یک تشابه بزرگ و چهار تفاوت کوچک

مثل هفته آخر لیگ چهاردهم ذوب‌آهن در ایستگاه پایانی لیگ شانزدهم نیز با نیت آسیایی شدن به مصاف پدیده می‌رود.

به گزارش ایمنا، ۲ فصل پیش هم ذوب‌آهن مثل امسال در هفته‌های پایانی لیگ برتر برای تصاحب رتبه چهارم جدول تلاش می‌کرد تا از آن طریق سهمیه پلی‌آف آسیایی بگیرد. در آن مقطع فولاد خوزستان رقیب ذوب‌آهن برای رسیدن به این جایگاه بود. سبزپوشان اصفهانی هفته آخر با یک تساوی بدون گل برابر پدیده رتبه چهارمی خود را تثبیت کردند تا پیروزی فولاد برابر صبا در بازی همزمان هم نتواند مانع از رسیدن سهمیه آسیایی به آنها شود.

ذوب‌آهن البته در ادامه با قهرمانی در جام حذفی سهمیه مستقیم آسیایی گرفت و به جای خودش نفت را که در لیگ سوم شده بود و در فینال به تیم اصفهانی باخت به پلی‌آف لیگ قهرمانان فرستاد.

ذوب‌آهن پس از ۲ فصل باز هم به نیت کسب سهمیه پلی‌آف آسیایی باید در هفته آخر به مصاف پدیده برود. البته در این میان چند تفاوت مهم وجود دارد. بازی این هفته ۲ تیم برخلاف دیدار آنها در ایستگاه پایانی لیگ چهاردهم نه در ورزشگاه ثامن که در فولادشهر برگزار می‌شود. این بار برخلاف مرتبه قبل سرنوشت سبزپوشان در دستان خودشان نیست بلکه رتبه چهارمی آنها منوط به نتیجه دیدار همزمان سپاهان و استقلال هم هست. علاوه بر آن، از آنجا که برخلاف دفعه قبل هر ۲ فینالیست جام حذفی در بین چهار تیم اول لیگ نیستند تنها ۵۰ درصد احتمال دارد که چهارمی لیگ مترادف با کسب سهمیه پلی‌آف باشد. سرانجام اینکه ذوب‌آهن امسال این شانس را ندارد تا در صورت ناکامی در کسب سهمیه از طریق مسابقات لیگ با قهرمانی در جام حذفی مجوز حضور در لیگ قهرمانان را بگیرد.

کد خبر 301466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.