شرکت نکردن در انتخابات یعنی به بیگانگان چراغ سبز نشان دادن

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت نکردن در انتخابات یعنی میدان دادن به کسانی که اعتقادی به آنها نداریم و کسانی که کمتر برای کشور مفیدند.

محمد قمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری ایمنا در رابطه با مشارکت مردم در روز 29 اردیبهشت ماه اظهار کرد: انتخاب حق مردم است و مردم برای استواری، پایداری، سربلندی نظام و لبیک گفتن به ندای شهیدان باید در انتخابات مشارکت داشته باشند. هر چه مشارکت در انتخابات بیشتر باشد نشانه قوت و عظمت جمهوری اسلامی ایران است.

وی در رابطه با اهمیت انتخابات ابراز کرد: انتخابات یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است. قبل از انقلاب همه چیز برای ما از پیش تعیین شده بود. امروز انتخابات نشانه مشارکت فعال مردم در امور سیاست و دولت است. چراکه مردم خودشان سرنوشتشان را تعیین می‌کنند. بنابراین همه اقشار باید در انتخابات شرکت کنند.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت نکردن در انتخابات یعنی میدان دادن به کسانی که اعتقادی به آنها نداریم و کسانی که کمتر برای کشور مفیدند. شرکت در انتخابات به این معناست که ما برای خود و اعتقادمان اهمیت قائلیم. حضور در این عرصه، لبیک گفتن به امام خمینی است؛ همانگونه که امام خمینی فرمودند «مردم در همه انتخابات شرکت کنند». همچنین مقام معظم رهبری نیز به این موضوع تأکید دارند؛ به همین خاطر مردم در روز 29 اردیبهشت که روز سرنوشت سازی است، بنای اجرای کشور را به دست کسی می‌سپارند که خودشان انتخاب می‌کنند؛ که این موضوع اهمیت بسیاری دارد و لازم است به صورت فعال در انتخابات شرکت داشته باشند.

وی در رابطه با انتخابات شورای شهر و روستا افزود: انتخابات شورای شهر و روستا، یک نمونه از مردم سالاری دینی است. در این انتخابات مردم در کوچکترین موقعیت، سرنوشت خود را تعیین می‌کنند.

قمی اشاره کرد: من هم به عنوان یک سرباز کوچک توصیه می‌کنم که مردم عزیز ایران در انتخابات، مشارکی فعال داشته باشند چراکه شرکت نکردن در انتخابات یعنی به بیگانگان چراغ سبز نشان دادن؛ یعنی من به سرنوشت خود بی تفاوت‌ام و برای آینده خود و فرزندانم اهمیت قائل نیستم.

کد خبر 303395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.