لزوم رسیدگی به لکه های کم برخوردار شهر در راستای اجرای عدالت اجتماعی

رئیس شورای شهر اصفهان گفت: برخی از مناطق شهری جنوب اصفهان از لکه های محروم برخوردارند که به دلیل تحقق عدالت اجتماعی باید به این مناطق رسیدگی شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا امینی در حاشیه افتتاح پروژه های منطقه ۵ شهرداری اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز شاهد افتتاح پارکینگ طبقاتی محتشم کاشانی در خیابان محتشم کاشانی،  خیابان یازده محرم در خیابان محتشم کاشانی ،  پیاده روسازی خیابان های رودکی، وحید، ملت و بوستان ملت بودیم.

وی بابیان اینکه بر خلاف برخی از تصورات که مناطق ۵ و ۶ از بسیاری از امکانات برخوردارند گفت: با این وجود این مناطق دارای لکه های  محروم نیز هستند.

امینی اضافه کرد: در تمامی نقاط شهری باید به لکه های کم برخوردار توجه شود تا شاهد عدالت اجتماعی باشیم.

وی با اشاره به اینکه باید اهالی بافت های فرسوده ای که در مناطق ۵ شهری وجود دارند از امتیازاتی که برای احیا این بافت ها ارائه می شود مطلع شوند گفت: از این رو امید است با ایجاد  محرک توسعه شاهد ارتقا شهرها باشیم.

رئیس شورای شهر اصفهان با اشاره به اینکه باید لکه های محروم که در برخی از این مناطق وجود دارند مورد توجه قرارگیرند بیان کرد: به عنوان مثال حوالی "کوه دنبه" و خیابان باغ دریاچه محلات محرومی وجود دارد که باید مدنظر شورای بعدی هم قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در برخی از نقاط شهری مشاغل مزاحمی وجود دارند که در اراضی دولتی مستقر هستند گفت: باید این مشاغل از این مکان ها خارج شوند تا مراکز علمی جای این مکان ها را بگیرد.

امینی تاکیدکرد: البته باید زمینه خروج مشاغل مزاحم از مراکز شهری مهیا شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه اراضی محدوده کوه صفه پتانسیل ایجاد مراکز گردشگری خوبی را به دلیل مجاورت با این کوه گردشگری دارد گفت: ساخت مراکز تفریحی دراینجا قطعا بر جذب تعداد بیشتر گردشگران موثر خواهد بود.

امینی اضافه کرد: شورای دوره پنجم باید مطالبات به حق مردم را پاسخگو باشد که از جمله آنها به تنظیم شبکه معابر شهری و توسعه پارکینگ های شهری می توان اشاره کرد.

وی اضافه کرد: امید است با توسعه فضای سبز حجمی مناطق با توجه به اصلاح سیستم آبیاری و توسعه مراکز فرهنگی که یکی از نیاز های مبرم منطقه ۵ است بتوان توازنی را بین سایر مناطق با این منطقه ایجاد کرد.

رئیس شورای شهر اصفهان اضافه کرد: در دوره های قبلی که در شورای شهر و شهرداری حضور داشتم بیشتر تنظیم سرانه ها به سمت مناطق شمالی شهر سوق داده شد و علت این هم به خاطر جمعیت بیشتر این مناطق بود.

امینی اضافه کرد: امید است تنظیم سرانه ها به همین صورت دنبال شود و به مناطق جنوبی شهر نیز که دارای لکه های محرومی هستند هم توجه و رسیدگی شود.

اتفاق نظر شهرداری و ستاد کل نیروهای مسلح برای توسعه اراضی جنوبی

امینی توافق اولیه بین ستاد کل نیروهای مسلح با شهرداری را اولین قدم برای آزاد سازی اراضی جنوبی شهر به جهت انجام پروژه های شهری دانست و گفت: برای این مهم مکاتبات بین شهرداری و ستاد کل نیروهای مسلح انجام شده است و خود ارتش و سپاه هم قائل به توسعه این اراضی هستند.

وی با بیان اینکه ما شهروندان امینت خود را مدیون وجود برادران ارتشی و سپاهی هستیم اضافه کرد: یکی از ملزومات تامین همین امنیت وجود فضایی مناسب برای حضور این نیروهاست که باید این فضا برای آنها تامین شود تا این اراضی به مدیریت شهری واگذار شود.

رئیس شورای شهر اصفهان ادامه داد: برای این منظور چندین پادگان در طرح تفصیلی قرار گرفته است که با جانمایی های مناسبی قرار است مکان خود را تغییر دهند اما باید مکان مناسبی هم برای نیروهای مسلح فراهم شود.

امینی در بخشی دیگر از صحبت های خود با اشاره به اینکه نمی توان محاسبه کرد که به چه میزانی پروژه های شهری به دوره بعدی واگذار می شود گفت: ما فرقی بین دوره های مختلف شورای شهر نمی بینیم و نمی توان در این مورد محاسبه ای انجام داد.

وی اضافه کرد: نباید مرزهای سیاسی در این دوران تاریخی وجود داشته باشد و باید به دور از این موضوعات تنها به خدمت رسانی به مردم اندیشید.

رئیس شورای شهر اصفهان اضافه کرد: مردم به دور از حساسیت های شدید حزبی و جناجی تنها از حاکمیت توقع خدمت رسانی دارند که باید ما هم همین موضوع را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم.

کد خبر 305182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.