خط یک و 2 قطار شهری مشهد تا 45 روز آینده به هم تلاقی پیدا می‌کنند

مشاور و رییس حوزه شهردار مشهد از تلاقی خطوط یک و 2 قطارشهری این کلانشهر در محل میدان دکتر شریعتی خبر داد و گفت: در دوره مدیریت قبلی، تبلیغات زیادی در خصوص نحوه مدیریت شهری صورت می‌گرفت که مدیران ارشد شهرداری آن دوره را به عنوان قهرمانان حوزه ساخت و ساز شهر معرفی می‌کرد.

به گزارش ایمنا، مجید پیراسته در آیین اختتامیه مسابقه بزرگ «قطار شهرانه» که در محل تالار شهر مشهد برگزار شد، با تبریک ایان شعبانیه و با اشاره به اقداماتی که در طول دوره چهارم مدیریت شهری در حوزه خطوط حمل و نقل ریلی به وقوع پیوسته است، اظهار کرد: با این حال خط 2 قطارشهری در دوره سوم مدیریت شهری در طول 5 سال از آغاز به کار خود تنها 14 تا 15 درصد پیشرفت فیزیکی داشت و عملا پروژه خوابیده بود.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی 80 درصدی خط 2 قطارشهری مشهد در حال حاضر عنوان کرد: نیمی از این خط نیز در سال گذشته از انتهای خیابان طبرسی تا میدان شهدای مشهد برای رفاه حال شهروندان و زائران بارگاه منور رضوی به بهره‌برداری رسید و مابقی خط نیز با سرعت قابل تاملی در حال اجراست.

مشاور و رییس حوزه شهردار مشهد از تلاقی خطوط یک و 2 قطارشهری این کلانشهر در محل میدان دکتر شریعتی خبر داد و عنوان کرد: در این زمینه سعی کردیم بر اندیشه و توان داخلی اکتفا کنیم و یکی از دلایلی که خط 2 قطارشهری در دوره گذشته محدود شد، عدم توجه به این موضوع بود.

وی همچنین با اشاره به افزایش 3 متر مربعی فضای سبز شهر مشهد در طول دوره مدیریت چهارم شهر عنوان کرد: با احتساب 3 میلیون شهروند مشهدی، افزون بر 9 میلیون متر مربع در این دوره در خصوص فضای سبز شهری کار شده است.

پیراسته تصریح کرد: در این میان می‌توان به احیای رودخانه تاریخی و مهم کشف‌رود نیز توسط شهرداری مشهد اشاره کرد که با وجود این که در حوزه وظایف مدیریت شهری نبود، به بهترین شکل ممکن مدیریت شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بخش زیادی از اطراف محدوده کشف‌رود این روزها به عنوان یک تفرجگاه بسیار مناسب شهری تبدیل شده است، تاکید کرد: اگر تمام کشف‌رود و آب این رودخانه را در اختیار شهرداری قرار دهند، می‌توان با تصفیه پساب حاصل از این محدوده، در توسعه فضای سبز این منطقه گام برداشت.

دولت هیچ کمکی به حاشیه شهر نکرده است

مشاور و رییس حوزه شهردار مشهد همچنین با اشاره به موضوع حاشیه نشینی این شهر و گلایه از عدم توجه کافی دولتی‌ها به این مسئله بزرگ اضافه کرد: دولت علیرغم وعده‌های متعددی که در این زمینه داشته، عملا هیچ کمکی به حاشیه شهر نداشته است و اعتباراتی که در این زمینه مصوب شده نیز عملا محقق نشده است.

وی ابراز کرد: از 200 دستگاه اتوبوسی که دولت برای شهر مشهد وعده داده بود نیز تنها اعتباری نزدیک به 20 میلیارد تومان اختصاص پیدا کرد که کفاف خرید حدود 30 تا 40 دستگاه اتوبوس را می‌دهد.

پیراسته یادآورشد: در خصوص محدوده توس نیز بارها و بارها مذاکرات مختلفی با مسئولان استانی داشته‌ایم و این را گفته‌ایم که اگر اداره کل راه و شهرسازی استان با ما همکاری کند، اتفاقات بسیار خوبی در این حوزه صورت خواهد پذیرفت.

کد خبر 303440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.