پرداخت بیش از 12 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی بسیج در فریدن

فریدن - مسئول بسیج سازندگی فریدن گفت: در سال ۹۵ مبلغی بالغ بر 10 میلیارد و 250 میلیون ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت شد

محمد جعفری در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن، با اشاره به منویات مقام معظم رهبری درباره اهمیت اقتصاد مقاومتی و لزوم اجرای سیاست های آن؛ اظهار کرد: تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی  یک تکلیف شرعی است که بسیج و سپاه نیز در راستای این بیانات و همسو با دولت برای اشتغال جوانان به خصوص بسیجیان اقدام می کند.

وی  با بیان این که در راستای اجرای این سیاست؛  به شناسایی عرصه های اشتغال در سطح شهرستان اقدام کردیم، ایجاد بنگاه های زود بازده را در رونق اشتغال موثر دانست وعنوان داشت: در سال 95 مبلغی بالغ بر 1 میلیارد و 250 میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت شد و توانستیم  برای حدود یک صد نفر به طور مستقیم شغل ایجاد کنیم.

مسئول بسیج سازندگی فریدن تعمیر منازل محرومان و برگزاری اردوهای جهادی در روستاها را از جمله اقدامات انجام شده در راستای محرومیت زدایی برشمرد.

جعفری در خصوص استقبال مردم شهرستان از طرح های اقتصاد مقاومتی، تاکید کرد: خوشبختانه مردم  از اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی  استقبال می کنند به طوری که با مشاوره هایی که توسط کارشناسان بسیج سازندگی به آن ها داده می شود مشتاق به اجرای طرح های نوین در شهرستان هستند.

مسئول بسیج سازندگی شهرستان فریدن از پیش بینی برنامه های اشتغالزایی برای سال جاری نیز خبر داد و افزود: این طرح ها  در قالب تعاونی های کوچک به استان پیشنهاد شده است که در صورت تصویب  اطلاع رسانی خواهد شد.

وی با ابراز رضایت از تعامل برخی دستگاه ها از جمله جهاد کشاورزی و بانک مهر اقتصاد  با بسیج سازندگی، خاطر نشان کرد: با این وجود؛ برخی دستگاه ها در این مورد کوتاهی و کم لطفی داشتند که امیدواریم این تعامل در سال 96 بیشتر و بهتر شود.

وی به حاشیه رفتن جلسه کارگروه  اقتصاد مقاومتی سال گذشته را یک فرصت سوزی بزرگ توصیف کرد و گفت: این جلسه با توجه به پیگیری فرمانده وقت سپاه،  با حضور سردار نقدی رییس سابق سازمان بسیج کشور در فریدن برگزار شد، که متاسفانه  به دلیل ناهماهنگی برخی از مسئولان شهرستان به حاشیه رفت و بدون نتیجه گیری نهایی به پایان رسید.

جعفری در پایان با بیان این که تلاش سپاه و بسیج برای ایجاد اشتغال با هدف کمک به دولت صورت می گیرد؛ بر لزوم برنامه ریزی و تعامل سازنده همه مسئولان و دستگاه ها برای تحقق حداکثری سیاست های اقتصاد مقاومتی تاکید کرد.

کد خبر 304354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.