حضور حداکثری مردم در انتخابات مسئولیت منتخبان ملت را افزایش می دهد

لنجان_امام جمعه زاینده رود گفت:حضور حداکثری مردم در انتخابات مسئولیت منتخبان ملت را افزایش می دهد.

حجت الاسلام حسن صفرزاده تهرانی در حاشیه حضور خود برای شرکت در دوازدهمین  دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در یکی از شعب اخذ رأی،  در گفت و گو با خبرنگارایمنا از شهرستان لنجان اظهار کرد: امروزه انتخابات به عنوان یکی از سرمایه های اجتماعی بسیار مورد توجه قرارگرفته به طوریکه به عنوان یکی از سرمایه های مهم هر جامعه محسوب می شود لذا شرکت در انتخابات احساس مسئولیتی است که مردم به ایمان تحقق آن در صحنه حضور پیدا می کنند.

وی افزود: حضور حداکثری مردم در انتخابات نشان می دهد همه پایبند به اسلام ناب محمدی، انقلاب و ولایت فقیه هستیم لذا باید توجه داشت دشمنان به این انتخابات چشم طمع دوخته‌اند و می‌خواهند حضور مردم را کمرنگ کنند چراکه رابطه‌ای بین حضور مردم و اعتبار نظام وجود دارد.

امام جمعه زاینده رود تصریح کرد: باید توجه داشت که یکی از توطئه‌های دشمنان نظام جمهوری اسلامی، کم اهمیت جلوه دادن انتخابات در نظر مردم است و همیشه سعی کرده‌اند انتخابات‌های ما را کم فروغ کنند تا مردم اطراف عرصه‌ی انتخابات را خالی بگذارند، به صندوق‌های رای اعتنایی نکنند که البته ملت ایران با بصیرت همچون گذشته عکس این خواسته دشمن عمل کردند.

وی اضافه کرد: از این رو رهبر معظم انقلاب اسلامی جهت خنثی شدن این خط تبلیغی دشمن با اشاره به اهمیت انتخابات هوشیاری لازم را به مردم ایران داده و در چند جای مختلف فرمودند مسئله‌ی انتخابات، مسئله‌ی مهم امسال ملت ایران است و یکی از نمونه‌های عظمت این نظام، همین انتخابات است.

صفرزاده تهرانی ادامه داد: از این رو هر چه این حضور بیشتر و پرشورتر باشد اعتبار و استحکام این نظام مردم‌سالار بیشتر خواهد بود زیرا نظام جمهوری اسلامی متکی بر عواطف خواست‌ها و انتخاب مردم است.

وی عنوان کرد: آنچه در انتخابات بسیار مهم است حضور حداکثری عمومی مردم است و همه باید در انتخابات شرکت کنیم، این‌یک وظیفه‌ی ملی و یک تکلیف الهی است اگر  انتخاب یک انتخاب اصلح باشد برای نظام و انقلاب و کشور نعمت است در غیر این صورت نقمتی است که خسارات جبران‌ناپذیری را به دنبال دارد.

امام جمعه زاینده رود بیان کرد: باید کسانی را انتخاب کنیم که مسائل را تشخیص بدهند نه از افرادی باشند که اگر قدرت‌های شرق و غرب تشری زد بترسند، باید بایستند و مقابله کنند.

صفرزاده تهرانی خاطرنشان کرد: اصل انتخابات یک وظیفه دینی و انتخاب رئیس جمهور منتخب نیز یک وظیفه دینی است از این رو هرکسی به دین انقلاب ولایت ایمان دارد باید شرکت کند و در انتخاب اصلح نیز کوتاهی نکند لذا به حق انتخابات را می  توان آینه تجلی حضور و مشارکت ملت در تعیین سرنوشت خویش نامید که در آن، فرهنگ و رشد خود را به نمایش می  گذارند و حضور حداکثری مردم در انتخابات مسئولیت منتخبان ملت را افزایش می دهد.

وی اذعان کرد: این حضور و مشارکت نشانگر دو چیز است تدبیر و توصیف چراکه تدبیر سخن از عقل است و توصیف سخن از عشق و عشق به ایران و آرمان  های مقدس انقلاب اسلامی و شهدا مسئله ای است که همواره مرود توجه مردم ایران اسلامی قرار داشته است.

امام جمعه زاینده رود تاکید کرد: بر این اساس انتخابات، این نوع نگاه حضور سیاسی مردم را عقلانی معنوی می  داند و این ایجاد طرح نو در دنیای امروز است که برای سیاست و سازندگان امروز، رفتاری بدیع و ناشناخته باقی مانده است.

وی متذکر شد: مقام معظم رهبری نیز معتقد هستند که هر کس به نظام اسلامی علاقه دارد، در این انتخابات شرکت خواهد کرد و انتخابات را یک تکلیف الهی و اسلامی محاسبه می  کنند، کسانی که به مسائل دینی توجه ندارند نیز باید به چشم یک تکلیف وجدانی و ملی به آن بنگرند، علاوه بر این باید انتخابات را یک آزمایش بزرگ بدانند.

صفزاده تهرانی تصریح کرد: بنابراین مقام معظم رهبری، حضور مردم را یک آزمایش بزرگ و شرکت در آن را یک تکلیف الهی، اسلامی، وجدانی و ملی می  داند که باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: مام فرمودند میزان رأی ملت است لذا انچه از صندوق های رای خارج می شود قابل احترام است و باید توجه داشت که امکان تقلب در انتخابات وجود ندارد آن کسی که از سوی مردم انتخاب نشد باید طرفدارن خود را تمکین از قانون هدایت کند چراکه که در نظام جمهوری اسلامی رای مردم  یک واقعیت است.

امام جمعه زاینده رود عنوان کرد: مقام معظم رهبری نیز با رد هر گونه شبهه پراکنی پیرامون سلامت انتخابات، بویژه مطالب مغرضانه بوق‌های وابسته‌به غرب و حنجره‌های همسو با آنها که سعی در متهم ساختن مجریان انتخابات و به تقلب و تخلف در انتخابات می‌نمودند  نهادهای مسئول در این امر مهم را به عمل صحیح و قانونی فراخوانده و فرمودند ما البته سفارش کرده‌ایم، مکرر سفارش کرده‌ایم، مکرر هم سفارش خواهیم کرد به همه دست‌اندرکاران؛ هم به وزارت کشور، هم به شورای محترم نگهبان، به نظار و مجریان: مراقب باشند، مسئولیتشان را، وظیفه‌شان را درست انجام بدهند، خوب انجام بدهند، آرای مردم دست اینها امانت است؛ نگذارند کسی دخالت بکند؛ نفوذ بکند. این سفارش را همیشه کرده‌ایم. مراعات هم کرده‌اند، باز هم مراعات خواهند کرد به فضل‌ الهی.

کد خبر 303576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.