ارتباط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با رسانه ها، روان تر شده است

معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: خوشحالیم که ارتباط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با رسانه ها، روان تر شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا،  دکتر علیرضا یوسفی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت سالروز گرامیداشت روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگاری یکی از حرفه های مهم و لازم برای هر جامعه ای است تا به بهترین نحو ممکن امر اطلاع رسانی صورت بگیرد؛ خوشحالیم که ارتباط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با رسانه ها، روان تر شده است. 

 وی ادامه داد: خبرنگاری سلامت حساسیت های خاص خود را دارد و بر همین اساس به دلیل اهمیت بالای این رشته از خبرنگاری، باید آموزش های خاصی برگزار نمود.

وی افزود: هرچه خبرنگاران از فرآیندهای نظام سلامت کشور، معضلات و مسائل پیرامون این سیستم اطلاع بیشتری داشته باشند، اخباری که تهیه خواهند کرد بهتر و مطلوب تر خواهد بود. 

معاون توسعه و پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: سؤال خوب از طرف یک خبرنگار، مسؤولان را به ارائه پاسخ خوب هدایت می کند؛ اینکه یک خبرنگار از مسؤولان سؤالی نداشته باشد به معنی آن است که یا همه چیز را می داند و یا اینکه هیچ چیز نمی داند. 

وی تصریح کرد: خبرنگارانی که به صورت تخصصی پرسشی دارند، مشخص است که اطلاعات نسبی خوبی از موضوعات مربوط داشته و قصد دارند اطلاعات خود را تکمیل کنند. 

معاون توسعه و پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در پایان بیان داشت: حسنین هیکل یکی از نویسندگان و روزنامه نگاران مشهور مصری به عنوان الگوی خوبی برای خبرنگاران غرب آسیا محسوب می شود؛ هرچه سؤال های عمیق تری از سوی خبرنگاران پرسیده شود، پاسخ های شفاف تری از سوی مسؤولان ارائه خواهد شد. 

وی افزود: با ابتکار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، شاهد برگزاری نخستین دوره پودمانی خبرنگاری سلامت بودیم که خروجی قابل قبولی هم داشت که دومین دوره که در روزهای آتی شروع می شود ارمغان خوبی برای خبرنگاری حوزه تخصصی سلامت است.

یوسفی خاطر نشان کرد: هر چه خبرنگاران از معضلات، مشکلات و مسائل تخصصی حوزه سلامت بیشتر آگاهی کسب کنند بهتر می توانند امر اطلاع رسانی سلامت با انجام دهند که در دوره جدید خبرنگاری سلامت، به تمامی این مسائل می پردازیم.

معاون دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود بین اصحاب رسانه گفت: پرونده الکترونیک سلامت خدمت جدیدی از سوی وزارت بهداشت است که می تواند بسیاری از معضلات در این زمینه را مرتفع سازد و مردم کافی است با مراجعه به مراکز جامع سلامت پرونده خود را تشکیل دهند و از خدمات این طرح بهره مند شوند.

وی همچنین افزود: نظام ارجاع هم در سیستم بهداشتی درمانی یکی از موضوعات پر بحث است و باید به طور جدی روی این موضوع کار کرد، امروزه مردم به طور مستقیم به پزشکان فوق تخصص هم مراجعه می کنند در صورتی که این قاعده خلاف نظام ارجاع است و مراحل درمانی باید پله به پله طی شود.

کد خبر 306276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.