بازی‌های رایانه‌ای در حوزه مدیریت شهری کاربرد دارد

معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان گفت: شاید برخی گمان کنند که بازی‌های رایانه‌ای با مدیریت شهری ارتباطی نداشته باشد ولی اینطور نیست و بسیاری از حوزه‌های تخصصی از بازی‌های رایانه‌ای برای پیشبرد اهداف خود استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمود محمدی در مراسم افتتاح نمایشگاه باور ۳ (بازی‌های رایانه‌ای، ماشین‌های کنترلی و بازی‌های رباتیک) اظهار کرد: این سومین نمایشگاه تحت عنوان نمایشگاه باور است.
وی افزود: با توجه به رویکرد شهردار اصفهان برای تعامل هر چه بیشتر با شهروندان در حوزه‌های مختلف، معاونت برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری پیشنهاد ایجاد مرکز فناوری‌های نوین شهری را به شهردار اصفهان ارائه داد که مورد استقبال وی قرار گرفت. هر چند در گذشته اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده بود، خلأ وجود چنین مرکزی در مدیریت شهری اصفهان احساس می‌شد.
محمدی ادامه داد: نمایشگاه باور یک در زمینه استفاده از خودروها و موتورسیکلت‌های برقی برگزار شد که دستاوردهای خوبی نیز داشت. سه محصول موتورسیکلت آتشنشان، موتور برقی ویژه شهر اصفهان و موتور کوهستان آتشنشان در نمایشگاه باور یک رونمایی شد که اقدمات اجرایی این سه محصول و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای استفاده از آنها در سطح شهر در حال انجام است.
معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان گفت: نمایشگاه باور ۲ نیز با همکاری سپاه صاحب‌الزمان (عج) و در حوزه مدیریت بحران برگزار شد که خوشبختانه بسیاری از آنها در مدیریت شهری کاربرد داشت و به دست‌اندرکاران مدیریت شهری، آتشنشانی و خدمات شهری و سایر حوزه‌ها که با مدیریت بحران در ارتباط هستند معرفی شد.
وی اظهار کرد: نمایشگاه باور ۳ نیز امروز در حوزه بازی‌های رایانه‌ای افتتاح شد. شاید برخی گمان کنند که بازی‌های رایانه‌ای با مدیریت شهری ارتباطی نداشته باشد ولی اینطور نیست و بسیاری از حوزه‌های تخصصی از بازی‌های رایانه‌ای برای پیشبرد اهداف خود استفاده می‌کنند.
محمدی بیان داشت: یکی از کاربردهای بازی‌های رایانه‌ای در حوزه برنامه‌ریزی، مدیریت و به ویژه مدیریت منابع انسانی تحت عنوان «بازی انگاری» در جهان مرسوم شده است و خوشبختانه در ایران نیز از آن استفاده می‌شود.
معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان تصریح کرد: بازی‌های رایانه‌ای از یک طرف با علم و فناوری در ارتباط است و از طرف دیگر بستری برای عرضه کردن فرهنگ و تمدن ما به جامعه خود و جهان است. شهر اصفهان به عنوان شهر خلاق و شهر هوشمند می‌تواند در زمینه بازی‌های رایانه‌ای حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.  
۱۵۱۰۷/۱۱۸/۴

کد خبر 300381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.