پرسپولیس شبیه ۶ سال پیش سپاهان

باخت پرسپولیس در کسوت قهرمان زودهنگام لیگ و نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا تا حدودی یادآور وضعیت ۶ فصل پیش سپاهان است.

به گزارش ایمنا، پرسپولیس در حالی سه هفته مانده به بسته شدن پرونده لیگ شانزدهم قهرمانی خود را مسجل کرد که چند سال بود هیچ تیمی قهرمانی زودهنگام در لیگ برتر را تجربه نکرده بود.

از آنجا که پرسپولیس برای صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان وضعیت خطرناکی دارد برانکو ایوانکوویچ صلاح را در آن دید تا با استراحت به نفرات اصلی به بازیکنان ذخیره خود در دیدار با سیاه‌جامگان بازی بدهد. نتیجه این مسابقه هرچه برای قرمزهای پایتخت بی‌اهمیت بود هم برای حریف رو در روی آنها و هم ۲ رقیب فانوس به دست دیگرش حکم مرگ و زندگی را داشت. اگرچه سرنوشت سایپا و صبا در دستان خودشان بود اما بازی کردن پرسپولیس با تیم دوم به خصوص وقتی به باخت منجر شد انتقادهای زیادی را بابت عدم‌رعایت جوانمردی متوجه قهرمان زودهنگام لیگ کرد.

این انتقادات یادآور شرایط سپاهان در لیگ دهم است. طلایی‌پوشان که در آن فصل قهرمانی خود را از قبل مسجل کرده و فکر و ذکرشان معطوف به لیگ قهرمانان آسیا شده بود در آخرین هفته برابر حریفی شکست خوردند که یکی از چندین کاندیدای سقوط به دسته پایین‌تر به حساب می‌آمد. در آن زمان باخت هفته آخر قهرمان زودهنگام و آسیایی لیگ داد پاس را در آورد که رقیب سایپا برای نیفتادن بود. پاسی‌ها در حالی به تصمیم امیر قلعه‌نویی به عنوان سرمربی وقت سپاهان معترض بودند که سرنوشتشان در دستان خودشان بود به این معنی که پاس می‌توانست با برتری برابر استقلال در بازی آخر در لیگ برتر ماندنی شود.

اما آیا این انتقادات وارد است و این توقع به جایی از قهرمان زودهنگام لیگ است تا سرنوشت تیم‌های پایین جدول را نسبت به دغدغه‌های آسیایی خودش در اولویت قرار دهد؟ آیا واقعاً در فوتبال حرفه‌ای می‌توان از یک تیم انتظار داشت تا منافع دیگران را به مصالح تیمی خودش ترجیح دهد؟ آیا استراحت دادن به نفرات اصلی در آستانه یک دیدار مهم برخلاف منش جوانمردانه است؟

کد خبر 301827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
    0 0
    اونوقتی که صبای قم عنایتی را که بیست سال مهاجم بازی کرده بودمقابل استقلال دفاع وسط بازی داد یاوقتیکه حنیف برای استقلال پنالتی هدیه داد یا وقتیکه بعدازباخت توازادی اقای مرفاوی نعره میکشید ازمن استقلالی تر نیست اونموقع چرا خبری از منش جوانمردانه نبود خودصباییها دلشون برای استقلال بیشترازتیم خودشون میسوخت توقع دارند بعضیا بااین شرایط پرسپولیس بیاد خودشو برای صبایی اذیت کنه که ازمدیرعاملش گرفته تا بازیکنانش از اول فصل صدبارعدیه پرسپولیس مصاحبه کرده بودند