آبشار تنگ سیل نگینی بر بلندای شهر سمیرم + عکس

این منطقه گردشگری زیبای شهر که از هر طرف شهر به چشم می خورد و در سینه کوهی با ارتفاع حدود ۷۰۰ متر قرار گرفته و با خود قسمتی از تاریخ سمیرم را به یدک دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان سمیرم، اگر می‌خواهید فارغ از مشغله‌های فکری و کاری، روزی را با آرامش خیال سپری کنید، اگر می‌خواهید از آب زلال و گوارای جوشیده از دل پر مهر زمین جرعه‌ای برگیرید و به دور از هیاهوی شهر، در میان کوهساران، دشت‌ها و صحرا چشم باز کنید،و با سیاه چادر عشایری، با فرهنگ قوم قشقایی که سراسر جذابیت است آشنا شوید و اگر سرشار از هزاران هیجان هستید، ما به شما سفر به بام ایران را پیشنهاد می‌کنیم.

سمیرم جنوبی‌ترین شهر استان اصفهان با فاصله ۱۶۵ کیلومتر از اصفهان و۶۰۰ کیلومتر از تهران واقع شده که از شمال به شهرضا از جنوب به یاسوج از شرق به آباده و از غرب به بروجن محدود است و به تعریفی دیگر سمیرم شهری از استان اصفهان بوده که با ۳ استان دیگر یعنی استان‌های کهگیلویه و بویر احمد، فارس و چهار محال وبختیاری همسایه و هم مرز است.

این شهرستان دارای جاذبه های گردشگری بسیار زیادی می باشد که هر ساله در ایام مختلف سال پذیرای مهمانان زیادی از سراسر ایران و حتی جهان را پذیرا می باشد، ولی متاسفانه هنوز بسیاری از مناطق گردشگری سمیرم آن طور که باید به مردم معرفی نشده است.
یکی از این مناطق بکر و تاریخی آبشار و پارک کوهستانی تقرچه در مرکز شهر است که در سینه کوه، منطقه ای بی بدیل را آفریده است تا چشم انداز بی نظیرش که کل شهر را زیر سلطه خود دارد با صدای آبشارهای زیبایش خستگی را از تن رهگذران بیرون کند.
این منطقه گردشگری زیبای شهر که از هر طرف شهر به چشم می خورد و در سینه کوهی با ارتفاع حدود ۷۰۰ متر قرار گرفته و با خود قسمتی از تاریخ سمیرم را به یدک دارد که گواه این ادعا بدون شک دست کندهای زیبایی است که در دل کوه تراشیده شده است تا در آن زمان خانه عده ای باشد.

تخت قراچه(تخت سیاه) یعنی محلی کوچک با صخره‌هایی سخت که قسمتی از پهنه سنگی کوه در میان محله های پایین سمیرم و محله قلعه در بلندای این شهر است.
بقایای غارها و کنده کاری‌ها نشان می‌دهد که این منطقه از گذشته سکونتگاه و بازاری مهمی برای برای دامداران و کشاورزان این منطقه بوده است.

این مکان از زمان اقوام "کاسی ها" و "اوراتورها" بعنوان محل سکونت انسان هایی بوده که خانه های صخره ای در دل سنگ ها داشتند.
آسیاب آبی و نارین قلعه که همچون حصاری در بالاترین نقطه این صخره دور تا دور آن را محصور کرده تقریبا در حال نابودی است.

تعدادی غار در شمال سکونت‌گاه تقرچه و در امتداد سمت چپ آبشار تنگ سیل در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و منتظر مرمت و ساماندهی هستند.

اگر کمی در تابستان در این منطقه قدم بزنید آب و هوای مناسب و دید مناسب به شهر، شما را به یاد روستای ماسوله خواهد انداخت با این تفاوت که روستای ماسوله به کل مردم ایران و حتی جهان شناسانده شده است ولی پارک کوهستانی سمیرم ناشناس باقی مانده است.

در شهرستان سمیرم قوم های فارس، لر و ترک در کنار هم زندگی می کنند که تماشای آداب و رسوم آنان در بعد اجتماعی زیبایی بی نظیر و تجربه ای به یادماندنی را در ذهن گردشگران نقش می زند که در کمتر جایی می توان دید.

شهرستان سمیرم با جاذبه‌های طبیعی زیبا و منحصر به فرد یکی از قطب‌های گردشگری طبیعی استان اصفهان است، و دارای پتانسیل‌هایی که بیش از این می توان در جهت جذب گردشگر به شهرستان استفاده کرد.
کد خبر 224673

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.