آدرس های اصفهان به زودی استاندارد می‌شوند

مدیرکل پست استان اصفهان با انتقاد بر اینکه ۴۰ درصد اماکن شهر اصفهان هنوز پلاک‌کوبی نشده و این زیبنده دولت الکترونیک نیست، گفت: به زودی استانداردسازی آدرس‌ها با مشورت از دانشگاه تهران در اصفهان اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا سعید رجالی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به "پست هوشمند در خدمت مردم، رقابت، تحول و تکامل" به عنوان شعار شرکت ملی پست جمهوری اسلامی در سال ۹۶، اظهار داشت: شرکت ملی پست بعد از ۱۰ سال، همچون ۱۸۵ کشور دیگر دنیا همانند یک شرکت خصوصی خدمات پستی و امور حاکمیتی را با ارائه شیوه های خدماتی جدید به مردم ارائه می دهد.

وی با بیان اینکه در استان اصفهان به ازای هر ۴ هزار و ۸۰۲ نفر و در ۱۰۵ کیلومتر مربع مساحت، یک واحد پستی فعاایت می کند، افزود: در مجموع هزار و ۱۶ واحد پستی در استان اصفهان فعال است.

مدیرکل پست استان اصفهان با تاکید بر اینکه روزانه به طور متوسط ۴۰ هزار مرسوله پستی وارد و ۴۵ هزار مرسوله پستی از استان اصفهان خارج می شود، بیان داشت: تا پایان سال گذشته ۱۴ میلیون ۴۹۱ هزار مرسوله در داخل استان توزیع و همچنین ۱۶ میلیون و ۳۸۱ هزار مرسوله از اصفهان خارج شده است.

به گفته وی، طی سال گذشته ۳۱۵ هزار مرسوله اینترنتی وارده و ۹۳ هزار مرسوله اینترنتی از استان صادر شده است.

رجالی با اشاره به اینکه ۴ درصد ترافیک شبکه پستی و ۵ درصد درآمد پستی کشور توسط استان اصفهان صورت می‌گیرد، تاکید کرد: طی ۳ سال و نیم گذشته، ۵۱ درصد سرویس سفارشی، ۳۱ درصد سرویس پست ویژه و ۳۳ درصد سرویس امانت رشد ترافیکی توسط پست استان اصفهان صورت پذیرفته است.

وی در ادامه با یادآوری اینکه ۷۷ واحد خدمات الکترونیکی در سطح استان اصفهان وجود دارد، بیان داشت: با افزایش سرعت اینترنت در سال گذشته، خدمت‌رسانی به مردم با سهولت بیشتری انجام می‌شود.

به گفته مدیرکل پست استان اصفهان، ۸۳۴ نقطه در استان اصفهان از سامانه پستی «قبول تحت وب» امکانات مختلفی را ارائه می‌کنند تا حذف و نقش تمبر در واحدهای پستی برای سرعت‌بخشی خدمات به مردم صورت گیرد.

وی با اشاره به استقرار  ۳۵ مرکز سامانه مبادله پستی به صورت یکپارچه در استان اصفهان، ادامه داد: علاوه بر آن نرم‌افزار هوشمند "همراه نامه‌رسان" در گوشی‌های تلفن همراه هوشمند توزیع‌کنندگان مرسولات پست قرار گرفته تا امضا و تصویر نامه‌رسان از گیرنده به فرستنده ارسال شود.

رجالی با بیان اینکه در سال ۹۶ نقش پست در امور حاکمیتی افزایش می یابد، گفت: ایجاد زیرساخت‌های نرم‌افزاری سامانه مدیریت املاک کشور جزو پروژه‌های اقتصاد مقاومتی به جلوگیری از جعل اسناد و زمین‌خواری کمک قابل توجهی خواهد کرد.

وی با اشاره به انعقاد قراردادهای پست استان اصفهان با دیگر دستگاه‌ها، تأکید کرد: به دلیل قرارداد با امور مالیاتی، سرویس‌های الکترونیکی پست ۵۴۵ درصد و سرویس پست عادی نیز ۱۲۷ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل پست استان اصفهان با بیان اینکه تعداد سرویس‌های نوین پستی از ۷ به ۲۶ سرویس معادل ۲۷۱ درصد رشد افزایش داشته است، گفت: در سال گذشته ۳۵۹ قرارداد خدمات نیابتی پستی با اشخاص حقیقی و حقوقی منعقد شده است.

وی با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۲۳۲ صندوق پست الکترونیک به شهروندان ارائه شده و به هنگام‌سازی اطلاعات کد پستی ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار رکورد طی ۳ سال گذشته با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان و قرارداد با سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان انجام شده است، یادآور شد: براین اساس۱۰۰ درصد اماکن شهری و روستایی استان اصفهان به هنگام شده است.

رجالی با بیان اینکه کد پستی ۱۰ رقمی به یک میلیون و ۴۰۰ ساختمان در قالب طرح GNAF اختصاص یافته است، گفت: ۵ قرارداد با ثبت اسناد منعقد شده که در سال گذشته به تعداد یک میلیون ترافیک کار برای این اداره صورت گرفته است؛ همچنین ۴ قرارداد با ثبت احوال به انعقاد رسیده که ۶۴۶ هزار فقره ترافیک صورت گرفته و ۳۴۴ هزار درخواست ارسال کارت هوشمند ملی انجام شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از سال ۹۳  تاکنون ۵۱۲ هزار کارت هوشمند ملی توسط واحدهای پستی ارسال شده و در سال گذشته ۲۸۶ هزار کارت ملی از طریق دفاتر پیشخوان و پست تحویل هم‌استانی‌ها شده است، بیان داشت: ۱.۵ میلیارد تومان برای تجهیز واحدهای ارائه خدمات کارت هوشمند در استان اصفهان هزینه شده است.

مدیرکل پست استان اصفهان تأکید کرد: انجام بیش از ۶۶۰ هزار ترافیک اسناد توسط اداره کل پست استان اصفهان باعث کاهش ۲۰ میلیون ترافیک شهری شده است و تردد مراجعان کمتر شده‌ است.

وی با انتقاد بر اینکه ۴۰ درصد از اماکن شهر اصفهان هنوز پلاک‌کوبی نشده و این زیبنده یک شهر هوشمند و دولت الکترونیک نیست، تصریح کرد: به زودی استانداردسازی آدرس‌ها با مشورت از دانشگاه تهران در اصفهان اجرا خواهد شد تا آدرس‌های ۳ سیلابی استاندارد روی قبوض شهروندان درج شود.

به گفته وی، اصفهان نخستین شهری است که شهرداری آن نقشه‌های پارسل‌بندی را در اختیار شرکت پست قرار داده است.

مدیرکل پست استان اصفهان در ادامه در خصوص مشکلات ارسال مرسولات پستی، گفت: برای ارسال مرسولات پستی در حاشیه شهر اصفهان با مشکلاتی همچون فقدان تابلوی کوچه یا پلاک با مراجعه چندباره توزیع‌کنندگان پست در نقاط مختلف شهر روبرو هستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه برای تبلیغات نامزدهای انتخابات پیش رو، سرویس "پست رسانه" برای تبلیغات آنان ارائه می‌شود، افزود: علاوه بر این پست رسانه‌ای فیزیکی و الکترونیکی با توزیع بروشورهای تبلیغاتی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه قانون اساسنامه شرکت ملی پست، مأموریت‌های جدیدی را به عهده پست گذاشته، افزود: این مأموریت‌ها در سال ۹۶ توسط شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران اجرا خواهد شد.

به گفته رجالی، با ایجاد زیرساخت‌های جدید در شرکت ملی پست، اشتغال جدید برای ۵۰۰ نفر در پست استان اصفهان ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه شرکت ملی پست کشور مکلف به ایجاد سالانه ۲ هزار دفتر ICT روستایی است، تصریح کرد:۱۰ درصد از این میزان برعهده استان اصفهان است.

به گفته مدیرکل پست استان اصفهان، اجرای پروژه مدیریت مکان‌محور یا GNAF، استعلامات میان‌دستگاهی از پروژه‌های مصوب اقتصاد مقاومتی، توسعه زیرساخت‌های سرویس‌های پست الکترونیک، سرویس‌های الکترونیک و لجستیک هوشمند پست، استقرار پست در فرودگاه، ایستگاه راه‌آهن و ترمینال‌ها برای ساماندهی حمل و نقل کالا درون و برون‌استانی، افزایش خدمات و فعالیت دفاتر ICT روستایی از جمله اقدامات پیش روی پست است.

کد خبر 301463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.