سند 2030 سکولاریسم، اومانیسم و لیبرالیسم محض است

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: سند 2030 سکولاریسم، اومانیسم و لیبرالیسم محض است؛ این سند آمده است تا دین زدایی و فرهنگ زدایی کند و باورهای اعتقادی مردم را بزداید.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری ایمنا، محمدمهدی زاهدی رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص سند 2030 در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد دهاقان به مناسبت روز جوان اظهار کرد: اجلاسیه ای در سال2014 برای 15 سال بعد برگزار شده و مقرر شد تا 15 سال بعد سندی راهبردی برای برنامه های آموزشی که تا آن موقع باید تدوین شود تهیه شد و این موضوع تا سال 2030 طول خواهد کشید.

وی با بیان اینکه دلیل نامگذاری این سند نیز همین سال است و اهدافی که مد نظر است، افزود: این سند در آخر سال 2015 مصوب شد و تایید کشورهای مختلف از جمله کشور ما را نیز گرفتند؛ مشکلاتی مطرح بود اما ابلاغ شد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص شیوه پذیرش این سند تصریح کرد: در ظاهر ما می توانیم داوطلبانه آن را بپذیریم اما مانند برجام است که ظاهرا باید داوطلبانه پروتوکل الحاقی را بپذیریم اما در شرایط انجام شده قرار می دهد و ما را مجبور به پذیرش می کنند.

وی با بیان اینکه این سند سکولاریسم(جدایی دین از سیاست)، اومانیسم(انسان گرایی) و لیبرالیسم محض است، ادامه داد: این سند آمده است تا دین زدایی و فرهنگ زدایی کند تا باور های اعتقادی مردم را بزداید؛ ساده بگویم آمده تا فرزندان ما را شستشویی مغزی بدهد زیرا به صراحت تمام متنی را آورده که در حوزه آموزش باورها و عقاید دینی جایی ندارد.

زاهدی تشریح کرد: پذیرش این سند یعنی سبک زندگی دینی باید کنار برود؛ این سند می گوید باید حقوق بشر را بپذیرید اما حقوق بشر آمریکایی؛ این یعنی اگر ما (آمریکایی ها) بمب بر سر مردم هیروشیما، یمن و ... ریختیم کسی معترض نشود؛ بگوییم  آمریکا میخواهد حکومت دموکراتیک ایجاد کند؛ زندان گوانتانامو یادمان نرفته که زن و مرد را لخت می کردند و سگ به جان آنها می انداختند.

وی ابراز کرد: آنها به ما می گویند «دین را کنار بگذارید و عقاید ما را بپذیرید» و برخی مسئولین ساده لوح ما بر آن صحه گذاشتند؛ مایی که سند بالا دستی  را داریم که حیات طیبه است و می گوید بچه های ما بعد از پایان درس باید اخلاق خوش و رفتار خوب با بزرگتر را یاد بگیرید و ظلم ستیز باشید درحالی که وقتی دین نباشد می شود علم ضد دینی، می شود آن بمب که بر سر مردم هیروشیما افتاد.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد: ما درحال بررسی این سند هستیم .قطعا بدون اطلاع تا کنون پیگیری شده و مخالفت های جدی در این خصوص وجود دارد و در حال پیگیری است.

وی در بخش پرسش به سوالات در خصوص برکناری روسای دانشگاه در دولت قبل وکنونی گفت: آمار این دولت و دولت قبل را مقایسه کنید و به این دولت کارنامه بدهید بنده 2 سال با برخی افراد از جریان سیاسی مخالف کار کردم؛ در خصوص رشد علمی در این دوره بروید درسال 2007 اسکوپوس را بررسی کنید بالاترین رشد علمی را داشتیم؛ بیشترین ساخت و ساز در زمان ما و رشد مالی درکمتر از 3 سال به پنج و سه دهم برابر رسید.

زاهدی خاطرنشان کرد: درخصوص سه هزار و 700 نفر که غیر قانونی وارد دانشگاه شدند و معضلات بورسیه آنهایی که این لیست را زدند بزرگترین خیانت را به کشور کردند؛ ابتدا بدانید اینها در مدت مسئولیت من نبوده است؛ متاسفانه بعد از سخنان دکتر روحانی در دانشگاه شهید بهشتی که «البورسیه مالبورسیه و ما اراک مالبورسیه» را گفت مطرح شد که باید در این مورد تحقیق شود و بعدا از همین دولت اعلام شد که تنها 36 نفر مشکل داشتند؛ آیا این خیانت نیست که CNN وBBC  به کشور ضربه بزنند و جوسازی کنند؟چه کسی جواب تاریخ را می دهد؟

کد خبر 302186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.