مجاهدت معلمان ستودنی است/تجلیل از 21 معلم نمونه فریدنی

فریدن - رئیس آموزش وپرورش فریدن گفت: معلمان در خط مقدم جبهه تعلیم وتربیت انسان قرار دارند و تلاش آن ها ستودنی است.

نیازعلی علائی  در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن، با اشاره به سالروز شهادت استاد شهید  مرتضی مطهری و بزرگداشت روز معلم اظهار کرد: شهید مطهری فرهنگ را محور اصلی انقلاب معرفی کرد و معتقد به آن نظام آموزشی بود که علم در آن به ارزش افزوده تبدیل شود.

وی عنوان داشت: آموزش و پرورش  بزرگترین دستگاه اجرایی و آئینه تمام نمای کشوراست که حداقل یک نماینده در هر خانواده دارد.

رئیس اداره آموزش وپرورش فریدن اصلی ترین رسالت آموزش وپرورش را تربیت دانش آموزان دانست و گفت:در این زمینه هر چقدر سرمایه گذاری شود بطور قطع نتیجه بخش خواهد بود.

علائی با بیان این که زحمات قشر مهم، تاثیرگذار و اساسی معلم قابل تقدیر است و همیشه مدیون آنان هستیم، افزود: علم از جایگاه بسیار ویژه ای در جامعه اسلامی برخوردار است به طوری که خداوند، خود را در سوره الرحمن با مضمون"ˈ الرحمن - علم القران" معلم  معرفی می فرماید.

رئیس اداره آموزش و پرورش فریدن ادامه داد: معلمان و دانشگاهیان باید در عرصه تعلیم تربیت مجاهدت، نشر فرهنگ اسلامی و مطالبات رهبری راسرلوحه کار خود قرار دهند.

وی  با بیان این که معلمان در خط مقدم جبهه تعلیم وتربیت انسان  قرار دارند، بر لزوم ارتقاء منزلت و کرامت اجتماعی این قشر خدوم تاکید کرد و گفت: آموزش وپرورش فریدن دارای 10 مجتمع آموزشی ، ۱۰۳ آموزشگاه  است که با داشتن  سرمایه های ارزشمندی نظیر بیش از ۸۲۰۰ نفر دانش آموز ،حدود  1000نفر شاغل و 500 نفر نیروی باز نشسته بر خود می بالد.

علائی در ادامه با اعلام آغاز برنامه های گرامیداشت هفته تکریم مقام معلم  در شهرستان، از برگزاری مراسم تجلیل و تقدیر از 21 معلم  نمونه منطقه و استان همزمان با برگزاری جشن بزرگ تکریم مقام معلم در روز چهارشنبه در محل سالن سپاه شهر داران خبر داد .

رئیس آموزش و پرورش فریدن در پایان، مجاهدت‌های معلمان که امانت‌دار انسانند را ستودنی دانست و بیان داشت: نقش کلیدی معلمان به عنوان مجریان آموزش عمومی و الگوهای اولیه دانش آموزان بسیار مهم است.

کد خبر 301338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.