رکود بازار خودرو با عملکرد نامناسب واحدهای لیزینگ خودرو

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در سال‌های اخیر برخی از واحدهای لیزینگ خودرو عملکرد مناسبی نداشته‌اند و این امر بر تشدید رکود بازار خودرو افزوده است.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصادی ایمنا با بیان اینکه برخی از مسائل سبب شده که مردم اعتماد خود را نسبت به واحدهای لیزینگ خودرو از دست بدهند، اظهار داشت: برای حفظ اطمینان شهروندان جامعه باید این واحدهای لیزینگ زیر نظر خودروسازان فعالیت کنند تا مردم با اعتماد بیشتری پولی‌های خود را برای خرید خودرو به لیزینگ‌ها بدهند و امکان کلاهبرداری تا حد چشمگیری کاهش یابد.

وی پیرامون اینکه عموم خودروهایی که در داخل تولید می‌شود متناسب با بودجه بخش متوسط کشور است، افزود: افرادی که تمایل به خرید این خودروها دارند از قدرت خرید پایینی برخوردارند و بخشی از هزینه خرید خودرو را از طریق تسهیلات تامین می‌کنند.

رفع رکود بازار خودرو با تزریق نقدینگی

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس با تشریح اینکه برای افزایش فروش باید تسهیلات خودرو افزایش یافته و برای خرید خودرو نقدینگی تزریق شود، بیان داشت: رکودی که بازار خودرو را فراگرفته با همین تزریق نقدینگی برطرف می‌شود.

وی یکی دیگر از عوامل رکود بازار خودرو را واحدهای لیزینگ خودرو دانست و خاطر نشان کرد: این واحدهای باید برای افزایش اعتماد عموم مردم و عملکرد مناسب زیرنظر خودروسازان فعالیت داشته باشند.

حاجی دلیگانی پیرامون افزایش تولید خودرو برای سال جاری، تاکید کرد: رشد تولید باید به نحوی باشد که علاوه بر تامین تقاضای داخلی بتواند به بازارهای کشورهای همسایه نیز صادر شود.

وی اضافه کرد: البته افزایش صادرات تنها با تنوع محصول و بالا رفتن کیفیت ممکن است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یادآور شد: تولید خودرو در سال گذشته بسیار چشمگیر بود، اما این مساله سبب نشد که کیفیت محصولات داخلی هم افزایش یابد.

عدم پرداخت تسهیلات بانکی خودرو طی ۲ سال اخیر

وی با اشاره به اینکه طی ۲ سال اخیر بانک‌ها وام خودرو پرداخت نکرده‌اند، گفت: در سال‌هایی هم که این وام به خریداران خودرو تعلق می‌گرفت قیمت وام بانکی بین ۶ تا ۷ میلیون بود و متقاضیان با این میزان تسهیلات تنها حق انتخاب چند خودروی محدود داشتند.

حاجی دلیگانی افزود: در این دوره تسهیلات خودرو باید به گونه‌ای باشد که متقاضیان به همراه نقدینگی خود خودرویی با کیفیت را خریداری کنند.

کد خبر 301438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.