نامزدهای انتخاباتی از فریب افکار عمومی و شعارهای دروغین دوری کنند.

تیران-امام جمعه شهرستان تیران و کرون گفت: نامزدهای انتخاباتی از فریب افکار عمومی و بیان وعده و شعارهای دروغین دوری کنند که این موضوع به ضرر جامعه است.

به گزارش ایمنا از شهرستان تیران و کرون، حجت الاسلام و المسلمین حسین رشیدیان در خطبه های نماز جمعه تیران با اشاره به آغاز فعالیت های انتخاباتی شوراهای اسلامی و همچنین ادامه تبلیغات کاندیدهای ریاست جمهوری اظهارداشت: دروغ و شایعه پراکنی و تخریب افکار عمومی در تبلیغات انتخاباتی صحیح نمی باشد و نامزدهای انتخاباتی از این چنین رفتارهایی دوری کنند.

وی افزود: اسراف، زیاده روی و ضایع کردن حقوق دیگران از مصادیق دوری از اخلاق انتخاباتی است که برخی از نامزدهای انتخاباتی به این رفتارها روی آورده اند و با چنین اقداماتی اختلاف و مشکل ایجاد می کنند.

امام جمعه شهرستان تیران و کرون با بیان اینکه نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی و رایاست جمهوری صداقت پیشه کنند، بیان داشت: نامزدهای انتخاباتی از فریب افکار عمومی و بیان وعده و شعارهای دروغین دوری کنند که این موضوع به ضرر جامعه است.

وی با بیان اینکه با عوام فریبی، دروغ و شایعه پراکنی نمی توان رای کسب کرد، گفت: مردم بسیار آگاه و  هوشیار هستند و بهترین انتخاب را برای شهر، روستا و کشور خود اتحام می دهند و با عوام فریبی قادر به اخذ رای برای خود نخواهید بود و با عوام فریبی نامزدها قدرت انتخاب مردم تحریک نمی شود و مردم انتخاب اصلح را انجام می دهند.

حجت الاسلام رشیدیان به  تخصص و آگاهی به عنوان شاخص های کاندید اصلح اشاره کرد و گفت: بدون تخصص و آگاهی قادر به خدمت به مردم نخواهیم بود و  کسانی که آگاهی و دانش تخصصی پیرامون موضوعات شهر و کشور ندارند موفق نیستند و باید افراد آگاه، متخصص و قانونمدار انتخاب شود که نامزدهای انتخابات شورای اسلامی شهر و روستاها باید قوانین شوراهای اسلامی و وظایف و حق و حقوق خود را بشناسند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب معیارهای یک کاندید اصلح را بیان کرده اند، اظهارکرد: عملکرد افراد و برنامه های آن ها، رفتار و گفتار نامزدها همه به ما در انتخاب بهترین کمک می کند و شایسته خدمت به مردم کسانی هستند که در شاخص های یک کاندید اصلح بیشترین امتیاز را کسب کنند.

امام جمعه شهرستان تیران و کرون ادامه داد: هر کاندید برنامه های خود را ارائه دهد و برای اینکه رای مردم را جلب کند نباید دیگران را تخریب کند و با شایعه و تخریب سایر کاندیدها و سایر مسئولان به دنبال رای مردم باشد و از  تحریک عواطف عمومی و زنده کردن زخم های گذشته و گفتارهایی که منجر به اختلاف در کشور و مناطق مختلف شهر و روستا می شود، دوری شود.

وی خاطرنشان کرد: برخی از گفتارهای نامزدهای انتخاباتی منجر به ایجاد اختلاف و آب به آسیاب دشمن است و اینگونه دشمن خرسند می شود که کاندیدهای انتخاباتی از چنین رفتارها و گفتاری خواداری کنند.

خطیب جمعه تیران یادآورشد: برخی از وعده های غلط انتخاباتی ناشی از عدم اطلاع نامزدهای نسبت به حق و حقوق خود است و با بی اطلاعی از قوانین وعده هایی را به مردم می دهند و هنگام عمل قادر به اجرا نیستند و این موضوع مایه بد بینی در جامعه می شود و وعده های دروغین نامزدها و تخریب همدیگر از آسیب های تبلیغاتی انتخابات است که نباید اتفاق بیفتد.

وی به قرارداد ۲۰۳۰ نیز اشاره کرد و گفت: باید همه امور کشور از طریق چهارچوب های قانونی مورد بررسی قرار گیرد و بدون مصوبه مجلس نباید مورد اجرا قرار گیرد که قرارداد و تفاهم نامه ۲۰۳۰ مورد تصویب و بررسی مجلس قرار نگرفته و مفاد آن بر خلاف  قانون و ارزش های اسلامی و انقلابی است.

کد خبر 302670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.