پیشنهادی فرهنگی از دکتر آذر / شهرداری اصفهان شهرداری فرهنگی کشور شود

استاد زبان و ادبیات فارسی و کارشناس ادبی سیما گفت: امیدواریم این خانه در شعر و ادب عاقبت بخیر باشد.

به گزارش ایمنا، اسماعیل آذر در آئین افتتاح خانه شعر و ادب اصفهان که روز گذشته با حضور غلامعلی حداد عادل، شهردار اصفهان و جمعی از مدیران شهری و هنرمندان برگزار شد، ضمن اشاره به اینکه ما امروز و در آغاز منطقه 3 شهرداری اصفهان و منطقه 2 آموزش و پرورش را نشانه گرفته ایم و بچه های دوره ابتدایی را هدف قرارداده ایم برای اینکه آنها با قلم آشنا شوند، اظهار داشت: حضور مردم در این فضا و یا فضایی مانند صائبیه نشان می دهد که مردم به این نوع فضاها علاقه دارند و هرچه این فضاها افزایش یابد رفتن به سمت فضاهای مجازی که گاهی ذهن ما را بی جا به هدر می دهد کاهش می یابد.

مدیرگروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آزاداسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران افزود: امروز نیاز ما این فضاهاست، من حتی پیشنهاد کرده ام که شهرداری اصفهان را به عنوان شهرداری فرهنگی معرفی کنند، چراکه یکی از شهرداری هایی که به دنبال فروش فضا نیست شهرداری اصفهان است و نظام دوستی شهرداری و اعضای شورای شهر آن درهم تنیده است.

وی با اشاره به سخن پیامبر اعظم(ص) تصریح نمود: ایشان فرموده اند که "کسانی که کارِ خوب انجام می دهند را معرفی کنید تا بقیه از آن عبرت بگیرند". واقعاً جای تشکر دارد که شهرداری اصفهان در فعالیتهای فرهنگی چنین پیشتاز است و مردم بخوبی می فهمند چه تغییراتی ایجاد شده است.

اسماعیل آذر ادامه داد: در بارور کردن این درخت، این خانه، بیش از همه دکتر حداد عادل دغدغه داشتند و امروز به سرانجام رسید و امیدواریم عاقبت این خانه در شعر و ادب بخیر باشد و هر روز بوی خوش از اصفهان به مشام برسد.

این کارشناس ادبی و مجری توانمند سیما گفت: هرکدام از شاعران ما در حوزه ای سرآمد روزگار خویش بوده اند و استاد همایی نیز در ریاضیات، فلسفه، ستاره شناسی، اصفهان شناسی و تاریخ درخشید و شاعری توانمند بود که بخاطر نفس علم کار می کرد و نه شهرت.

اسماعیل آذر ضمن قرائت شعری که استاد همایی درباره وصیت پروفسور ارتور اپهام پوپ سروده بود، از "نیلوفر پوربابا" رتبه نخست مشاعره در طی سه سال اخیر تقدیر کرد./

کد خبر 300919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.