۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵

امام جمعه زاینده رود:

راه و اندیشه امام خمینی(ره) همیشه ماندگار است

راه جلوگیری از تحریف امام بازخوانی اصول امام است
راه و اندیشه امام خمینی(ره) همیشه ماندگار است

لنجان_ امام جمعه زاینده رود گفت:بدخواهان بدانند راه و اندیشه امام کهنه شدنی نیست چون دین کهنه شدنی نسیت، راه و اندیشه امام همواره زنده است چراکه دین سرزنده است و قیام امام حسین زنده است لذا کسی فکر نکند اگر در ظاهر با دروغ و نیرنگ رآی آورده است؛ اندیشه های امام فراموش شده است خیر این چنین نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام حسن صفرزاده تهرانی در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه شهر زاینده رود با اشاره به قیام ۱۵ خرداد اظهار کرد: امام خمینی(ره) علیه پس از یاوه سرائی های شاه در پایگاه وحدتی دزفول و توهین آن ملعون به اسلام و مرجعیت و راه اندازی فاجعه فیضیه، برای اسلام، مسلمین و کشور اسلامی احساس خطر کرد.

وی افزود: بر همین اساس امام خمینی(ره) در عصر عاشورای محرم سال ۱۳۸۳ مصادف با ۱۳ خرداد ۱۳۴۲ در سخنرانی که در فیضیه داشت، ضمن محکوم کردن کشتار فیضیه، جواب یاوه گوئی های شاه را دادند و با پرده برداری از نقشه های سری رژیم در همکاری با اسرائیل و بهائیت در محو اسلام، نسبت به رژیم منهوس پهلوی افشاگری کردند.

امام جمعه زاینده رود تصریح کرد: تنها دو روز پس از این سخنرانی در سحرگاه ۱۵خرداد ۱۳۴۲ امام به دستور شاه بازداشت شدند و این توطئه حدود یک سال طول کشید اما به دنبال انتشار خبر بازداشت امام در سحرگاه ۱۵خرداد ۱۳۴۲ از نخستین ساعات روز ۱۵خرداد، اعتراضات گسترده‌ای در قم، تهران، ورامین، مشهد و شیراز برگزار شد و قیام ۱۵ خرداد رقم خورد.

وی ادامه داد: مأموران نظامی که در نقاط مرکزی و حساس شهرهای قم و تهران مستقر بودند به روی تظاهر کنندگان آتش گشودند که فجیع‌ترین آن قتل عام دهقانان کفن‌پوش ورامینی بود که رژیم به قتل عام عمومی آنان دست زد و فاجعه دلخراش ۱۵ خرداد به وقوع پیوست و حضرت امام خمینی(ره) در مورد آن فرمودند من ۱۵ خرداد را برای همیشه عزای عمومی اعلام می کنم.

صفرزاده تهرانی اضافه کرد:  آن چه در این واقعه حائز اهمیت است این است که امام خمینی(ره) خطر محو اسلام را خوب تشخیص دادند، برای اسلام احساس خطر کردند، در برابر خطر قیام نمودند علما و مردم مسلمان را با افشاگری آگاه ساختند و آنان را به قیام در برابر رژیم فراخواند.

وی عنوان کرد: مردم ایران نیز به رهبری روحانیت برای دفاع از کیان اسلام قیام کردند، حماسه آفریدند و تا مرز شهادت پیش رفتند آن چه انجام شد کار بزرگی بود، حتی میتوان آن را بزرگترین واقعه تاریخ سیاسی جهان نامید که بر گرفته از اندیشه های ناب آن امام همام بود.

امام جمعه زاینده رود بیان کرد: این در حالی است که امروز بعضی از قلم‌ها، بعضی از زبان‌ها و بعضی از عملکردهای مسئولیتی و بعضی از مسئولان پر مدعی، جیرخوار و مزدور صفت، از روی نفهمی یا کج فهمی یا غرض ورزی، در پی کم رنگ کردن راه و رسم و اندیشه امام بزرگوار هستند.

وی متذکر شد: بدخواهان بدانند راه و اندیشه امام کهنه شدنی نیست چون دین کهنه شدنی نسیت، راه و اندیشه امام همواره زنده است چراکه دین سرزنده است و قیام امام حسین زنده است لذا کسی فکر نکند اگر در ظاهر با دروغ و نیرنگ رآی آورده است؛ اندیشه های امام فراموش شده است خیر این چنین نیست.

صفرزاده تهرانی تاکید کرد: اگرچه با کم کاری خواص، دروغ و نیرنگ رای آورد اما بدخواهان بدانند تا زنده‌ایم  نخواهیم گذاشت راه و اندیشه امام که راه و رسم حضرت اباعبدالله الحسین است، کم رنگ شود، تغییر کند و به فراموشی سپرده شود از سوی دیگر کسی فکر نکند که با ننگ نامه هائی مانند ۲۰۳۰ که تمام همت امام، مبارزه با امثال آن بود، می توانند راه و رسم امام را خاموش کند.

وی خاطرنشان کرد: باید توجه داشت تا کفر و شرک، ظلم و ستم، دروغ و نیرنگ هست، مبارزه هم هست و تا مبارزه هست ما هستیم  البته بعضی ها چنین القا می کنند که اتفاقی نیفتاده است! بنده حاظرم در این خصوص با همه مدعیان، مناظره کرده تا پلشتی این کار روشن شود.

امام جمعه زاینده رود در ادامه با اشاره به آن چه در شهر زاینده رود می گذرد، گفت: در روز گذشته در شهر خلاف روش مرسوم و خلاف نظر امام جمعه، جلسه ای در خصوص کتاب شهید برگزار شده است و دو نهاد مرتبط به شهرستان بدون اطلاع در آن شرکت کرده اند و بلافاصله مصوبات آن را برای فرمانداری ارسال شده است.

وی افزود: از آن جائی که مسئولیت کلی این مسئله با امام جمعه بوده است اعلام می دارم تصمیمات آن هیچ وجاهت قانونی نداشته و شایسته است مراجع ذی صلاح با این تخلف آشکار برخورد قانونی کنند و شورای شهر نیز بر اساس این که در جلسه حضور داشته است اعلام موضع نماید.  

صفرزاده تهرانی تصریح کرد: از سوی دیگر برخی بدون هماهنگی پیامی را از ناحیه مسئولان شهر ارسال کردند مبنی بر اینکه مردم را برای شرکت در بیست و هشتمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) به شهر همسایه حواله دهند و این حرکت خودسرانه بنده را بسیار متأثر کرد.

وی تاکید کرد: به مسئولان شهر توصیه می کنم جلوی اینگونه حرکات بچگانه را بگیرید و اجازه ندهند یک نفر سر از خود با حیثیت شما و شهر بازی کند و مسائل فرهنگی آن هم مربوط به رهبر کبیر اتقلاب را به سخره بگیرد.

کد خبر 305343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.