حمل و نقل ریلی راهگشای ترافیک شهری

استاد تمام و عضو هئیت علمی دانشگاه زوریخ سوئیس با حضور در سلسه نشست های ایستگاه ترافیک از اهمیت خطوط حمل و نقلی ریلی در کاهش ترافیک شهرها سخن گفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «شو» استاد تمام و عضو هئیت علمی دانشگاه زوریخ سوئیس با حضور در سلسه نشست های ایستگاه ترافیک که در محل سالن اجتماعات قطار شهری اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: پراکندگی جمعیت کشور سوئیس به اندازه یک چهلم ایران است به همین دلیل افزایش حمل و نقل ریلی در این کشور اروپایی مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: ۷۰ میلیون نفر در اطراف خط های ریلی سوئیس زندگی می کند که این محور را به مراکز اقتصادی و حمل و نقلی تبدیل کرده است.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه رسم زندگی در اروپا بر پایه حمل و نقل ریلی استوار شده است، گفت: همه بار حمل و نقل را نمی توان بر عهده حمل و نقل جاده ای قرار داد و اینجاست که اهمیت حمل و نقل ریلی مشخص می شود تا بخشی از بار حمل و نقلی شهر را به دوش بکشد چراکه به هرحال ظرفیت جاده ها محدود هستند.

وی افزود: در آلمان سرانه مالکیت خودروها  ۶۰۰ تا ۷۰۰ خودرو برای هر هزار نفر برآورد شده است اما در کشور سوئیس که تنها ۳۰ درصد آن قابل اسکان است و یک کشور ترانزیتی محسوب می شود باید آینده نگری بیشتری به خرج داد.

«شو» با اعلام اینکه پیشنهادهای متعددی برای استفاده بهینه شهرهای کشور آلمان برای سیستم حمل و نقلی داده شده است، عنون کرد: بر همین اساس ساخت 2 تونل در محور شمال و جنوبی آلمان برای حمل و نقل بار و شرق به غرب برای مسافر پیشنهاد شده است.

وی خاطر نشان کرد: چالش های زیادی برای رسیدن به ایده آل های این طرح قرار دارد که باید با همراهی دولت و مردم آن را حل کرده که پیش بینی می شود این امر تا سال ۲۰۳۰ به سرانجام برسد.

کد خبر 301237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.