ضرورت حمایت بیشتر از تولیدات داخلی/اقتصاد مقاومتی مقوله‌ای جامع و زیربنایی

شهرضا - عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: دولتمردان هم باید سعی کنند که تولیدکنندگان داخلی حمایت همه جانبه داشته باشند زیرا اقتصاد مقاومتی یک مقوله جامع و کامل است که مجموعه‌ای از افراد و گروه‌ها و دستگاه‌ها باید برای تحقق آن همکاری کنند.

سمیه محمودی در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، اقتصاد مقاومتی را مقوله‌ای اساسی و تقویت کننده زیرساختهای اجرایی کشور دانست و عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی که بارها از سوی رهبر معظم انقلاب مورد تأکید قرار گرفته از تدابیر هوشمندانه ایشان در راستای تقویت زیرساختهای اقتصادی کشور و جلوگیری از آسیب پذیری در این زمینه است که باید به عنوان یک دستورالعمل جدی در رأس برنامه‌های مدیران کشور قرار گیرد.

وی تنها راه تقویت اقتصاد کشور حمایت را از تولید داخلی و ایجاد بسترهای مناسب برای سرمایه گذاری در بخشهای مختلف در داخل کشور داسنت و افزود: این امور به عنوان مهمترین اصل اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده شده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در داخل کشور ما امکانات و منابع زیادی وجود دارد که در صورت استفاده درست و منطقی از آنها همه مشکلات اقتصادی کشور نیز حل خواهد شد؛ تولید کنندگان داخلی نیز باید محصولاتی را تولید کنند که در شأن مردم ایران باشد زیرا اگر کالاهای با کیفیتی تولید شود، مردم هم به خوبی از آن استقبال می‌کنند.

محمودی با تأکید بر ایجاد و تقویت زیرساختهایی برای حمایت بیشتر دولتمردان از تولیدکنندگان داخلی، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی یک مقوله جامع و کامل است که مجموعه‌ای از افراد و گروه‌ها و دستگاه‌ها باید برای تحقق آن همکاری کنند.

وی تصریح کرد: نخستین گام در حمایت از اشتغال ملی، حفظ اشتغال موجود است که در برای این منظور باید مجموعه‌ای از عوامل اعم از امکانات اجرایی و قانونی در کنار هم قرار گیرد تا فرصت‌های شغلی موجود حفظ و از نابودی آنها جلوگیری شود زیرا متأسفانه در حال حاضر آمار بیکاری بالا است و اکثریت قریب به اتفاق افراد جویای کار نیز فارغ التحصیل دانشگاهی هستند بنابراین باید با توجه به این شرایط فرصتهای شغلی جدید را ایجاد کنیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: استفاده از روش «پنجره واحد» اقدام مؤثری برای حمایت از سرمایه گذاران و ایجاد تسهیلات بیشتر برای آنها است تا از یک طرف با حذف بروکراسی اداری و قوانین دست و پا گیر و از سوی دیگر با حمایتهای دولتی، شاهد ایجاد عرصه‌های شغلی جدید و در نتیجه گردش سرمایه بیشتری باشیم.

کد خبر 302283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.