اجرای ۲۰ طرح آبرسانی و اصلاح شبکه در روستاهای شهرضا در سال ۹۶

شهرضا - رییس اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان شهرضا گفت: ۲۰ پروژه آبرسانی در بخشهای تأمین آب و اصلاح شبکه آبرسانی روستایی برای اجرا در سال ۹۶ در روستاهای بخش مرکزی شهرستان پیشنهاد شده که در صورت تأمین اعتبار، اجرا خواهد شد.

اصغر قاسمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، عنوان کرد: تعداد ۲۰ پروژه آبرسانی به عنوان پروژه‌های پیشنهادی اداره آبفار شهرستان برای طرح در کمیته برنامه ریزی شهرستان و تصویب بودجه مورد نیاز پیشنهاد شد.

وی اظهار کرد: طرحهای پیشنهادی این اداره در جلسه‌ای با حضور مدیرعامل آبفار استان، فرماندار و بخشدار شهرستان این طرحها بررسی و مقرر شد اولویت با پروژه‌های مربوط به اصلاح شبکه و بعد از آن تأمین آب شرب روستایی باشد.

 رییس اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان شهرضا بیان کرد: پروژه‌های پیشنهادی نیازمند اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال است که تأمین آب و اصلاح شبکه در روستاهای بخش مرکزی شهرستان و بر اساس اولولیت در روستاهای امین آباد، کهرویه، یحیی آباد و اسفرجان که با آغاز فصل گرم میزبان گردشگرانی خواهد بود، قرار داده شد.

قاسمی ادامه داد: باتوجه به بروز پدیده خشکسالی، اولویت نخست برای شهرستان، مدیریت مصرف و اصلاح شبکه آبرسانی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: پروژه حفر چاه آب روستای امین آباد با حدود ۵۰ درصد پیشرفت عملیات اجرایی انجام شده و بعد از اتمام مراحل حفاری که اگر تست آن از نظر بهداشتی مثبت بود، به شرط تأمین اعتبارات لازم مراحل تجهیز چاه و لوله گذاری و ورود به مدار مصرف نیز اجرا خواهد شد.

رییس اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان شهرضا اضافه کرد: عملیات حفاری چاه آب امین آباد مجموعاً نیازمند اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد ریال است که ۸۰۰ میلیون ریال از این مبلغ مربوط به مرحله حفاری چاه است.

قاسمی همچنین درباره عملیات آبرسانی به روستای هوک شهرستان شهرضا، عنوان کرد: در این روستان از سال ۹۰ و با اختصاص اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیون ریال یک حلقه چاه حفاری شد اما چون هزینه بهره برداری و سایر مراحل اجرایی پروژه ابلاغ نشد بهره برداری از آن هم راکد ماند ولی اجرای این طرح نیز جزء پروژه‌های پیشنهادی سال ۹۶ این اداره است.

وی گفت: بعد از بررسی های کارشناسی مشخص شد پروژه آبرسانی به روستای هوک نیازمند اختصاص اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد ریال است، البته در جلسه شهرستانی مقرر شد این طرح با مشارکت اداره امور عشایر شهرستان انجام شود.

کد خبر 303013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.