هزار گیره دوچرخه  امسال در مکان های پرتردد شهر نصب می شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: امسال ۱۰۰۰ گیره دوچرخه در مکان های پرتردد شهر از جمله بانک ها، مساجد، مدارس و ایستگاه های حمل و نقل عمومی نصب می شود تا شهروندان دغدغه ای برای پارک دوچرخه های خود نداشته باشند.

علیرضا صلواتی در گفتگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه فرهنگسازی برای استفاده از دوچرخه به صورت تدریجی انجام می شود، اظهارکرد: برای توسعه زیرساخت های دوچرخه سواری در شهر اقدامات خوبی انجام شده که افزایش تعداد دوچرخه سواران در شهر را رقم زده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۶۰ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری در شهر اصفهان وجود دارد که به دلایلی قابل استفاده نبود، از این رو در گام نخست بهینه سازی این مسیرها در دستور کار قرار گرفت.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر اجرای بهینه سازی مسیرهای موجود دوچرخه ۸۰ درصد پیشرفت داشته و تا اواسط سال جاری کل مسیرهای موجود دوچرخه شهر اصفهان، ایمن، بهینه و استاندارد خواهد شد.

صلواتی اضافه کرد: حدود ۱۰۰ کیلومتر مسیر جرید دوچرخه سواری هم در شهر اصفهان با هدف پیوسته و ایمن کردن مسیرهای دوچرخه طراحی شده که تاکنون ۴ کیلومتر آن اجرایی شده است.

وی ادامه داد: هر چند استقبال از این مسیرها در میان شهروندان بسیار خوب بوده، اما مدیریت استان معتقد بودند که این موارد در شورای ترافیک استان هم مطرح شود، از این رو حدود ۳ ماه از ارایه طرح به شورای ترافیک استان می گذرد که امیدواریم پس از اخذ مجوز شورای ترافیک استان، به صورت جدی این هدف مهم را امسال محقق کنیم.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: با توجه به اینکه یکی از زیرساخت های اصلی دوچرخه سواری در شهر، مسیرهای ایمن برای تردد دوچرخه سواران است، در کنار آن گیره های دوچرخه طراحی شد زیرا یکی از دغدغه های دوچرخه سواران نبود محل پارک برای دوچرخه ها بود.

وی خاطرنشان کرد: امسال ۱۰۰۰ گیره دوچرخه در مکان های پرتردد شهر از جمله بانک ها، مساجد، مدارس و ایستگاه های حمل و نقل عمومی نصب می شود تا شهروندان دغدغه ای برای پارک دوچرخه های خود نداشته باشند.

صلواتی افزود: همچنین تعداد ۳۰ پارکینگ شهرداری اصفهان مجهز به گیره های دوچرخه شدند.

وی با بیان اینکه برای انجام فرهنگسازی جهت استفاده هر چه بیشتر شهروندان از دوچرخه، برای اولین بار در کشور «طرح بفرمایید دوچرخه» در شهر اصفهان اجرا شد، اضافه کرد: تاکنون همه طرحی های تسهیلاتی فقط برای خرید خودرو بود اما «طرح بفرمایید دوچرخه» با ارایه تسهیلاتی ویژه برای خرید دوچرخه که از هفته نکوداشت اصفهان آغاز و تا پایان خردادماه ادامه خواهد داشت، در شهر اصفهان اجرا و مورد استقبال بی نظیر شهروندان قرار گرفت.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان اعلام کرد: با اجرای این طرح تاکنون بیش از ۶ هزار دوچرخه در اختیار شهروندان اصفهانی قرار گرفته است.

کد خبر 304459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.