پرونده الکترونیکی سلامت برای 30درصد از مردم گلپایگان تشکیل شده است

گلپایگان-مدیر شبکه بهداشت و درمان گلپایگان گفت: میزان مرگ ناشی از خودکشی در گلپایگان ۴.۲ در صدهزار نفر جمعیت است.

ناصر رستمی درگفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان اظهارداشت: سال گذشته در مراکز درمانی شهرستان یک هزار مورد مشاوره از سوی کارشناسان شبکه بهداشت ودرمان انجام شده است.

وی بیان داشت: سال گذشته به سبب ارتقای سطح آگاهی سلامت و بهداشت جامعه در شهرستان گلپایگان کاهش مرگ ناشی از خودکشی را به همراه داشت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گلپایگان با اشاره به اینکه در سال ۹۴ میزان مرگ ناشی از خودکشی ۸.۲ دهم بود، افزود: سال گذشته در شهرستان میزان مرگ ناشی از خودکشی ۴.۲ دهم در صد هزار نفر جمعیت بوده است.

وی بیان کرد: سه عامل مرگ و میر در کشور ناشی از بیماری قلبی عروقی، حوادث و سرطان است که در راستای مبارزه با بیماری سرطان دستگاه گوارش، بیماری قلبی عروقی و دیابت بیماری برنامه ایراپِن در سال ۹۶ اجرا می‌شود.

رستمی با بیان اینکه در راستای پیشگیری از بیماری گوارشی یک هزار ۸۳۲ نفر غربالگری شدند، افزود: در دو ماه آخر سال گذشته در طرح غربالگری  ۸۲ مورد بیمار دیابتی، ۱۱۲ نفر بیمار مبتلا به فشار خون، ۳۸۹ نفر کلسترل بالا شناسایی شدند.

وی افزود: در راستای مبارزه با بیماری سرطان سینه در زنان یک هزار و ۶۲۳ نفر غزبالگری شدند، افزود: یک مورد سرطان دستگاه گوارشی شناسایی و به فوق تخصص دستگاه گوارش معرفی شد.

رستمی بیان کرد: در سال گذشته ۱۱هزار مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، ۲۱ هزار مورد کلرسنجی از آب آشامیدنی شهرستان، ۳۲۲ مورد نمونه برداری از مواد غذایی مشکوک، معدوم سازی ۳هزار و ۳۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد، یک مورد پلمپ مواد غذایی و ۵۶ مورد معرفی به تعزیرات حکومتی  از سوی واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت ودرمان گلپایگان انجام شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گلپایگان اظهارداشت: در راستای پیشگیری از حوادث ترافیک مسابقه بزرگ کتابخوانی هفته آینده در مدارس شهرستان برگزارخواهد شد.

وی اظهارکرد: شایع‌ترین بیماری در شهرستان گلپایگان تب مالت اما با برگزاری دوره های آموزش پیشگیری از بیماری تب مالت برای کشاورزان و دامداران از سوی شبکه بهداشت و درمان با همکاری جهادکشاورزی و شبکه دامپزشکی میزان مبتلایان به بیماری تب مالت به ۵۰درصد کاهش یافته است.

رستمی با بیان پرونده الکترونیکی سلامت تا کنون برای ۳۰درصد از جمعیت ۸۸ هزار نفری زیر پوشش در شهرستان گلپایگان تشکیل شده است، افزود: تکمیل پرونده سلامت الکترونیکی برای تمام جمعیت زیر پوشش شهرستان به زودی محقق خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه از سال ۹۳ تا کنون ۱۹ پروژه بهداشت و درمان با زیر بنای ۸ هزار و ۸۰۰ متر مربع در شهرستان با کمک خیرین و دولتی به بهره‌برداری رسیده است، گفت: مرکز ان آی سی یو، بخش مراقبت نوزادان، کلینیک تخصصی بیمارستان امام حسین(ع)، بخش جراحی زنان و مرکز در مانی ابن سینا در سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

رستمی گفت: مرکز درمانی ابن سینا با زیر بنای۵۰۰ متر مربع در شهر گلپایگان با پیشرفت فیزیکی ۴۵درصد در حال احداث که برای تکمیل ۴۵۵ میلیون تومان هزینه در بردارد.

وی با بیان اینکه در شهرستان گلپایگان ۲۲ خانه بهداشت روستایی و  ۷ مرکز خدمات جامع سلامت درمانی شهری و روستای وجود دارد، افزود: در شهرستان ۱۳ پایگاه که از این تعداد ۸ مرکز مستقل و ۵ مرکز درمانی به خدمات دهی مشغول هستند.

وی با اشاره به اینکه در بیمارستان امام حسین(ع) با کمبود پزشک رادیولوژی مواجه هستیم، گفت: در حال حاضر بیمارستان دولتی ۱۱۵ تختخوابی امام حسین(ع) گلپایگان با ۲۵۰ پرسنل و ۲۵ پزشک متخصص به مردم خدمات ارائه می‌کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان با بیان اینکه سال گذشته ۶ بیمار مبتلا به ایدز در شهرستان شناسایی شدند، تأکید کرد: عرضه قلیان درچایخانه ها ممنوع و مورد پیگرد شبکه بهداشت و درمان قرار دارد./

کد خبر 300634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.