فرمان پیانو در دستان فرمان بهبود

فرمان بهبود، نوازنده و مدرس برجسته پیانو در چنین روزی در سال ۱۳۸۸ هجری شمسی درگذشت.

به گزارش ایمنا، فرمان بهبود در سال ۱۳۲۴در تهران متولد شد. وی در خانواده ای موسیقیدان و هنردوست پرورش یافت و فارغ التحصیل ساز پیانو از هنرستان عالی موسیقی و از شاگردان امانوئل ملیک اصلانیان و افلیا کمباجیان بود.
بهبود در خانواده اي موسيقيدان و هنردوست پرورش يافته و فارغ التحصيل هنرستان عالي موسيقي و از شاگردان امانوئل مليک اصلانيان و افليا کمباجيان بوده است. او مدتي طولاني ضمن تدريس پيانو به عنوان پيانيست همراه با هنرستان عالي موسيقي ملي و کارگاه موسيقي کودکان و نوجوانان تلويزيون همکاري داشته است.
محمدرضا درويشي آهنگساز درباره بهبود مي گويد «او از پيشکسوتان نوازندگي و تدريس پيانو در ايران بود که بيش از 45 سال از عمرش را صرف آموزش به نوازندگان دوره معاصر موسيقي ايران کرد».
کياوش صاحب نسق پيانيست و آهنگساز از شاگردان زنده ياد بهبود بوده است. او درباره استادش مي گويد «من در اوايل دهه 60 در خدمت ايشان بودم. فرمان بهبود موزيسيني بود که هرگز به دنبال مطرح شدن نبود. او تمام وقت خود را در زندگي اش براي شاگردان خود سپري کرد. درک صحيح او از آموزش موسيقي و احاطه کاملش به همه ابعاد موسيقي و تکنيک نوازندگي صاحب سبکش، در نسل ايشان منحصر به فرد است.» او اضافه مي کند پيانيست هاي معاصري چون پيمان يزدانيان، هوشيار خيام و آزاد حکيم رابط، در کارشان وام گرفته از او هستند».
فرمان بهبود در اجراي چندين کنسرت موسيقي مجلسي براي انجمن فيلارمونيک تهران، انستيتو گوته آلمان، انجمن فرهنگي اتريش، انجمن فرهنگي ايتاليا و انجمن فرهنگي ژاپن شرکت داشته است. از ديگر فعاليت هاي او همراهي مدام با گروه هاي آواز جمعي(کر) چون کر تهران به رهبري باغچه بان، کر کودکان و نوجوانان، کارگاه موسيقي و اجراي کنسرت هاي متعدد با گروه هاي فوق در تالار رودکي و تئاتر شهر است. او در چند کنسرت ارکستر سمفونيک تهران و ارکستر مجلسي تلويزيون نوازندگي پيانو و کلاوسن را بر عهده داشته است.
کیاوش صاحب نسق از نوازندگان معاصر پیانو از شاگردان اوست و نوازندگانی همچون پیمان یزدانیان، هوشیار خیام و آزاد حکیم رابط تحت تاثیر او بوده اند.
فرمان بهبود نوازنده و مدرس شهير پيانو روز شنبه هشتم اسفندماه 88 در 64 سالگي بر اثر سکته قلبي درگذشت.
12168/135/6
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/imnanew
کد خبر 271235

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.