دستگا درست مانند دیگر اسمارت فون های سری اکسپریا E که پیشتر از سوی این کمپانی ژاپنی ارائه شدند، چیپست چهار هسته ای MT6735 را در دل خود جای داده که از شبکه ارتباطی 4G پشتیبانی می کند و 1.5 گیگابایت رم دارد.

یک نمایشگر 5 اینچی با رزلوشن 1280 در 720 پیکسل نیز روی بدنه این موبایل خودنمایی می کند و علاوه بر این، 16 گیگابایت حافظه داخلی نیز برایش در نظر گرفته شده که با کمک درگاه کارت حافظه میکرو اس دی می توان آن را تا 200 گیگابایت ارتقاء داد. تا به اینجای کار همانطور که تایید خواهید کرد امکانات دستگاه در سطح بسیار معمول قرار دارند اما به لطف دوربین های اصلی و جلویی به ترتیب 13 و 5 مگاپیکسلی تعبیه شده در بدنه آن، انتظارات کاربران وفادار سونی به تلفن های هوشمند آن تا حدودی برطرف می گردد البته با قیمتی معقول تر.

اضافه کنیم که سری موبایل های اکسپریا E سونی حالا چند سالی می شود که به بازار ارائه شده اند و آنطور که آمارها نشان می دهد این محصولات در بخش هایی از اروپا و همچنین هند موفق ظاهر شده اند و در این بازارها، علیرغم حضور رقیب قدری چون سامسونگ، سونی طرفداران پر و پا قرص خود را دارد.

 سونی انتظار دارد که به لطف برخی امکانات نرم افزاری این محصول اقتصادی را از رقبایش در بازار متمایز نماید. ظاهرا قابلیت تازه ای به نام «تقویم هوشمند» برای این تلفن همراه در نظر گرفته شده که در پس زمینه فعال است تا مطمئن شود که هیچگونه اپلیکیشن یا بازی ناخواسته ای حافظه دستگاه را اشغال نکرده است. شاید از دیدگاه شما این ویژگی روی برخی از موبایل های پیشرفته امروزی بلااستفاده به نظر بیاید اما در دستگاه های اقتصادی، همین میزان اندک بهبودی که به واسطه این نرم افزار در عملکرد دستگاه ایجاد می شود، قابل تقدیر است.

اکسپریا E5 قرار است که دهه اول تیرماه در وهله نخست به بازارهای اروپا، خاورمیانه، آفریقا و آمریکای لاتین و سپس سایر مناطق دنیا عرضه شود.

گلکسی نوت ۷ هم دوربین دوتایی خواهد داشت

به نظر می‌رسد سامسونگ گلکسی نوت جدید که با نام نوت ۶ یا نوت ۷ راهی بازار می‌شود را برای رقابت با آیفون ۷ پلاس آماده می‌کند. شایعات جدید به این موضوع اشاره می‌کنند که گلکسی نوت ۷ از دوربین دوتایی بهره می‌برد.

شایعات به این موضوع اشاره می‌کنند که گلکسی نوت جدید از دوربین دوتایی برخوردار است.

شایعات می‌گویند که نوت جدید در دو مدل معمولی و Edge عرضه می‌شود و مدل Galaxy Note 7 Edge از دوربین دوتایی برخوردار است. حتی تغییر نام نوت جدید هم به دلیل رقابت با آیفون جدید و شباهت اسمی آن به گلکسی S7 بوده است. به نظر می‌رسد که سامسونگ در حال ساخت دوربین دوتایی برای گلکسی نوت ۷ اج است و هنوز مشخص نیست که چه ویژگی‌هایی دارد و چه امکاناتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

از آنجایی که رقابت سامسونگ با اپل در بازار تلفن‌های همراه هوشمند بسیار داغ است، این شرکت کره‌ای تصمیم گرفته که گلکسی نوت جدید را با قابلیت‌هایی راهی بازار کند که نظر طرفداران اپل را به سمت خودش جلب کند. این شرکت سال گذشته هم نوت ۵ را قبل از عرضه‌ی آیفون ۶s راهی بازار کرده بود.

به نظر می‌رسد که امسال، سال گوشی‌هایی خواهد بود که دوربین دوتایی دارند. تا این لحظه گوشی هواوی P9 و ال جی G5 با دوربین دوتایی راهی بازار شده‌اند که هرکدام آن‌ها ویژگی‌های متفاوتی را در اختیار کاربران قرار می‌دادند.

کد خبر 306748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.