شفاف سازی مسائل جنسی در تضاد با عزت نفس کودک

یک مجری برنامه کودک با بیان اینکه آموزش مسائل جنسی به کودک نباید برای شفاف سازی باشد گفت: این آموزش باید در راستای آگاهی و رشد او انجام شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری ایمنا، به تازگی موضوعی با ماهیت فرهنگی مبنی بر آموزش مسائل جنسی به کودکان در جامعه مطرح شده که ذهن مخاطبان را دچار دغدغه کرده است. در همین راستا کتابی با نام «لک لکی در کار نیست!» با محتوای آموزش مسائل جنسی به کودکان در رابطه با اجرای سند 2030 در بازار به مردم عرضه می‌شود. این کتاب که برای کودکان چهار سال به بالا آماده شده است، مسائل جنسی را برای کودکان شفاف سازی می‌کند، که نتیجه آن تزلزل در ذهن کودک است.

مهیار مجیب مجری برنامه کودک در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری ایمنا در خصوص آموزش مسائل جنسی به کودکان اظهار کرد: به نظر من نیاز است والدین برای کودکان یک سری آموزش‌های اولیه در رابطه با مسائل جنسی بدهند. چرا که اتفاقاتی در جامعه ما رخ می‌دهد که لازم است کودکان از این موضوعات آگاه باشند.

وی در رابطه اهمیت این موضوع تصریح کرد: لازم است والدین در راستای آموزش به کودکان این مسائل را گوشزد کنند که کسی بدن و اندام خصوصی او را لمس نکند. اهمیت این موضوع در این است که کودک آگاه باشد و به عزت نفس او در آینده خدشه‌ای وارد نشود تا آینده‌ای سالم داشته باشد.

این مجری برنامه های کودک در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه« آیا شما با شفاف سازی مسائل جنسی و آموزش مسائل زناشویی برای کودکان موافق هستید؟» اشاره کرد: خیر به هیچ وجه؛ آموزش مسائل جنسی به کودک نباید به صورت شفاف باشد بلکه به گونه‌ای باشد که کودک را آگاه کند. یعنی کودک در جریان مسائل خصوصی خود قرار گیرد. همینطور من موافق نیستم که مسائل جنسی به کودک مستقیماً گفته شود.

کد خبر 302928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.