خانه استاد همایی باید مرکزی متصل به افکار او باشد

بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون گفت: خانه های تاریخی اصفهان بسترهای خوبی برای انجام کار فرهنگی است.

به گزارش ایمنا، حسن اکیلی ضمن حضور در آئین افتتاحیه خانه شعر و ادب اصفهان در پاسخ به تبدیل خانه های مفاخری مانند استاد همایی به مراکز فرهنگی گفت: اگر این مراکز و خانه های شعر و ادب و فرهنگ در جهت خاستگاه استاد به پرورش افکار بپردازد کار بسیار نیکویی است، یعنی این پایگاه یا این خانه شعر و فرهنگ باید به مرکزی متصل به افکار استاد همایی تبدیل شود.

این بازیگر ادامه داد: باید حتماً داستان زندگانی استاد همایی و شیوه زندگی و رفتار و اخلاق و منش و دانش ایشان به صورت مستند در همین خانه رویت شود. اینکه در این خانه چه شخصیت بزرگی می زیسته است خیلی مهم است.

اکلیلی با اشاره به شخصیت های هنری و ادبی و فرهنگی که در اصفهان می زیسته اند، خاطرنشان کرد: اگر حقوق فرهنگی ارزش خاص خودش را پیدا کند خودبخود همه چیز بهبود می یابد. نباید بگذاریم این مفاخری که درحال حاضر در این شهر زندگی می کنند از دنیا بروند و بعد چاره ای بیندیشیم. ما باید از نظر فرهنگی، خودمان را حفظ کنیم و خودمان را دریابیم.

وی گفت: اگر در هر یک از این خانه ها فرهنگی نشان داده شود، تمام این خانه زنده می شود. مثلاً اگر یک خانه به زری بافی تعلق یابد و خانه ای به مسگری و خانه های دیگر به سایر هنرهای اصفهان اختصاص داده شود و این هنرها در آن خانه ها بازشناخته بشود هم خانه حفظ می شود و هم هنر. اینها بسترهای خوبی برای انجام کارهای فرهنگی است.

کد خبر 300924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.