مرگ و زندگی در دست ثانیه‌ها/انجام 482 ماموریت توسط اورژانس 115 لنجان

لنجان_رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنجان گفت:اجرای طرح سلامت نوروزی یکی از شاخص‌ترین فعالیت‌های واحد بهداشت به ‌منظور آسایش و رفاه حال شهروندان و مسافران نوروزی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان،علی وحدتی در نشست ستاد خدمات سفر شهرستان لنجان با قدردانی از فعالیت و تلاش های تیم شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنجان  در ارایه خدمات به هموطنان در طرح سلامت نوروزی اظهار کرد: اجرای طرح سلامت نوروزی یکی از شاخص‌ترین فعالیت‌های واحد بهداشت به ‌منظور آسایش و رفاه حال شهروندان و مسافران نوروزی است که هر ساله با نزدیک شدن به ایام تعطیلات نوروزی فعالیت برخی از مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش موادغذایی، اماکن اقامتی تفریحی و... در شهرها و در کنار جاده‌ها اجرایی و به ‌شدّت افزایش می‌یابند،چراکه بحث نظارت در این حوزه بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: در این طرح همه‌ ساله از اول اسفندماه لغایت پانزدهم فروردین‌ماه شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنجان هم گام با سراسر کشور با بسیج نیروها و کلیه امکانات خود نظارت بهداشتی را توسط بازرسان بهداشت محیط تشدید و در حالت آماده‌باش کامل قرار می دهد و از این جهت این طرح امسال نیز همچون سنوات گذشته در شهرستان لنجان به خوبی اجرایی شد.

برقراری کشیک نوروزی در لنجان در قالب طرح سلامت نوروزی
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهر ستان لنجان تصریح کرد: هدف از برگزاری این طرح نظارت کامل بر مسائل بهداشتی و مراکز حساسی همچون رستوران‌ها، هتل‌ها، لبنیات‌فروشی‌ها، کبابی، اغذیه‌فروشی و واحدهای عمومی و اسکان میهمانان نوروزی بوده از این رو با توجه به اینکه در ایام نوروز مسافران و گردشگران زیادی به شهرستان لنجان سفر می کنند، نظارت های بهداشتی و خدمات رسانی به مردم و مسافران نوروزی بیش از پیش حائز اهمیت است.
وی ادامه داد: از این جهت شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنجان از اوایل اسفندماه با برنامه ریزی منظم و کشیک بندی نیروهای بهداشتی و درمانی آمادگی کامل خود را جهت ارائه خدمات به مسافران نوروزی اعلام و خدمات قابل توجهی در این ایام به شهروندان و مسافران نوروزی ارائه داده شد.
وحدتی اضافه کرد: برقراری کشیک نوروزی در قالب کشیک حوزه مدیریت، مبارزه با بیماری ها، مهندسی بهداشت محیط ،اورژانس  115  و نظارت بر درمان در روزهای پایانی سال گذشته شکل گرفت و تا 15 فرودین ماه به فعالیت خود ادامه دادند.
وی ادامه داد: بر همین اساس از ابتدای اسفندماه سال گذشته لغایت 15 فرودین ماه مهندسی بهداشت محیط با برقراری کشیکهای  ثابت و سیار بازرسی و همچنین کشیک آنکال آب فعالیت خود را آغاز کرد و در همین راستا 2 هزار 180 بازدید از مراکز، اماکن و سامانه های  آبرسانی  انجام گرفت همچنین 50 اخطار نواقص بحرانی، 10هزار و 24 اخطار نواقص غیر بحرانی صادر و پیگیری لازم در این خصوص انجام گرفت.
صدور 568 کارت سلامت در شهرستان لنجان
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهر ستان لنجان بیان کرد: نمونه برداری میکروبی آب از 226 نقطه، سنجش کلر باقیمانده آب از هزار و   193نقطه شهرستان و شرکت فعال در تیم مشترک بازرسی و معدوم سازی طیور در کانون های درگیر آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از جمله اقداماتی انجام گرفته در این حوزه به شمار می آید.
وی با اشاره به صدور 568 کارت سلامت در شهرستان لنجان، عنوان کرد: در بازرسی کارشناسان واحد بهداشت محیط شهرستان از واحدهای صنفی 61 مورد نمونه برداری مواد غذایی انجام گرفت که بر همین اساس31 واحد متخلف پلمپ و تعطیل شد همچنین 5 هزار 921کیلوگرم مواد معدومی در این مدت بوده است.
معدوم سازی بیش از 5 هزار کیلوگرم مواد عذایی فاسد در لنجان
وحدتی خاطرنشان کرد: با توجه به فعالیت سامانه 190 رسیدگی به 71مورد شکایت و گزارش مردمی در دستور کار قرار گرفت و 87 نفر نیز به تعزیرات معرفی شدند تا به تخلفات آنها رسیدگی شود.
وی اذعان کرد: واحد مبارزه با بیماریها کشیک مبارزه با هاری ، زنجیره سرد و ...نیز در ایام نوروز فعالیت خود را با تمام قوا ادامه داده  و بر همین اساس 25 مورد واکسیناسیون هاری،  294مورد غربالگری هیپوتیروئیدی نوزادان، 4 مورد واکسیناسیون و4  پروفلاکسی دارویی جهت اقدامات کنترلی کانون های مثبت آنفلوانزا و همچنین 720 مورد  واکسیناسیون کودکان انجام گرفت.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنجان یادآور شد: 9 مورد بازرسی و نظارت ویژه از بیمارستان های شهدای لنجان و شهید مطهری فولادشهر و درمانگاه های نامجو ،سلامت ، دندانپزشکی پارس ، شفا و اریا فولادشهر و کلینیک پزشکی و دندانپزشکی و مراکز شبانه روزی باغبهادران ، ورنامخواست و چرمهین و پایش پزشکان و پرستاران و ...از جمله اقدامات واحد نظارت بر درمان شهرستان لنجان در ایام نوروز بوده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه فعالیت های حوزه بهداشت و درمان بخصوص فعالیتهای 115 برهیچ کس پوشیده نیست، تصریح کرد: حجم ماموریتهای همکارانمان در 115 در موج اول و دوم سفرها برهیچکس پوشیده نیست لذا تلاش شد در صحنه هایی تحت عنوان بحران، توانمندی های همکارانمان در فوریتهای پزشکی به گونه ای انجام گیرد که مشکلی برای مردم پیش نیاید.

وحدتی افزود: رویکرد ما در طول ایام نوروز اینگونه بوده است که پایگاه های مسقتر در شهرستان لنجان همواره مورد بازرسی قرار گیرد تا در ایام سفر کارها به نحو احسن انجام شود و ارائه خدمات به مسافرین و مردم شریف بر زمین نماند و نکات حائز اهمیت و ایستگاه های سلامت نوروزی حتما مدنظر باشد.
انجام 482 مورد ماموریت در ایام نوروز
وی در ارزیابی های خود اقدامات اورژانس 115 شهرستان لنجان را مطلوب دانست و ادامه داد: با توجه به آماده باش  100  درصد اتاق فرمان و تمامی پایگاه های اورژانس  بالغ بر 482 مورد ماموریت در ایام نوروز در شهرستان لنجان انجام گرفت که از این تعداد 340 مورد مأموریت های غیر تصادفی، 142 مورد مأموریت های تصادفی انجام گرفت.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهر ستان لنجان اضافه کرد: تعداد مأموریت در تصادفات درون شهری 73مورد و تعداد مأموریت در تصادفات جاده ای 69بوده است که متاسفانه شاهد  فوت 2 نفر در تصادف جاده ای بودیم.
وی عنوان کرد:تعداد مصدومان ناشی از تصادفات نیز 142 مورد بوده است که از این تعداد 132 نفر اعزام به بیمارستان و 10 نفر درمان سرپایی همچنین در این ایام شاهد 4 تصادف ویژه منجر به فوت  بوده ایم.
غرق شدن پسر بچه هفت ساله در استخر کشاورزی
وحدتی بیان کرد: در سیزدهمین روز از ایام نوروز نیز پسر بچه ای هفت ساله در استخر کشاورزی واقع در رکن آباد باغبهادران غرق شد و متاسفانه جان خود را از دست داد.

وی یاداور شد: استقرار پایگاه مدیسه در حاشیه جاده زرین شهر به شهرکرد به مدت 19 روز و حداقل 8 ساعت در روز ، استقرار پایگاه زرین شهر در محل فلکه ورودی و پایگاه فولادشهر در حاشیه جاده فولادشهر به زرین شهر و  اضافه نمودن یک دستگاه آمبولانس به پایگاه مدیسه در روز 13 فروردین با توجه به حضور بالای گردشگران در بخش باغبهادران و روز طبیعت از جمله اقدامات انجام شده در این ایام بوده است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهر ستان لنجان در پایان با تقدیر از زحمات تیم شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنجان گفت: این تنها بخشی از خدمات همکاران من در جامعه درمانی شهرستان در ایام نوروز بوده است، فداکارانی که نجات جان هم نوعان خود را بر سپری کردن تعطیلات در کنار خانواده ترجیح داده و با ایثار، شادی این ایام را بیش از خود و پیش از خود برای مردم خواستند.
کد خبر 300099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.