انتخابات،فرصت به نمایش گذاشتن همبستگی ملی است/هدف نقد منصفانه اصلاح اموراست

لنجان_امام جمعه زاینده رود گفت: انتخابات فرصتی برای نقد و ارزیابی منصفانه است لذا اگر این فضا با رعایت انصاف و ادب و برای اعلام مواضع فرد کاندیدا و نقد منصفانه فرد مقابل ایجاد شود به نفع کشور است حال اگر نقد و بیان اشکالات دولت ها، منجر به زیر سوال بردن نظام شود کمک به دشمن است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام و المسلمین حسن صفرزاده تهرانی در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه زاینده رود با اشاره به اینکه یکی از مظاهر تقوا توجه به ایام الله است و یکی از ایام الله اکبر ماه شعبان ی باشد اظهار کرد: توبه و بازگشت به سوی خدا روز و ساعت خاصی ندارد؛ هر زمان که انسان در جان خویش احساس ندامت کرده و ابراز پشیمانی خویش را به سوی پروردگارش برد توبه صورت گرفته است، اما در برخی ایام زمینه های مساعد تری برای پذیرش توبه وجود دارد و یکی از آن ها ماه شعبان است.

وی افزود: شعبان ماه نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) است، این ماه بزرگ مقدمه ای است برای درک هر چه بهتر ماه رمضان و دست یافتن به آمادگی برای حضور هر چه بهتر و بایسته تر در ماه مهمانی خداست و از این جهت اعمال زیادی در ماه شعبان وارد شده ولی آنچه از روایات استفاده می شود این است که بهترین دعاها و ذکرها در این ماه استغفار است و در این ماه انواع خیرات همانند نهرهای روان به سوی بندگان سرازیر است.

امام جمعه زاینده رود تصریح کرد: زمانی که انسان قصد دیدار بزرگی می‌کند برای فرارسیدن آن روز لحظه‌ها را می‌شمارد و مقدمات را فراهم می‌سازد، بهترین جامعه‌ها و پاکیزه‌ترین پوشش‌ها را برای خویش مهیا می‌کند و با شوق فراوان قدم در مسیر می‌گذارد تا با آمادگی کامل و در موعد مقرر به محضر او شرفیاب شود.

وی ادامه داد: شعبان نیز مقدمه‌ای است برای رسیدن به رمضان، ماه ضیافت الله و ماه گشوده شدن درهای رحمت حق بر بندگان و انسان عاشق برای دیدار رب لحظه‌شماری می‌کندو فرصت‌ها را غنیمت شمرده و از لحظات بهترین بهره را می‌برد بنابر این می توان گفت خواندن صلوات شعبانیه هنگام ظهر و همچنین خواندن مناجات شعبانیه در هر زمانی از روز که توجه بیشتری دارد بخشی از اعمال مشترک ماه مبارک شعبان است.

شعبان ماه ضیافت الله و ماه گشوده شدن درهای رحمت حق

صفرزاده تهرانی با اشاره به اینکه مناجات شعبانیه عظیم ترین معارف الهی را در بر دارد، اضافه کرد: کسی که می خواهد از این ماه بهترین بهره ها را نصیب خویش سازد، توسل به صاحب این ماه را باید در رأس امور قرار دهد، از این رو باید گفت مناجات شعبانیه مناجاتی بی نظیر و بی مانند است و از ویژگی‌های خاصی برخوردار است چراکه این مناجات به مناجات همه ائمه معروف بوده و اوج ادب سخن گفتن با خالق هستی است.

وی با اشاره به اینکه مناجات شعبانیه عالی‌ترین درجات و مقامات معنوی ائمه را بیان می کند، عنوان کرد: مناجات شعبانیه راه و رسم گسستن از غیر و ارتباط با خالق هستی، نوع سخن گفتن با پروردگار، ادب سخن گفتن با خداوند، نوع درخواست و چگونه درخواست کنیم را به ما یاد می دهد بنابر این باید گفت مناجات شعبانیه بیانگر زیباترین خواسته‌های بشر است که وارستگان عالم در پی آن هستند.

امام جمعه زاینده رود بیان کرد: در این ماه وقایع شیرینی برای دوستداران اهل‌ بیت علیهم السلام اتفاق افتاده است مانند ولادت با سعادت امام حسین(ع) که در روز سوم ماه شعبان اتفاق افتاده و نیز در روز چهارم این ماه ولادت با سعادت حضرت ابوالفضل(ع) رخ داده است.

پاسداران انقلاب اسلامی همواره هدف خود را حرکت بر مبنای سیره امام حسین(ع) قرار داده اند

وی با اشاره به میلاد با سعادت حضرت اباعبدالله الحسین عَلَیْهِ‌السَّلام و روز پاسدار، گفت: اصل نامیدن ایام و هفته‌ها یا سال برای اهمیت آن موضوع و مورد توجه قرار دادن و یا احترام به موضوع است سازمانها و ارگانها و شخصیتهای مهم کشوری یا بین المللی برای اهمیت مواردی خاص از موضوعات و یا قشرهای مردمی ایام و یا هفته یا سالی را به نامهای مختلف نامگذاری میکنند پاسداران انقلاب اسلامی و جانبازان و نیز جوانان از اهمیت خاصی پس از انقلاب اسلامی برخوردار شدند و برای تکریم و توجه به نقش و اهمیت آنها مسئولین روزهای خاصی را به نام این عزیزان نامگذاری کرده است.

صفرزاده تهرانی خاطرنشان کرد: تناسب روز پاسدار با ولادت امام حسین بخاطر پاسداری او از دین و دریغ نکردن از دار و ندار خود در راه دین است که می‌تواند الگو و نیز مشوق و امید برای پاسداران نیز باشد.

وی اذعان کرد: پاسداری به معنای نگهبانی، نگهداری، مراقبت و محافظت می باشد و پاسدار کسی را می گویند که برای محافظت از شی ءمورد نظر، با تمام وجودش به نگهبانی و حراست بپردازد از این رو باید گفت ما مظفیم پاسداری را اجر نهیم و مواظب باشیم با کمک به دشمن پاسداری را از سکه نیندازیم.

امام جمعه زاینده رود یادآور شد: مجموعه سپاه و پاسداران خدوم با الهام از فرهنگ جاودان عاشورا و حقایق تاریخی اسلام و درک صحیح، دقیق و عمیق از شرایط و مقتضیات فراروی انقلاب اسلامی همواره در صحنه ماموریت های مقدس حضور به هنگام، بالنده و موفق داشته است.

جانبازان مردان عمل در دوران سخت بوده که امتحان خود را پس داده اند

وی متذکر شد: پاسداران انقلاب اسلامی همواره هدف خود را احیای آرمان های والای عاشورا و حرکت بر مبنای سیره ارزشمند شهید کربلا قرار داده اند و در جای جای تاریخ انقلاب اسلامی ایران پشتیبان تمام قد ولایت فقیه و انقلاب اسلامی بوده و در خط مقدم مصاف با دشمنان و ضدانقلاب داخلی و خارجی حضوری سلحشورانه و سرنوشت سازی داشته اند.

صفرزاده تهرانی با اشاره به میلاد با سعادت حضرت ابوالفضل العباس عَلَیْهِ‌السَّلام  و روز جانباز ادامه داد: در تاریخ برای عبرت گرفتن نکات منفی بسیاری مطرح شده است که در مقابل آن نیز برای رشد و تعالی انسان موارد مختلفی از خوبی‌ها وجود دارد. همانطور که خداوند در قرآن کریم نیز با بیان قصص و حوادث مختلف تاریخ انسان را به سوی کمال سوق می‌دهد.

وی اضافه کرد: جانبازان مردان عمل در دوران سخت بوده که امتحان خود را پس داده و در آزمون بزرگ ورود به بهشت پیروز شده اند.

مقام کارگر در آموزه‌های دین اسلام دارای جایگاه ویژه‌ای است

امام جمعه زاینده رود تصریح کرد: جهاد در راه خدا کار سختی بوده و قدرت ایمان می خواهد لذا باید گفت باقی ماندن بر جهاد و شهادت هنر مردان الهی بوده و دشوارتر از جهاد کردن است و پایداری و استقامت در راه حق از ویژگی جانبازان بوده و از این جهت میتوان جانبازان ستون خیمه ولایت هستند که پرچم ولایت را به دست گرفته اند.

وی در ادامه با اشاره به روز جهانی کار و کارگر گفت: کار و کارگر در اسلام از جایگاه خاص و ویژه برخوردار است و نه تنها به عنوان تأمین زندگی لازم و به عنوان استقلال اقتصادی و رهایی از وابستگی به بیگانگان ضروری و واجب است بلکه به عنوان بهترین عبادت، مقدس ترین جهاد و مستمرترین تلاش مورد تأکید و سفارش قرار گرفته است.

صفرزاده تهرانی افزود: اثر شگرف این اندیشه ناب این است اگر کارگر یا کارمندی کار را عبادت و جهاد بداند هرچند زندگی اقتصادی اش تأمین باشد و به دیگران نیز وابسته نباشد، باز هم از کار و تلاش دست برنمی دارد.

وی عنوان کرد: این همان اندیشه ای است که پیامبراکرم(ص) و امامان معصوم(ع) تلاش نمودند در جامعه بوجود آید و در اذهان مردم ماندگار شود، چرا که ماندگاری این فکر همیشه جامعه کارگری را بالنده و شاداب نگه می دارد و تمام اهداف دیگر را تحت پوشش قرار می دهد.

حمایت از تولید داخلی شرط تحقق اقتصاد مقاومتی

امام جمعه زاینده رود با اشاره به لزوم حمایت از تولید داخلی، بیان کرد: استفاده از کالای با کیفیت داخلی عملاً سه خدمت اساسی صورت می گیرد هم با قاچاق کالا مبارزه می شود، هم اقتصاد کشور رونق پیدا می کند و هم کارگر ارزش پیدا می کند  و باید گفت ارزش دادن به کارگر به لوح و سخنرانی نیست.

وی در  ادامه با اشاره به سخنام مقام معظم رهبری در جمع کارگزارن گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری همواره برای جهان اسلام از یک سو و همه مسئولان و کارگزاران نظام از سوی دیگر، بسیار کارگشاه است البته اگر گوش شنوا داشته باشند.

صفرزاده تهرانی برگزاری انتخابات در روزهای پایانی اردیبهشت را یک رویداد مهم سیاسی در سال جاری دانست و اذعان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یک نظام ریشه دار است و این ظرفیت را برای فراهم کردم شرایط برای حضور سلایق مختلف دارد و بر همین اساس نظام و مردم ایران همواره از حضور افراد مختلف با گرایش ها و سلیقه های مختلف استقبال می کنند.

دشمن به دنبال القای ناکارآمدی نظام برای حل مشکلات است

وی خاطرنشان کرد: انتخابات در حقیقت به جمهوریت نظام استحکام می بخشد به همین جهت حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات منجر به استحکام جمهوریت می شود از این رو یکی از طرفندهای دشمن برای ضربه زدن به نظام در قالب تخریب و ناکارآمدی نظام صورت می گیرد.

امام جمعه زاینده رود اذعان کرد: انتخابات فرصتی برای نقد و ارزیابی منصفانه است لذا اگر این فضا با رعایت انصاف و ادب و برای اعلام مواضع فرد کاندیدا و نقد منصفانه فرد مقابل ایجاد شود به نفع کشور است حال اگر نقد و بیان اشکالات دولت ها، منجر به زیر سوال بردن نظام شود کمک به دشمن است.

وی با ابراز تأسف از این که برخی وقت شان را صرف زمین زدن یکدیگر در جناح مقابل می کنند، افزود: در نظام مقتدر جمهوری اسلامی ایران که فرصت و فضا برای نقدهای منصفانه فراهم بوده، خطرناک است که برخی جناح ها علیه یکدیگر حرکاتی انجام می دهند، چرا که این نظام امروز به مرحله ای رسیده که نیاز به حمایت و کمک دارد و در این راستا خیانت است که مسئولان بدون توجه به تذکر رهبری دست به تخریب یکدیگر بزنند  بنابر این به بهانه نقد نباید با دروغ، اهانت، اتهام، فریب به نظام ضربه بزنیم.

کد خبر 300670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.