تلاش برای سوق دادن تولیدات فرهنگی به سمت تحولات فرهنگی مردمی

همزمان با هفته نکوداشت اصفهان، آئین رونمایی از تولیدات فرهنگی هنری سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان در موزه هنرهای معاصر برگزار شد.

به گزارش ایمنا، در این آئین مدیرعامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان اظهارداشت: باتوجه به تحولاتی که نیمه دوم سال 94 در شهرداری ایجاد شد، معاونان فرهنگی مناطق معرفی شدند و ساختار جدیدی در شهرداری تعریف شد، سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان مأمور به تولید کالاها و خدمات فاخر با رویکرد شهری شد یعنی سازمان فرهنگی تفریحی مأمورشد تولیداتی را آماده کند که هم از حیث کیفی، تولیداتی تخصصی و فاخر باشد و هم در فضای شهری قابل ارائه و بهره برداری برای شهروندان باشد.

مهدی بقایی افزود: ما به این موضوع قائل هستیم که اگر قرار است اقدامی صورت بگیرد این اقدام از 4 رکن محتوا و مضمون، فرم و قالب، عرضه عرصه، و مخاطب برخوردار است و اگر تولید یا کالایی بخواهد از حیث تخصصی نمره بگیرد باید دقیقاً به  تمام این ارکان پرداخت.

وی گفت: اگر قرار باشد تحلیل و ارزیابی نقطه ای بکنیم شاید من نمره فاصله داری را با نقطه مطلوب عرض کنم اما مهم این است که در چنین ارزیابی و تحلیل هایی، باید حرکت را ارزیابی کنیم البته می گویند حرکت، سکون های متوالی است. من امیدوارم نتیجه حرکتی که آغازشده، خیر و برکت باشد و تولیدات فاخر به شهروندان اصفهان و هموطنان ایرانی ارائه شود.

بقایی ادامه داد: فرایندی در بحث ارائه کالا وجود دارد که از گام تهیه شروع می شود، سپس گام تولید و تکثیر، گام عرضه و توزیع، گام ترویج، گام اخذ و دریافت توسط مخاطب و گام مصرف نیز در ادامه قراردارند که ما باید بعد از گام تولید، به سایر گام ها توجه ویژه داشته باشیم.

 مدیرعامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان گفت: یکی از رویدادهای دیگری که حاصل شد راه اندازی سایت "اینک" بود که در راستای ورودِ ما به عرضه و ارائه محصولات سازمان  ایجاد شده است و محصولات سازمان در طول 10 سال گذشته را ارائه می کند.

مهدی بقایی ضمن اشاره به اینکه عرضه، پایان کار ما نیست و ما باید به تبلیغ و دریافت مخاطب و مصرف توجه کنیم، تصریح نمود: متأسفانه در آمارها کتاب خریدن معادل کتاب خواندن تلقی می شود درحالیکه کتاب خریدن مرحله اخذ است و کتاب خواندن مرحله مصرف است.

وی ضمن ابراز امیدواری از ایجاد نهاد ویژه اخذ و مصرف در آینده، خاطرنشان ساخت: معمولاً دو واژه علت و دلیل بجای هم بکار برده می شود که البته این دو واژه از دو مسیرمختلف قابل تعریف است. اگر ما اقدامی در سازمان رقم می زنیم قراراست علت اصلاح، پویای و رونق فرهنگی باشد. امیدوارم علتهای ما دلیل باشد یعنی اگر سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری تولیدی را انجام می دهد و اگر ارتقاء فرهنگی در شهر دیده می شود، بگوییم دلیل این ارتقاء، همان تولیدی است که صورت گرفته و نشانگر این است که تولیدی جدی انجام شده است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان افزود: امیدوارم در سالهای آینده اینجا محل ارائه و رونمایی تولیدات فرهنگی سازمان فرهنگی تفریحی نباشد یعنی تولیدات به واسطه سفارش ما انجام نشود بلکه مراسم رونمایی و تجلیل از اتفاقاتی باشد که به واسطه حرکت مردم شکل گرفته است یعنی سازمان فرهنگی علت تحولات فرهنگی نباشد و تحولات فرهنگی مردم را نمایش دهیم و امیدوارم نهادهای فرهنگی ما درجای خودشان در حوزه فرهنگ قراربگیرند و از دخالتهای نهادهای حاکمیتی در حوزه فرهنگی رها شویم.

گفتنی است در این مراسم، از تولیدات فرهنگی هنری سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان ازجمله تولیدات موزه عصارخانه شاهی، مرکز مطالعات فرهنگ عامه، تولیدات دفتر تخصصی ادبیات، تولیدات دفتر تخصصی بازی، تولیدات دفتر تخصصی هنرهای تجسمی، تولیدات دفتر تخصصی تئاتر، تولیدات دفتر تخصصی سینما، تولیدات مدیریت فرهنگی، تولیدات مدیریت روابط عمومی، تولیدات اداره طرح آوری و ایده آوری، تولیدات مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل، تولیدات کمیته فرهنگ و سلامت، تولیدات ستاد معاونت اجتماعی، تولیدات فرهنگ روابط اجتماعی و خانواده، تولیدات فرهنگ اجتماعی و همچنین تولیدات فرهنگ شهروندی، در موزه هنرهای معاصراصفهان رونمایی شد.

کد خبر 300630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.