پیشرفت ۶۴ درصدی ساخت مرکز همایش های بین المللی امام خامنه ای در اصفهان

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان گفت:پروژه مرکز همایش های بین المللی امام خامنه ای در انتهای خیابان شهید روح الامین و مجاور کمربندی شرق اصفهان در زمینی به وسعت ۷۰ هکتار در حال ساخت است و تاکنون ۶۴ درصد پیشرفت داشته است.

ایرج مظفر در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: پروژه مرکز همایش های بین المللی امام خامنه ای (مد ظله العالی) با ۱۶ قرارداد و مبلغ ۲۲۰ میلیارد تومان در دست اجراست و تاکنون ۶۴ درصد پیشرفت داشته است.

وی در ادامه گفت:  با توجه به لزوم احداث یک مرکز همایش بین المللی در شهر و با در نظرگرفتن ویژگی های این مراکز در دنیا به همراه کلیه فضاهای تکمیلی مانند سالن های پشتیبانی، دفاتراداری، کارگاه های آموزشی، نمایشگاه، هتل، مجتمع تجاری، این پروژه مهم در دستور کار شهرداری اصفهان قرارگرفت.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان اضافه کرد:‌ سایت  این پروژه در انتهای خیابان شهید روح الامین و مجاور کمربندی شرق اصفهان در زمینی به وسعت ۷۰ هکتار در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه نمای ساختمانی این مکان، به صورت مدور در ۶ طبقه و نمای سالن اصلی این مجموعه از پانل های GFRC و برای اولین بار در کشور اجرا شده است، عنوان کرد: ‌این نما از مصالح کامپوزیت با مقاومت بالا و همچنین شکل پذیری مناسب تشکیل شده است و ترکیبی از سیمان، ماسه، الیاف مقاوم قلیایی(AR)،   میکروسیلیس و روان کننده بوده و در برابر آتش سوزی مقاوم است.

مظفر با بیان اینکه مساحت سالن اصلی این پروژه  ۳۱۰۰ متر مربع است، افزود: ۱۱۵۴ عدد صندلی برای تماشاگران در این مجموعه پیش بینی شده که  ۶۱۶ صندلی در طبقه اول و ۶۱۶ صندلی در طبقه دوم قرار دارد.

وی  با بیان اینکه سالن اصلی مرکز همایش ها که فضای اصلی این مرکز است در مرکز نیم کره قرار دارد، ادامه داد: جایگاه میهمانان ویژه در طبقه همکف و تماشاگران در چهار جایگاه مجـزا در دو طبــقه اول و دوم قرار می گیرند.

معاون عمرانی شهردار تاکید کرد: این مجموعه شامل فضاهای جنبی از  جمله اتاق  خبرنگاران، اتاق  مطبوعات، اتاق بازرگانی و ۸ اتاق برای مترجمان همزمان است، طراحی داخلی سقف سالن برگرفته از فضای زیرگنبد مسجد شیخ لطف الله است.

کد خبر 302913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.