توسعه کارآفرینی عامل بهبود عملکرد شهرداری است

کارایی و عملکرد شهرداری با منابع و هزینه کمتر در راستای ارتقای کیفیت زندگی شهروندی از طریق شناخت و آگاهی درست از نیازهای شهری و توسعه کارآفرینی محقق می شود.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان در گفتگو با خبرنگار ایمنا ضمن اشاره به تلاش برای تحقق شهر هوشمند، گفت: شهر هوشمند صرفا  فراهم کردن رایانه و سامانه الکترونیکی نیست بلکه به کارگیری سامانه الکترونیکی در تمام جوانب شهری است و شهر ها برای رقابت نیاز به شاخص دارند.

وحید حیدریان در ادامه افزود: با توجه به همکاری موثربین شهرداری اصفهان و مراکز علمی و پژوهشی استان در این راستا در قالب پروژه های تحقیقاتی و اجرایی، می توانیم به تربیت دانش آموختگان، مناسب نیازهای استانی و شهری بپردازیم.

وی  تغییر تدریجی نقش شهرداری از ارائه دهنده خدمات (Service Provider) به ارائه دهنده برنامه‌برای حل معضلات شهری  از سوی کارآفرینان را بسیار ضروری عنوان کرد و  گفت: شهرداری باید زمینه ساز و فراهم کننده بسترهای برای ارائه خدمات شهری از سوی کارآفرینان باشد تا بتوانند با راه کار های جدید و به کارگیری دانش به روز دنیا در حل مسائل و مشکلات شهر بر اساس نیاز ها راهکار ارائه شود.

حیدریان با اشاره به کارایی عملکرد شهرداری با منابع و هزینه های کمتر وافزایش  اثربخشی عملکرد در کیفیت زندگی و رضایت مندی شهروندان به عنوان  دو معیار اصلی اداره شهرها، خاطر نشان کرد: فرایندهای کارا و اثر بخش از طریق خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی  به دست می آیندو شهرداری ها برای اداره بهتر شهر باید به سمت توسعه کار آفرینی بروند.

کد خبر 303990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.