30 ایستگاه امنیت و سلامت نوروز در استان اصفهان برپا شد

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان از برپایی 30 ایستگاه امنیت و سلامت در نوروز 96 در جاده های این استان خبر داد.

به گزارش ایمنا فرزاد دادخواه افزود: این ایستگاه ها در ورودی شهرهای استان ایجاد شده است تا فرصتی برای استراحت کوتاه رانندگان در جهت پیشگیری از واژگونی و تصادف های ناشی از خواب آلودگی فراهم شود.
وی افزود: در این ایستگاه ها، صنایع دستی، غذاهای محلی و نمایشگاه های فرهنگی نیز ایجاد شده است تا مسافران با ظرفیت های گردشگری، تاریخی و صنایع دستی هر منطقه آشنا شوند.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان با اشاره به آغاز طرح نوروزی راهداری از 20 اسفند سالجاری و اجرای آن تا 20 فروردین 96 گفت: یکصد اکیپ راهداری با ظرفیت 750 نیروی انسانی در کنار سایر دستگاه های خدماتی و امدادی از جمله پلیس، اورژانس و هلال احمر خدمات رسانی می کنند.
وی از اجرای گشت جاده ای نیز خبر داد و گفت: یکصد تیم گشت جاده ای راهداری نیز در سطح جاده های استان تردد و به مسافران خدمات رسانی می کنند.
دادخواه بر ضرورت ترویج فرهنگ سفر با ناوگان حمل و نقل عمومی اشاره کرد و افزود: امسال بمنظور تشویق مسافران برای استفاده از ناوگان عمومی، نرخ بلیت اتوبوس در ایام نوروز در استان اصفهان افزایش نیافت.
در تعطیلات نوروز 95 نزدیک به چهارمیلیون و 500 هزار مسافر نوروزی وارد استان شدند که از این تعداد حدود سه میلیون و 500 هزار نفر سهم شهر اصفهان بود.

منبع: ایرنا
کد خبر 275445

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.