تحقق تولید و اشتغال در شهرداری اصفهان با اجرای سیاست‌های غیرمستقیم

دبیر قرارگاه اقتصادمقاومتی شهرداری اصفهان با تاکید براینکه برای اجرایی کردن شعار تولید و اشتغال، شهرداری به طور غیرمستقیم می تواند نقش داشته باشد، گفت: شهرداری اصفهان برای اجرایی شدن پروژه های خود اعتباراتی برای پژوهش آنها درنظر گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا محمدرضا جانثاری شامگاه گذشته در جلسه راهبردی و هم اندیشی قرارگاه اقتصادی شهرداری اصفهان با اساتید دانشگاه آزاد خمینی شهر، با اشاره به اقدامات صورت گرفته درخصوص پیاده سازی سیاست اقتصاد مقاومتی در شهرداری اصفهان حول ۱۰ محور طی سال گذشته، اظهار داشت: اگر اقدامات صورت گرفته در شهرداری از این چارچوب خارج شود ما از اقتصاد مقاومتی انحراف داشته ایم بنابراین از سیستم شهرداری خواهش کردیم که این محورها را رعایت کند.

وی با اشاره به محورهای دهگانه در چارچوب اقتصاد مقاومتی که سال پیش در شهرداری اصفهان اجرایی شد، بیان داشت: عدم خرید و مصرف جنس خارجی مشابه کالای تولید داخل و قرارگرفتن نام کالاهایی که نمونه آن در کشور وجود ندارد بر کارتابل شهرداری اصفهان محور نخست تحقق این مهم در شهرداری اصفهان است. به عنوان نمونه سالانه صدها میلیون تومان پول در شهرداری برای خرید کود خارجی مصرف می شد که اکنون از پتانسیل داخلی بهره می گیریم و یا قراردادن نام سموم گیاهان بر روی کارتابل این مجموعه به دلیل نبود مشابه مناسب آن در کشور، است.

دبیر قرارگاه اقتصادمقاومتی شهرداری اصفهان اصلاح الگوی مصرف، صرفه جویی و جلوگیری از افراط و تفریط (از جمله در نیروی انسانی، ساختمان، تجهیزات و ...) را از دیگر شاخص های اجرایی اقتصاد مقاومتی در شهرداری اصفهان عنوان کرد و بیان داشت: محور سوم؛ دانش بنیان بودن اقدامات اصلی در سیستم شهرداری است که باید پشت پروژه هایی همچون سالن اجلاس، مترو و ... موضوع علم وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه به عنوان نمونه اساتید اجتماعی بر روی شهر رویاها در اصفهان انتقادات زیادی دارند، تاکید کرد: در حالیکه برای این طرح ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه کردیم اما به دلیل نبود بررسی های علمی بر روی آن با عدم استقبال مناسب مردم مواجه شدیم به گونه ای که امروز در پرداخت هزینه های فضای سبز آن دچار مشکل هستیم.

جانثاری مدیریت صحیح منابع مالی را محور چهارم برنامه های اقتصاد مقاومتی شهرداری اصفهان اعلام کرد و گفت: ما باید بر روی ۲۷۰۰ میلیارد تومان منابع مالی شهرداری و امانت مردم، مدیریت درستی داشته باشیم.

وی ادامه داد: مدیریت منابع انرژی، هماهنگی بین دستگاه ها برای هم افزایی بیشتر، شفاف سازی مباحث مالی و پولی و همچنین اصلاح نظام درآمد از دیگر شاخص های اقتصاد مقاومتی در شهرداری اصفهان است.

دبیر قرارگاه اقتصادمقاومتی شهرداری اصفهان با بیان اینکه امروز دیگر نمی توان شهرها را از طریق ساخت و ساز اداره کرد، گفت: ما باید از طریق شیوه های به روزدیگر،  شهر را اداره کنیم.

وی همچنین با اشاره به راه اندازی سیستم نرم افزاری سرای هشت، اظهار داشت: در این شیوه مردم می توانند در منازل خود اقدام به دریافت پروانه ساختمان کنند و از رفت و آمدها زیادی جلوگیری خواهد شد.

جانثاری با تاکید بر اینکه تمام این محورها باید در سیستم شهرداری فرهنگ سازی شود، تصریح کرد: همه باید بدانند اقتصاد مقاومتی بدون در نظر گرفتن این فاکتورها اجرایی نمی شود.

وی یادآور شد: سال گذشته با انجام دادن این اقدامات برای شفاف سازی عملکرد شهرداری اصفهان در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی در حال چاپ کتابی هستیم.

دبیر قرارگاه اقتصادمقاومتی شهرداری اصفهان در ادامه با اشاره به شعار امسال مقام معظم رهبری  با نام "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، اظهار داشت: برای اجرایی کردن این شعار ما نباید در ساختار شهرداری افراد اضافی را وارد کنیم و شهرداری اصفهان در این حوزه به طور غیرمستقیم و بیشتر از مسیر مستقیم می تواند در تولید و اشتغال نقش داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری باید به نقش مردم در حوزه تولید و اشغال پی ببرد و باید خود مردم، شهر را اداره کنند، گفت: شهرداری اصفهان در حوزه اشتغال به خصوص فرهنگ سازی آن از طریق خبرگزاری، روزنامه، پیامک، رادیو، تلویزیون و ... می تواند تاثیرگذار باشد.

جانثاری با اشاره به انعقاد تفاهم نامه های مختلف شهرداری اصفهان با چند دانشگاه فعال در حوزه های اقتصادی، خواستار انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه آزاد خمینی شهر نیز شد و تاکید کرد: از ظرفیت های این دانشگاه می توان بهره گرفت.

وی تصریح کرد: ما باید برای مردم کارهای ماندگار و اقدامات شایسته انجام دهیم و در سیستم شهرداری نیز معاونت برنامه ریزی و پژوهش داریم و در این راستا می توان از ظرفیت دانشگاه ها، طرح ها و پایان نامه های آنها بهره گیریم.

به گفته جانثاری، شهرداری اصفهان برای اجرایی شدن پروژه های خود اعتباراتی برای پژوهش طرح درنظر گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری باید از ظرفیت های علمی دانشگاه ها شناخت داشته باشد، گفت: به عنوان نمونه ما برای فرهنگ سازی سیستم BRT در اصفهان تلاش بسیار کردیم و حتی طی پژوهشی در دانشگاه صنعتی با مقایسه اعداد و ارقام مترو و BRT  به برتری اتوبوس های BRT پی بردیم.

بیر قرارگاه اقتصادمقاومتی شهرداری اصفهان تصریح کرد: شهرداری اصفهان در سال جاری نیاز به تعامل با دانشگاه ها دارد و همچنین برای تحقق تولید و اشتغال در مجموعه خود باید از نقطه نظرات اساتید دانشگاه ها بهره گیرد.

کد خبر 300512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.