تشییع شهدا بر دستان مردم روزه دار/ روحانی: داعش از دموکراسی انتقام گرفت

مراسم وداع با شهدای حادثه تروریستی تهران دقایقی قبل در مجلس شورای اسلامی با حضور رئیس جمهور آغاز شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری ایمنا، مراسم وداع با شهدای حادثه تروریستی تهران دقایقی قبل با حضور رئیس جمهور و مسئولان کشوری و لشکری و خانواده‌های شهدای ترور در تالار آفتاب مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه، حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری، اسحاق جهانگیری و سفرای برخی کشورها و نمایندگان مجلس در این مراسم حضور یافته‌اند.

بنابراین گزارش، بخش اول این مراسم در مجلس شورای اسلامی صورت می‌گیرد و سپس بخش دوم؛ مراسم تشییع این شهدا پس از اقامه نماز جمعه از میدان انقلاب به سمت چهارراه حافظ با حضور مردم شهید پرور خواهد بود.

قرائت پیام رهبر معظم انقلاب

حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی در ابتدای این مراسم پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب اسلامی را قرائت کرد. در بخشی از این پیام آمده است: «این‌گونه جنایات که حاکی از خباثت و در عین حال، حقارت مباشران و نیز آمران و مسببان آن است، بسی کوچکتر از آن است که در عزم ملت ایران خللی ایجاد کند. نتیجه‌ی قطعی این‌ها چیزی جز افزایش نفرت از دولت‌های آمریکا و عوامل آنان در منطقه همچون سعودی نیست.»

متن کامل پیام امام خامنه‌ای را در اینجا بخوانید

علی لاریجانی: سپاه و نیروی قدس خط قرمز نظام است

پس از مراسم مدیحه سرایی و عزاداری توسط مداح اهل بیت مرتضی طاهری، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز به ایراد سخنان کوتاهی پرداخت.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در این مراسم اظهار داشت:

امروز روز سختی برای ملت ایران است، وداع با عزیزانی که مظلومانه در اقدام تروریستی در حرم امام(ره) و مجلس شورای اسلامی به شهادت رسیدند. به ارواح مطهر این شهدا درود می‌فرستیم.

لاریجانی با بیان اینکه در آن روز همزمان دو مرکز مورد حمله تروریستی قرار گرفت، گفت: اقدام آنها نشان‌دهنده تمرکز در محورهای مردم‌سالاری بود. از پیام ارزشمند رهبر معظم انقلاب تشکر می‌کنم که مایه دلگرمی خانواده شهدا و همه ما شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تروریست‌ها ناتوان از دسترسی به اهداف خود، یعنی صحن مطهر حرم امام و مجلس شورای اسلامی بودند و با هدف‌گیری کور کارکنان مجلس را به شهادت رساندند.

لاریجانی افزود: از خداوند متعال برای آسیب‌دیدگان این حادثه آرزوی سلامتی دارم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست اخیر رئیس جمهور آمریکا و پادشاه عربستان اظهار داشت: از سعودیها انتظاری غیر از این نبود چرا که حکومت‌شا ن قبیله‌ای است و به حمایت از مظاهر مبارزه با مردمسالاری و تروریست‌ها می‌پردازند.

لاریجانی افزود: کار آمریکا به جایی رسیده که دموکراسی را با پول معاوضه کرده و کارشان به چپاول اموال کشورها کشیده شده است. یک روز به بهانه نشست ریاض چند صد میلیارد می‌گیرند و با این کار مدعی شدند ایران را منزوی کردیم.

وی با بیان اینکه از همه این اقدامات قویتر مصوبه اخیر سنا و حمایت از تروریسم و تحریم ایران بود گفت: در زمانی که ملت ایران با حوادث تروریستی روبرو بودند سنای آمریکا با کمال بی‌شرمی این قانون را به تصویب رساند. سنای آمریکا از کمترین عاطفه برخوردار نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: این اقدام نشان می‌دهد با دو داعش روبرو هستیم، یکی داعش منطقه و داعش بین‌المللی. امروز آمریکا در کنار داعش منطقه قرار گرفته است که نشان می‌دهد داعش بین‌المللی آمریکاست. این سخن امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب بار دیگر به اثبات رسید که آمریکا شیطان بزرگ است و راهی جز مبارزه با داعش بین‌المللی نداریم.

لاریجانی با بیان اینکه مصوبه اخیر سنا گستاخی را از حد بیرون کرد و قدرت موشکی ایران سپاه پاسداران و نیروی قدس را تحت تحریم قرار داد، اظهار داشت: مهمترین نیرو علیه تروریست‌ها نیروی قدس است. اختلاف نظرها در داخل مجالی برای نقشه‌های شیطانی آنها نمی‌گذارد سپاه یک نیروی مردمی برای انقلاب است و نیروی قدس و سپاه پاسداران خط قرمز ماست و پاسخ کوبنده‌ای به دشمنان خواهند داد.

وی با اشاره به اینکه سی‌آی‌ای آمریکا پایگاه اصلی تروریسم است، گفت: اقدام اخیر سنای آمریکا صحنه منطقه را شفاف‌تر کرد و ملت ایران را در مبارزه با تروریست‌ها مصمم‌تر می‌کند. همه قوا و نیروهای مسلح همفکر و هم‌نظر هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تقدیر از نیروهای مسلحی که روز چهارشنبه قاطعانه با تروریست‌ها برخورد کردند، گفت: از سرلشکر جعفری که از لحظات اولیه خود رابه مجلس رساند تشکر ویژه می‌کنم و از حضور مسئولان نظام و فرماندهان نظام که در این مراسم حضور یافتند سپاسگزار هستم و این نشانه عزم عمومی نظام است.

شهدای رمضان توسط روزه‌داران تشییع شدند

پیکر شهدای حادثه تروریستی روز چهارشنبه 17 خرداد 96 با حضور هزاران نفر از مردم روزه دار، پس از اقامه نمازجمعه پایتخت از دانشگاه تهران به سمت خیابان حافظ تشییع شد.

پیکر شهدا بر تریلی‌های مخصوص قرار گرفته و جمعیت زیادی از مردم روزه‌دار برای بدرقه شهدا به این مراسم آمده‌اند.

«مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر آل سعود»، «مرگ بر اسرائیل» از جمله شعارهایی است که مردم در این مراسم سر می‌دهند.

«لعن الله علی آل سعود»، «داعش فرزند نامشروع آمریکا و اسرائیل است»،«ما در ره دین استواریم»،« کلنا عباسک یا زینب»،«بکشید ما را ملت ما بیدارتر می‌شود» از جمله پلاکاردهایی است که در مراسم تشییع به چشم می‌خورد.

گفتنی است شهدای حادثه تروریستی پس از تشییع در قطعه 50 کنار مزار شهدای مدافع حرم به خاک سپرده خواهند شد و نیز شهید جواد تیموری در قطعه 28 در جوار برادر شهیدش که در عملیات مرصاد شهید شده بود، آرام خواهد گرفت، همچنین مازیار سبزعلی باغبان شهید در حرم مطهر حضرت امام (ره) به خاک سپرده می‌شود؛ پیکر حجت‌الاسلام تقوی نیز پس از تشییع توسط مردم قم در گلزار شهدای این شهر مقدس برای همیشه آرام خواهد گرفت.

روحانی: اقدام تروریست‌ها انتقام از دموکراسی در ایران بود

حسن روحانی در حاشیه مراسم وداع با شهدای حادثه تروریستی تهران، در مجلس شورای اسلامی و در گفت‌وگو با خبرنگاران، اقدام تروریستی اخیر در تهران را در واقع انتقام از دموکراسی دانست و اظهار داشت: همواره وقتی ملت ایران پیروزی بزرگی به دست می آورد، بدخواهان به دنبال این هستند که ضربه‌ای به مردم و کشور وارد کنند.

وی افزود: مردم ما راه خودشان را برای دستیابی به اهداف ملی و تقویت انسجام و وحدت ملی ادامه داده و بی تردید ملت ایران، ملتی موفق خواهد بود.

پوردستان: حملات روز چهارشنبه از لحاظ نظامی، کیفیت و قابلیت عملیاتی نداشت

امیر احمدرضا پوردستان جانشین فرمانده ارتش جمهوری اسلامی در حاشیه مراسم وداع با پیکرهای شهدای حادثه تروریستی تهران با بیان اینکه ترور روز چهارشنبه به لحاظ نظامی، کیفیت و قابلیت عملیاتی نداشت، گفت: داعش از سال 93 بنا داشت کشور را در یک مقیاس گسترده درگیر کند. 

وی ادامه داد: در خرداد و تیر سال 93 داعش در یک زمان کوتاه از استان های غربی عراق یعنی استان انبار به استان های شرقی یعنی به استان دیاله در نزدیکی مرز مهران و دهلران وارد شد و قصد داشت دریک مقیاس گسترده ما را درگیر کند؛ این گروه یک احساس باطلی هم مثل منافقین داشتند که فکر می کردند استان های مرزی ما با آنها همراهی می کنند.

جانشین فرمانده ارتش جمهوری اسلامی گفت: اما ظرفیت عملیاتی نیروهای مسلح ما جلوی آنها را گرفتند و آنها ناامید شدند و به همین خاطر تلاش کردند که دریک مقیاس دیگری وارد شوند ومن مطمئن هستم که در هیچ حوزه ای به موفقیت لازم نخواهند رسید.

وی افزود: نیروهای مسلح ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و نیروهای اطلاعاتی ما آمادگی بسیار خوبی دارند و اشراف اطلاعاتی خوبی دارند.

پوردستان گفت: این نتیجه میلیاردها دلار هزینه است که کشورهای استکباری کردند تا بتوانند کار عملیاتی انجام بدهند و به همین خاطر است که ما معتقدیم که این کاری که انجام شد ظرفیت و قابلیت عملیاتی ندارد.

جهانگیری: اقدام گروه‌های تروریستی در مقطع کنونی موجب تقویت وحدت و انسجام ملی خواهد شد

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در حاشیه مراسم وداع با پیکرهای شهدای حادثه تروریستی تهران اظهار داشت: این اقدام گروه‌های تروریستی در مقطع کنونی قطعا موجب تقویت وحدت و انسجام ملی خواهد شد و راه مبارزه با ترورسیم به صورت جدی تری در ایران استمرار پیدا خواهد کرد.

جهانگیری ایران را کانون ثبات در منطقه توصیف کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم سابقه طولانی داشته و این روند از زمان آغاز آشوب گروه های تکفیری در منطقه شدت گرفت.

معاون اول رئیس جمهور گفت: زمانی که نیروهای تکفیری در منطقه  دست به آشوب زدند و کشورهای مختلف را مورد تهاجم قرار دادند کشوری که با تمام توان در برابر تروریستها ایستاد ایران بود.

جهانگیری با بیان اینکه امروز تلاش گروه‌های تروریستی برای ضربه زدن به امنیت ایران متمرکز شده است تاکید کرد :به فضل الهی و  با تلاش نیروهای امنیتی و انتظامی کشور موفق نشدند و به همین دلیل تلاش کردند با  عملیات های کوری به خیال خود  آسیبی به امنیت  ایران برسانند.

حجت الاسلام علوی: محل هم‌پیمانی تروریست‌ها شناسایی شد

حجت‌الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات نیز در حاشیه مراسم وداع با شهدای ترور در مجلس، در جمع خبرنگاران گفت: ما در دو روز گذشته و پس از این اتفاق رد آن‌ها را زدیم و آن‌ها را شناسایی کردیم.

وی اظهار داشت: عقبه تیم تروریستی را شناسایی کردیم و اکنون افراد متعددی از آن‌ها شناسایی و دستگیر شدند و محلی که در آن با هم، هم‌پیمان شده بودند و فیلم آن را مردم در فضای مجازی دیدند شناسایی شد و تعدادی از نفرات آن‌ها هنوز آنجا حضور داشتند که دستگیر شدند.

حجت‌الاسلام علوی خاطرنشان کرد:‌ تجهیزات و مواد منفجره و کمربند انفجاری که آماده کرده بودند در اختیار نیروهای اطلاعات و سرباز گمنام امام زمان (عج) قرار گرفته است اما با توجه به اینکه این عملیات در میانه راه است و باید جزئیات آن مکتوم بماند تا سربازان گمنام امام زمان (عج) به آخرین هدفها ضربه بزنند، پس از پایان  عملیات اطلاعات کامل را به اطلاع مردم می‌رسانیم.

وزیر اطلاعات در پایان تاکید کرد: ‌مردم مطمئن باشند فرزندان آن‌ها بیدارند و اجازه نمی‌دهند امنیت آن‌ها به سادگی آسیب ببیند.

کد خبر 306072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.