آیفون 8 با لبه‌های خمیده عرضه می‌شود/ لنوو ZUK Z2 PRO با گارانتی رسمی وارد ایران شد

هفته‌ای دیگر از سال 2016 میلادی سپری شد. در بررسی مهم‌ترین رویدادهای مربوط به موبایل در هفته 44 سال جاری میلادی با ما همراه باشید.

به گزارش ایمنا و ترجمه از جی‌اس‌ام‌آرنا، هفته‌ای دیگر از سال 2016 میلادی سپری شد. طبق سنت پیشین به بررسی مهم‌ترین رویدادهای مربوط به موبایل در هفته‌ای که گذشت می‌پردازیم.
این رویدادها که از معرفی تولیدات جدید برندهای معروف تا مشکلات و نقص های آنان را شامل می شود، پربحث ترین مباحث دنیای موبایل بوده که برخی از آنان را در زیر می خوانید. اگر فکر می کنید این هفته ممکن است خبری را از دست داده اید، با ما همراه باشید تا مختصر و مفید از مهمترین اخبار موبایل در هفته گذشته باخبر شوید.

 موبایل لنوو ZUK Z2 PRO با گارانتی رسمی وارد بازار ایران شد

شرکت چینی لنوو چندین سال است که در حال تولید موبایل و تبلت است. این برند در بازار کشور ایران از فروش قابل توجه و خوبی برخوردار است. حالا گوشی هوشمند ZUK Z2 Pro، به عنوان یکی از پرچمداران لنوو، بالاخره و بعد از گذشت چند ماه از عرضه غیررسمی (قاچاق) با گارانتی شرکت هما تلکام به صورت رسمی وارد بازار ایران شده است. شایان ذکر است قیمت این موبایل با ورود رسمی حدود 350 هزار تومان کاهش پیدا کرده است. از مزایای موبایل هوشمند ZUK Z2 Pro باید به پردازنده اسنپدراگون 820، 6 گیگابایت حافظه رم، 128 گیگابایت حافظه داخلی، پشتیبانی از نسل سوم شارژ سریع، حسگر اثر انگشت قدرتمند و سیستم عامل اندروید 6.0 مارشمالو اشاره کرد. همچنین از معایب این گوشی باید دوربین اصلی نه چندان قدرتمند و عدم پشتیبانی از کارت حافظه جانبی را نام برد.
آیفون 8 در سال 2017 با صفحه نمایش OLED و لبه های منحنی ارائه خواهد شد

هنوز آیفون 7 رونمایی نشده شایعات درباره آیفون 8 شروع شده است. تمام نگاه‌ها معطوف به سال آینده و نسل بعدی آیفون با ظاهری کاملا دگرگون شده است.  شایعات فراوانی مبنی بر عرضه 3 نوع آیفون جدید با نام‌های آیفون 7، آیفون 7 پلاس و آیفون 7 پرو مطرح بود. عدم عرضه آیفون 7 پرو تقریبا قطعی شده است و باید منتظر رونمایی از 2 مدل آیفون 7 باشیم. بنابر اظهار نظر منابع موثق، سال آینده باید منتظر سه نوع آیفون از سوی اپل باشیم. یکی از مدل‌ها در سال 2017 با صفحه نمایش OLED و لبه‌های خمیده با قیمتی گران‌تر نسبت به مدل 5.5 اینچی فعلی عرضه خواهد شد. در حال حاضر قیمت آیفون 4.7 اینچی از 649 دلار و مدل 5.5 اینچی از 749 دلار آغاز می‌گردد. ولی پیش بینی می‌شود که قیمت مدل منحنی از این دو گران‌تر خواهد بود. مطابق معمول یک مدل 4.7 اینچی وجود خواهد داشت و مدل دیگر 5.5 اینچ خواهد بود اما مدل دیگری وجود دارد که برتر از دو مدل می‌باشد و به یک صفحه نمایش 5.5 اینچی یا بزرگتر با دو لبه خمیده مجهز شده است.  این حرکت مشابه کاری است که پیشتر سامسونگ با عرضه تلفن‌های مسطح و خمیده انجام داده است. سامسونگ مدل خمیده خود را EDGE نام گذاری کرده است. تا کنون مدل‌های 4.7 اینچی با 5.5 اینچی تفاوت‌های اندکی با هم داشتند. برای مثال آیفون 5.5 اینچی دارای لرزشگیر اپتیکال می‌باشد در حالی آیفون 4.7 اینچی فاقد این قابلیت می‌باشد. تفاوت‌ها در آیفون 7 اندکی افزایش یافته و مدل بزرگتر دارای دوربین دوگانه و رم بیشتر خواهد بود. آیفون 8 تغییرات گسترده‌ای را در همه جوانب شاهد خواهد بود. موسسه تحقیقاتی UBI اوایل امسال گزارشی را منتشر کرد که در آن پیش بینی شده بود اپل صحه نمایش منحنی OLED را برای آیفون سال 2017 کنار گذاشته است. سیاست‌های اپل تغییر کرده و روند نوسازی آیفون را از 2 سال به 3 سال افزایش داده است. این روند شکایت کاربران را در پی خواهد داشت زیرا در دنیایی که سرعت تغییرات افزایش یافته است این اقدام اپل عجیب خواهد بود.
میت 9 هواوی با زوم اپتیکال 4 برابری 1300 دلار خواهد بود

ایوان بلس با انتشار توییتی اعلام کرده که دوربین گوشی میت ۹ هواوی زوم اپتیکال ۴ برابری داشته و برچسب قیمت ۱۳۰۰ دلاری خواهد داشت. هواوی در روزهای آینده نسل جدید گوشی هوشمند پرچمدار خود را با نام میت ۹ رونمایی خواهد کرد که البته این گوشی هوشمند در دو نسخه‌ی تخت و نسخه‌‌ای مجهز به نمایشگری که طرفین آن خمیده است، راهی بازار خواهد شد. حال ایوان بلس توییتی را در حساب کاربری منتشر کرده که چند نکته در مورد این گوشی هوشمند را بیان کرده است. اولین نکته همراه شدن این گوشی هوشمند با دوربین دوگانه‌ای است که از زوم ۴ برابری اپتیکال بهره می‌برد. همچنین بلس به این نکته اشاره کرده که گران‌ترین نسخه‌ی میت ۹ برچسب قیمت ۱۳۰۰ دلاری خواهد داشت. با توجه به اطلاعات موجود، به نظر می‌رسد گران‌ترین نسخه این گوشی، میت ۹ پرو مجهز به نمایشگری با لبه‌های خمیده با رزولوشن QHD و حافظه‌ی داخلی ۲۵۶ گیگابایتی خواهد بود. این مدل از وجود اندروید ۷.۱ نوقا بهره خواهد برد. همچنین باید به زوم اپتیکال ۴ برابری اشاره کرد که به نظر می‌رسد یک فاکتور کلیدی برای فروش این گوشی هوشمند به شمار می‌رود. پس از آنکه پی ۹ با دوربین دوگانه تحت لیسانس لایکا راهی بازار شد، هواوی در هفته‌های اخیر خبر از همکاری نزدیک‌تر با لایکا داد که نتیجه‌ی آن احداث یک مرکز تحقیقاتی برای توسعه فناوری‌های مرتبط با دوربین در گوشی‌های هوشمند است، حال به نظر می‌رسد اولین نتیجه‌ی این همکاری استفاده از دوربین دوگانه با زوم اپتیکال ۴ برابری در میت ۹ و میت ۹ پرو باشد.  اطلاعات موجود در مورد میت ۹ نشان از این دارد که لنز مورد استفاده در این گوشی هوشمند شبیه به پی ۹ است.
سال آینده سه آیفون با سایزهای مختلف عرضه می‌شود

اگرچه اپل سالانه فقط دو اسمارت‌فون معرفی می‌کند، شایعات زیادی درباره آن‌ها منتشر می‌شود. هنوز زمان زیادی از تاریخ رونمایی آیفون 7 و 7 پلاس نمی‌گذرد که شایعاتی درباره آيفون 8 منتشر شده است. طبق اخباری که امروز در خبرگزاری‌ها مشاهده کردیم، آیفون 8 در سه نسخه با سایزهای مختلف عرضه می‌شود. اگر خاطرتان باشد، چند ماه پیش از معرفی آیفون 7 و 7 پلاس شایعات متعددی درباره آن‌ها منتشر شد. عده‌ای می‌گفتند دکمه هوم حذف می‌شود و دیگران رندرهایی تخیلی از گوشی منتشر می‌کردند، در حالی که هنگام معرفی همه بهت‌زده شدیم زیرا پرچمداران اپل حتی ذره‌ای از بلندپروازی طراحان را به ارث نبرده بودند. تا آخرین لحظه اخباری درباره نسخه سوم آیفون‌ها نیز منتشر می‌شد که ظاهرا پروژه‌اش پیش از رونمایی کنسل شد. به هر حال سال آینده به دلایل مختلفی می‌توان منتظر یک سورپرایز بزرگ از سوی اپل بود. امروز گزارشی از منابع ناشناس به دست خبرگزاری‌های معتبر رسیده که ادعا می‌کند آیفون 8 بدنه‌ای فلزی دارد و دیگر خبری از قاب‌های آلومینیومی نیست. شاهد این مدعا هم قرارداد اپل با کمپانی‌های چینی Biel Crystal و Lens Technology برای تامین شیشه‌های مورد نیاز است. برای مقاومت بیشتر گوشی و همچنین جلوگیری از شکستن بدنه، شیشه پشت و جلو دستگاه با یک نوار فلزی پوشانده می‌شود که جنس دقیق آن هنوز مشخص نیست. شاید خبر جایگزینی آلومینیوم توسط شیشه جالب باشد، اما آن‌قدرها هم مهم به نظر نمی‌رسد. مهم‌ترین خبر این است که آیفون 8 در سه نسخه و با سایزهای مختلف عرضه می‌شود. مسلما دو نمونه طبق روال چند سال گذشته نمایشگر 4.7 و 5.5 اینچی دارند، اما نسخه دیگری هم با نمایشگر 5 اینچی عرضه می‌شود که یکی از ایده‌آل‌ترین سایزها برای گوشی‌بازهاست. در حالی که آیفون‌های 5 و 4.7 اینچی مثل همیشه نمایشگر LTPS LCD دارند، نسخه پلاس یا 5.5 اینچی به نمایشگری با دو کناره خمیده و تکنولوژی سوپر آمولد سامسونگ مجهز می‌شود. با توجه به بدنه شیشه‌ای دستگاه احتمالا ویژگی شارژ بی‌سیم‌ هم به آیفون‌ها افزوده می‌شود.
مشخصات گوشی هواوی P10

گوشی هواوی p9 توانست موفقیت بزرگی را برای این شرکت رقم بزند به گونه ای که تنها پس از هشت از معرفی این دستگاه، به آمار فروش فوق العاده 9 میلیون دستگاه در سرتاسر دنیا رسیده است. این گوشی از پردازنده قدرتمند کرین 955 بعلاوه دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی که به وسیله Leica توسعه داده شده، مجهز است. حال پس از این موفقیت بزرگ، شرکت هواوی قصد دارد نسل بعدی این گوشی خود، یعنی هواوی P10 را آماده کرده و روانه بازار نماید.
مشخصات فنی گوشی که در پایگاه داده‌ی GFXBench فاش شده ظاهرا مربوط به هواوی P10 می باشد. این گوشی دارای صفحه‌نمایش ۵.۵ اینچی با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل بوده و پردازنده‌ی کرین ۹۶۰ مورداستفاده در میت ۹ وظیفه‌ی انجام عملیات پردازشی را بر عهده دارد. از سایر مشخصات این گوشی می‌توان به ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و ۶ گیگابایت رم نیز اشاره کرد. دوربین اصلی گوشی ۱۲ مگاپیکسلی است و البته هیچ نشانه‌ای از دوربین دوگانه در این بنچمارک مشاهده نمی‌شود. دوربین ثانویه این گوشی نیز ۸ مگاپیکسلی بوده و سیستم‌عامل پیش‌فرض آن اندروید ۷ است. البته هیچ دلیلی وجود ندارد تا معرفی زودهنگام هواوی P10 را توجیه کند، بنابراین انتظار داریم این گوشی اوایل سال ۱۳۹۶ معرفی شود.
 از طرفی شماره مدل گوشی نیز به‌نوعی نشان می‌دهد که دستگاه ثبت‌شده در این بنچمارک هواوی P10 است چراکه شماره مدل ثبت‌شده LON-L29 است و شماره مدل پی ۹ نیز LON-L19 ثبت شده است.
گوشی MIX شیائومی معرفی شد؛ صفحه نمایش ۶.۴ اینچی بدون حاشیه با قیمت ۵۱۶ دلار

گوشی MIX شیائومی صفحه نمایش ۶.۴ اینچی دارد اما این صفحه نمایش بدون حاشیه بوده و نسبت بدنه به صفحه نمایش آن ۹۱ درصد است. شیائومی با معرفی می نوت 2 نشان داد که از لحاظ ظاهر گوشی نیز می‌تواند با رقبای پیشروی خود رقابت کند. البته این شرکت با ارائه‌ی طرحی از یک گوشی مفهومی در واقع نشان داد که گوشی‌های آینده‌ی شیائومی چگونه خواهند بود. شیائومی MIX نام این گوشی مفهومی است که نشان می‌دهد پیشرفت فناوری چگونه آینده‌ی گوشی‌های هوشمند را تحت تاثیر قرار می‌دهد. شیائومی مدعی است ابعاد این گوشی اندکی بزرگ‌تر از آيفون ۷ پلاس با صفحه نمایش ۵.۵ اینچی است. البته صفحه نمایش بدون حاشیه چالش‌هایی نیز دارد. شیائومی به دلیل نبود حاشیه در بخش‌ بالای گوشی از فناوری سرامیک پیزوالکتریک بهره برده تا حسگرها را به زیر صفحه نمایش منتقل کند. همچنین دوربین سلفی نیز در حاشیه‌ی پایین گوشی قرار خواهد گرفت.
اندروید 7 برای میت 8 منتشر می‌شود

مدت زیادی نیست که میت 9 هوآوی معرفی شده است؛ گوشی هوشمندی که اندروید 7 را از ابتدا روی خود داشت. پس نباید عجیب باشد که منتظر انتشار اندروید 7 برای نسل قبلی سری میت این شرکت، میت 8، نیز باشیم.
اگرچه این آپدیت اکنون روی سرورهای هوآوی برای دانلود در دسترس است اما هنوز رسما منتشر نشده است. منطقی است که این شرکت تا عرضه میت 9 و شروع فروش آن صبر کند و پس از آن آپدیت اندروید 7 را برای میت 8 منتشر کند. به هر حال یکی از کاربران میت 8 در انجمن XDA فرم ور جدید را نصب کرده و برخی از جزئیات آن را در اختیار سایر کاربران قرار داده است.
با توجه به اسکرین‌شات‌های منتشر شده، اندروید 7 نوقا روی میت 8 از رابط کاربری EMUI 5.0 بهره می‌برد؛ همان رابط کاربری که روی میت 9 است. بدین ترتیب ویژگی‌هایی همچون میانبر‌ها در قیمت پایینی نمایشگر، صفحه خانه با قیمت اپلیکیشن‌ها و پشتیبانی از نمایش همزمان دو اپلیکیشن در کنار هم (multi-window)، در این گوشی نیز دیده می‌شود.
احتمالا هوآوی به‌زودی انتشار رسمی اندروید 7 برای میت 8 را آغاز می‌کند. پس اگر شما هم از این گوشی استفاده می‌کنید می‌توانید گوشی خود را روی حالت خودکار دریافت آپدیت قرار دهید و منتظر باشید یا اینکه به‌صورت دستی انتشار آپدیت را چک کنید.
11180/130/10
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/imnanews




 
کد خبر 255889

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.