پاتوقی برای حکمت دوستان در شهر/حامیان فلسفه بشتابید

مراسم افتتاح خانه حکمت اصفهان عصر دیروز در محل دائمی این مرکز تخصصی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سال ها بود که دوستداران و اهالی حکمت و فلسفه در اصفهان، جای خالی مکانی را به عنوان پاتوقی برای گردهمایی و تجمع احساس می کردند. گروه فلسفه دانشگاه اصفهان، اگرچه محل رفت و آمد دانشجویان و پژوهشگران و علاقمندانی بود که تشنه یادگیری اند و برای ملاقات با اساتید رشته های فلسفه و کلام و عرفان و منطق مشتاق، اما یک راهروی باریک و چند اتاق کافی نبود برای آنکه با خیال راحت بنشینند و به گفتگو و سخنوری بپردازند.

آنچه اساتید و دانشجویان و پژوهشگران حکمت دوست اصفهان در پی اش بودند، مکانی بود دنج و آرام برای گرد هم جمع آمدن و مباحثه و گفتگو. برای دریافت و انتقال جدیدترین یافته های علمی و ترجمه های داغ...

پاتوقی برای حکمت دوستان، در جوار تکیه میر

۱۰ اردیبهشت ماه ۹۶ اما، روز مبارکی بود برای حکمت دوستان. روزی که به «خانه» جدیدشان نقل مکان کردند و دسته جمعی به منزل مبارکی آن شتافتند. اساتید و دانشجویان و دوستداران حکمت، روز گذشته در مکان دائمی خانه حکمت اصفهان که در جوار تکیه میرفندرسکی بنا شده حاضر شدند و با لب هایی خندان و چهره هایی امیدوار در کنار همدیگر فرخندگی این رویداد را به شادی نشستند. گویی روح بزرگ اندیشمند و عارف بزرگ، میرفندرسکی در مراسم حاضر بود و رونق و صفایی دوچندان به ان می بخشید.

مهمانان ویژه

افتتاح خانه حکمت اصفهان با حضور یکی از برجسته ترین چهره های علمی کشور، دکتر غلامرضا اعوانی، از اساتید پیشکسوت رشته فلسفه برگزار شد. بیان شیرین استاد در شرح آنچه بر مکتب فلسفی پرافتخار اصفهان گذشته و تاکید او بر اهمیت انتقال میراث گران بهای فلسفه اصفهان به نسل آینده، بخشی از سخنان او برای حاضرین بود.

شهردار اصفهان هم که شادی این رویداد فرهنگی بزرگ را در کلامش با حاضرین تقسیم کرد، ضمن تاکید بر اینکه شهرداری اصفهان حمایت همه جانبه ای از فرهنگ و هنر اصفهان و اهالی آن داشته و خواهد داشت، خود را از حامیان اصلی اجرای ایده های بزرگ نخبگان فرهنگی در شهر دانست و شادی افتتاح خانه حکمت اصفهان را به مردم و عالمان اصفهان تقدیم کرد.

پس از آن حسین کلباسی اشتری، استاد فلسفه دانشگاه علامه طباطبایی بود که دقایقی را برای حاضرین به سخنرانی پرداخت و در وصف آنچه در قالب مکتب فلسفی اصفهان رخ داده و تاثیر شگرفی که افتتاح خانه حکمت بر ترویج و اشاعه آن خواهد داشت سخن گفت.

علی کرباسی زاده دیگر سخنران این مراسم باشکوه بود که درخصوص نحوه عملکرد خانه حکمت در سال جاری و برنامه های آموزشی آن توضیحاتی را ارائه کرد.

وجه مشترک صحبت های همه سخنرانان اما، اشاره به حمایت مستقیم و همه جانبه شهرداری اصفهان برای احداث و راه اندازی خانه حکمت بود که در قالب تشکر از شهرداری و به ویژه عنایت بخصوص شهردار اصفهان بیان شد.

رونمایی از نرم افزار مکتب فلسفی اصفهان

رونمایی از نرم افزار مکتب فلسفی اصفهان پایان بخش این مراسم بود.

کورش محمدی مدیر اجرایی خانه حکمت ضمن ارائه توضیحاتی درخصوص این نرم افزار، در حضور حاضرین در مراسم به رونمایی از آن پرداخت.

کد خبر 301142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.