از کاهش ترافیک مرکز شهر تا پرورش روح و جسم ورزشکاران

رکود اقتصادی، بافت تاریخی و متراکم منطقه 3 و سایر مشکلات شهری باعث نشد تا این منطقه از اجرای پروژه های عمرانی، فرهنگی و خدماتی بی بهره بماند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پنجاه و همشتمین سری از برنامه های هر هفته چند افتتاح هم به پایان رسید و این پروژه ها برگی شد بر دفتر خدمات شهرداری اصفهان.

اما حرف و حدیث های زیادی درباره این پروژه ها از زبان همسایگان این اماکن تازه تاسیس جاری شد که نشان از اهمیت انجام این پروژه ها دارد.

آقای بیگی یکی از اهالی مسنی است که در حوالی خیابان آمادگاه سکونت دارد.

وی که از حجم سنگین بار ترافیکی خودروهای محدوده این خیابان ها ناراضی است در گفتگو با خبرنگار ایمنا گفت: طبق صحبت هایی که با مسئولان ساخت این خیابان داشتم امیدوارم که حجم ترافیک محدوده این خیابان به واسطه ساخت خیابان آیت الله خراسانی کاهش یابد.

این شهروند اصفهانی اضافه کرد: قطعا ساخت این خیابان محاسن خوبی دارد و می تواند رفت و آمدها را هموار تر کند.

محدوده مرکزی شهر اصفهان آن هم حیطه خیابان آمادگان به دلیل وجود هتل عباسی و مراکز فروش کتاب و مطب پزشکان طبیعتا یکی از پر تردد ترین خیابان های شهر اصفهان است که ساخت این خیابان می تواند ترافیک این محدوده را بسیار کاهش دهد.

علاوه بر آن کمبود پارکینگ در این محدوه بسیار محسوس است که به بهانه ساخت خیابان آیت الله خراسانی پارکینگی هم با ظرفیت اسمی ۲۴۰ خودرو البته به صورت زیرسطحی و با تاسیات هوشمند ساخته شد که امید است تا حد مطلوبی مشکلات این محدوه را از لحاظ ترافیکی مرتفع کند.

گره گشای مشکل ترافیک

مقصد بعدی که در سری پنجاه و هشتم هر هفته چند افتتاح توسط مدیران شهری پیموده شد خیابان آیت الله صافی بود.

گرچه برخی از مردم به دلیل نداشتن خودرو برای گذر از این خیابان وجود این خیابان برایشان فرقی نداشت، اما با توجه به معضل اصلی شهر یعنی ترافیک این خیابان هم بسیار گره گشا است.

خانم قادری یکی از اهالی ساکن در این خیابان است که تا قبل از ساخت این خیابان از وضعیت تردد در این شهر و سختی های گذر از لابلای ماشین های پارک شده در حاشیه آن بسیار ناراضی بود.

حالا خوشبختانه این شهروند و چندین شهروند دیگر شرایط بهتر ترددی را تجربه خواهند کرد.

خانم قادری در گفتگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه ساخت این خیابان در مدت زمان مطلوبی هم انجام شد گفت: انگار همین چند روز پیش بود که کلنگ ساخت این خیابان بر زمین زده شد و باید گفت که ساخت این خیابان در زمان کمی انجام شد.

سالنی برای پرورش روح پهلوانی

اما انگار افتتاح های دیروز تمام شدنی نبود چند قدم آن طرف تر از خیابان آیت الله صافی، پس از گذر از بوستان محلی و عبور از زورخانه مولا علی(ع) نمای ساختمان سالن کشتی هم نمایان شد.

سالنی که قرار است محلی باشد برای تمرین و پرورش روح و جسم ورزشکارانی که حضورشان در منطقه ۳ اصفهان نمود بیشتری داشته است.

به گفته اهالی این محله مدتی قبل زورخانه مولا علی به دست مدیران شهری کنلگ زده و سپس افتتاح شد و امروز هم به لطف خدا شاهد افتتاح سالن کشتی هستیم.

عباس یکی از پهلوانان نوجوان این مرز و بوم است که باعشق و ابراز ارادت به حضرت علی(ع) پا به عرصه ورزش های زورخانه ای نهاده است.

این نوجوان که تازه پشت لب هایش سبز شده است گفت: من از بچگی به همراه پدرم به زورخانه می رفتم و به همین دلیل به این ورزش علاقه زیادی پیدا کردم.

این شهروند اصفهانی اضافه کرد: قدیم تر ها به همراه پدرم به یکی از زورخانه های نزدیک محله خودمان می رفتم تا اینکه زورخانه مولا علی(ع) در همین محله ساخته شد و من هم به این زورخانه آمدم و در اینجا ورزش می کنم.

خانواده عباس ظاهرا همگی ورزشکار هستند که عباس در ادامه به ما گفت: برادرم هم خیلی مسابقات کشتی را دنبال می کند، فکر می کنم اگر خبر ساخت سالن کشتی را بشنود حسابی خوشحال می شود و دیگر مجبور نیست مسیر های طولانی را برای رسیدن به باشگاه های کشتی برود.

ساخت بوستان با هدف ایجاد نشاط

اما بوستان محلی علوی آخرین مقصد مدیران شهری بود تا با افتتاح آن کارنامه منطقه ۳ اصفهان را از تمامی پروژه های عمرانی، ورزشی و رفاهی پر کنند.

بوستان علوی در خیابان ولیعصر – کوی حمام جنت به مساحت ۵۵۰۰ متر مربع و با اعتبار ۲۷ میلیارد ریال ساخته شد.

برخی از اهالی این محل اذعان می کردند که ساخت بوستان محلی اولویت این محله نبوده است. شاید این صحبت به زعم اهالی محل صحیح باشد اما باید توجه داشت که اراضی بایر از لحاظ زیست محیطی می توانند مشکلاتی را به همراه داشته باشند، از این رو علاوه بر ساخت مکانی برای بازی کودکان و نشاط اهالی محل مشکلات زیست محیطی این مکان هم رفع می شود.

همچنین یکی از مشکلاتی که این بوستان را تهدید می کند تبدیل شدن آن به مکانی برای تجمع افراد فرصت طلب است که به پیشنهاد تنی چند از مدیران شهری قرار شد تا نگهبانانی در این محل مستقر شوند.

به طور کلی منطقه ۳ اصفهان یکی از محلاتی است که به دلیل بافت ریزدانه و تاریخی آن فعالیت و دنبال کردن پروژه های عمرانی در آن بسیار دشوار است؛ با این وجود شهرداری اصفهان در این دوره تعدادی از پروژه های شهری را در این منطقه احداث کرد.

کد خبر 304272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.