۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰

امام جمعه چرمهین:

مدیریت انقلابی و جهادی راهکار حل مشکلات کشور

سپاه پاسداران سرمایه‌ای عظیم برای رسیدن به آرمان‌های انقلاب اسلامی است
مدیریت انقلابی و جهادی راهکار حل مشکلات کشور

لنجان_امام جمعه چرمهین گفت: امروز این نیروهای نظامی و امنیتی و بخصوص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که در همه ابعاد و در همه حوزه ها در حال جهاد و فداکاری هستند و امنیت را در حوزه نظامی، آرامش را در حوزه فرهنگی، اعتقادی و رونق و تولید و اشتغال را در حوزه اقتصادی برای مردم ما به ارمغان آورده اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام و المسلمین جعفر غلامی در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز چرمهین با تبریک حلول ماه شعبان و اعیاد پیش رو اظهار کرد: ماه شعبان ماه بزرگی است سوم این ماه میلاد با سعادت امام حسین علیه السلام بزرگ پاسدار و مجاهد عالم بشریت و درنیمه آن امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف پا به عرصه وجود نهاد.

وی افزود: به طور حتم اهمیت ماههایی همچون رجب، شعبان و رمضان در طی کردن طریق بندگی و تأمین سعادت بشری است که زیباترین جلوه های شادی و نشاط در امت اسلام در این ماه رقم می خورد چرا که ولادت امام حسین علیه السلام بعنوان احیا کننده اسلام و بقای دین پیامبر در این ماه است.

امام جمعه چرمهین تصریح کرد: پیامبر دین اسلام را پایه گذاری کرد و امام حسین علیه السلام آنرا تداوم بخشید و امروز بقای آن مدیون خونی است که آن امام بزرگوار در جهت امر به معروف و نهی از منکر و احیای سنت پیامبر در کربلا ریخت.

پیامبر(ص)، دین اسلام را پایه گذاری کرد و امام حسین علیه السلام آنرا تداوم بخشید

وی ادامه داد:  تبیین قیام تاریخ ساز و ماندگار امام حسین علیه السلام در مقابل ظلم و ستم و بی عدالتی سیستم جبار بنی امیه در سال ۶۱ هجری قمری فلسفه ایجاد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را ممکن ساخت و فرزندان والای مکتب امام خمینی(ره) قیام عاشورا را برای حرکت انقلابی خود به عنوان ملاک و معیار انتخاب کردند.

غلامی اضافه کرد: نامگذاری روز ولادت امام حسین علیه السلام توسط بنیانگذار جمهوری اسلامی به عنوان روز پاسدار مهر تأییدی برحسینی بودن راه و حرکت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از بدوتشکیل تا فردا و فرداهای تاریخ است.

وی عنوان کرد: امام حسین علیه السلام، نمونه یک پاسدار راستین است زیرا که وقتی اسلام را در خطر دید کوچک ترین شک و تردیدی در بذل جان خود و فرزندان و اصحابش نکرد و با این ایثار و فداکاری خود اسلام را برای قرنها بیمه کرد.

امام جمعه چرمهین با اشاره به اینکه واژه پاسدار و وجهه نامگذاری ولادت امام حسین علیه السلام با آن امروز امروز عینیت یافته است، بیان کرد: امروز نیز این نیروهای نظامی و امنیتی و بخصوص پاسداران انقلاب اسلامی هستند که در همه ابعاد و در همه حوزه ها در حال جهاد و فداکاری هستند و امنیت را در حوزه نظامی، آرامش را در حوزه فرهنگی، اعتقادی و رونق و تولید و اشتغال را در حوزه اقتصادی برای مردم ما به ارمغان آورده اند.

امام حسین علیه السلام، نمونه یک پاسدار راستین است

وی متذکر شد: امروز ارتش آمریکا، رژیم صهیونیستی وحکومت های استبدادی و استکباری در عرصه حاضر جهان نماد تجسم یافته حکومت بنی امیه است و به اعتراف این دشمنان ,تنها تشکیلات منسجم وقدرتمندی که نامشان با عث ترس ودلهره اصحاب فیل شده است سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است .

غلامی تاکید کرد: بردن نام سرداران سپاه در کنگره آمریکا آن هم با خشم و نفرت از طرف آنان مؤید عظمت و هیبت و شوکت این نهاد مقدس است که عجین به نام مبارک امام حسین علیه السلام گشته است .

وی خاطرنشان کرد: نقطه اتصال ولادت بزرگ پاسداراسلام با نامگذاری آن تحت عنوان روز پاسدار در مشی معنوی جهاد است و آن چیزی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را از همه ارتش های  جهان متمایز می کند زره پولادین عشق به خدا ومعنویت تک تک کارکنان آن است، همان چیزی که قیام امام حسین علیه السلام را برای همیشه تاریخ ماندگار وجاودان کرد.

امام جمعه چرمهین یاداور شد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران در بهمن‌ماه ۱۳۵۷ منجر به تحولاتی اساسی در تمام ساختارهای کشور و از جمله در اقتصاد ایران شد. اقتصاد ایران از فردای پس از انقلاب اسلامی، تحولاتی جدی را پشت سر گذاشته است که از جمله مهم‌ترین این موارد، تحریم‌های بین‌المللی و هشت سال جنگ تحمیلی بوده‌اند اما با وجود همه این مشکلات، در عرصه اقتصادی شاهد تحولاتی اساسی بوده‌ایم.

سپاه اکسیر فرهنگ جهادی

وی اذعان کرد: پس از جنگ و پایان یافتن حضور نظامی سپاه و بسیج در جبهه‌ها این ظرفیت عظیم شکل گرفته با تکیه بر توان مردمی، نیاز روز کشور را شناسایی کرده و وارد عرصه سازندگی شد.

غلامی ادامه داد: جبران خسارات بر جا مانده از هشت سال جنگ تحمیلی نیازمند مشارکت مردم بود و الگوی بسیج با سربلندی از آزمون قبلی وارد این عرصه تازه شد و علاوه بر بازسازی مناطق جنگ‌زده، محرومیت‌زدایی از مناطق محروم کشور نیز در دستور کار این نهاد مردمی و انقلابی قرار گرفت و جریان سازندگی شروع شد و باید گفت بسیج بهترین گزینه برای انجام ماموریت‌های محرومیت‌زدایی و اقتصاد مقاومتی است، زیرا بُعد مردمی بسیج، آن را نسبت به دیگر تشکل‌ها متمایز می‌کند.

وی تصریح کرد: با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب بیان کرد: نعمت و توان خدمت گذاری را باید قدر دانست، باید دانست که هر جامعه و کشوری اگر چنین سرمایه عظیمی داشته باشد بدون تردید به قله‌های عظمت می‌رسد، اگر قرار است اقتصاد ما همچون صحنه‌ای دفاعی، نمونه‌ای برای دیگر کشورها باشد پس مدیران باید مدیریت جهادی را در برنامه خود قرار دهند.

مسئولان ما باید روحیه جهادی پیدا کنند تا کشور به عظمت و عزت برسد

امام جمعه چرمهین گفت: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب اصول مدیریت جهادی را تبیین کرده‌اند، مسئولان ما باید روحیه جهادی پیدا کنند تا کشور به عظمت و عزت برسد.

وی در ادامه با بیان اینکه جانبازان از اسطوره های اصلی اسلام درس آموخته اند، اضافه کرد: جانبازان از بزرگ جانباز اسلام قمربنی هاشم (ع) و بزرگ جانباز انقلاب اسلامی یعنی رهبر انقلاب اسلامی درس گرفته اند و اسطوره های اصلی اسلام به ما آموختند چگونه در برابر ظلم و ستم مقاومت کنیم و تن به ذلت نداده و فریاد هیهات منه ذله را بلند کنیم.

غلامی به تحمل چندین ساله درد، رنج و زحمت جانبازان اشاره کرد و یادآور شد: در کجای دنیا و تاریخ می توان راد مردانی را پیدا کرد که آرزوی آنها دیدار با مقام معظم رهبری باشد و به هنگام دیدار با مولای خود اشک شوق ریخته و بگویند ما امروز به آرزویمان رسیدیم.

وی با اشاره به اینکه جانبازان ما اسوه و الگوهای مقاومت، پایداری و دفاع از حق و عدالت هستند، عنوان کرد: جانبازان سند مظلومیت و حقانیت نظام بوده که بعد از گذشت ۳۸ سال از انقلاب مصمم تر از گذشته پرچم حق و عدالت در دستشان است.

جانبازان از اسطوره های اصلی اسلام درس آموخته اند

امام جمعه چرمهین با بیان اینکه امروز تداوم انقلاب اسلامی در سایه ترویج فرهنگ جهاد و شهادت از سوی ایثارگران است بیان کرد: ایثار خالصانه، جهاد صادقانه و استقامت مردانه مدال افتخار جانبازان است.

وی در ادامه با اشاره به سالروز شهادت آیت الله شهید مطهری و روز معلم خاطرنشان کرد: کار و شغل معلمی را، یک عبادت دائمی است که رهاورد آن تربیت انسان و انسان سازی است و یک فرد چه خدمتی می تواند بالاتر از این انجام دهد که نیروی فکری و انسانی جامعه را تامین کند.

غلامی اذعان کرد: باید به این مهم نیز توجه داشت که اولین معلم بشریت، خود خداوند است که از پس خلق انسان، راه نیکو زیستن را به او آموخت؛ زشتی ها و زیبایی ها را به او نمایاند و چراغ خرد را به دست او داد تا درستی پیشه کند.

وی تاکید کرد: تعلیم و تربیت از سیاست‌های بنیادین اسلام و از اهداف زیربنایی بعثت رسول خدا(ص) است و بر همین اساس پیامبراسلام(ص) تربیت را از خویش و خویشاوندانش آغاز کرد و به تعلیم و آموزش نیز از اولین روزهای هجرت همت گماردو  این، خود نشانگر اهمیت آن دو مقوله دینی و قرآنی است.

نقش درخشان معلم در رشد و تعالی فرهنگ اسلامی

امام جمعه چرمهین یاداور شد:  با تفکر قوای درونی انسان شکوفا می شود و زمینه ی حرکت کمالی او فراهم می شود لذا به همراه علم آموزی و تفکر تربیت یا پرورش اخلاقی و تهذیب نفس نیز مطرح می گردد که در اسلام بر این امر بسیار تاکید شده و از همان ظهور اسلام مبادی و مبانی تعلیم و تربیت به عنوان یک علم بنا نهاده شده است.

وی ادامه داد: پدر و مادر هم در درجه بعدی تعلیم و تربیت انسان، نقش بسیار حساسی را ایفا می کنند و بالاترین الگوی رفتاری فرزندانند که این امر نشان دهنده اهمیت جایگاه خانواده در شکل گیری شخصیت علمی، فرهنگی و اجتماعی فرزندان است و پس از والدین، هر کس که چیزی به انسان بیاموزد، به همان میزان معلمِ آن شخص به شمار می رود و هرچه مقدار آموختن از معلمی بیشتر باشد، به همان اندازه نسبت به او تعهد نیز افزایش می یابد.

کد خبر 300672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.