خبرگزاری ایمنا: هفته پانزدهم سال ۲۰۱۵ درحالی به پایان رسید که شاهد اخبار مختلفی در دنیای تکنولوژی و موبایل بودیم.

به گزارش گروه ترجمه سرویس علم و فناوری ایمنا و به نقل از جی‌اس‌ام‌آرنا، هفته‌ای دیگر از سال ۲۰۱۵ میلادی سپری شد. در بررسی مهم‌ترین رویدادهای مربوط به موبایل در هفته پانزدم اخبار مختلفی از سوی کمپانی‌های بزرگ منتشر شد. چند تلفن هوشمند جدید رونمایی شد و برخی شرکت‌ها خبر از بروزرسانی دستگاههای پیشین خود داشتند. 
سونی با اکسپریا Z۴ خبرساز بود. HTC از یک گوشی هوشمند ۵.۲ اینچی جدید ملقب به M۹ رونمایی کرد؛ گوشی با یک ظاهر طراحی شده سنتی از سوی شرکت تایوانی اچ تی سی. LG هم تلفن هوشمند جدیدی در فروشگاه خود اضافه کرد. آخرین گل سرسبد این شرکت G۴ معرفی و رونمایی شد. هواوی از چین P۸ را رونمایی کرد. در خبری دیگر، از ارائه Asus ZenFone ۲ گزارش شد که در  هند و مالزی در اواخر ماه آوریل عرضه می شود. مایکروسافت Lumia ۶۴۰ و ۶۴۰ XL در حال حاضر در بازار هند در حال فروشند. همچنین، سیستم عامل اکسیژنOxygen OS، آخرین ROM سفارشی آندروید وان پلاس در حال توسعه است. غول فناوری کره، در حال توسعه یک نام تجاری جدید معماری هسته های سفارشی برای خط تراشه بعدی اگزینوس است.فن آوری موسوم به  "mongoose" که در حال توسعه است.

تصاویر زنده جدید از پرچمدار آینده سونی، اکسپریا Z۴ به بیرون درز کرد

عکس هایی زنده از گوشی اکسپریا Z۴ به بیرون درز کرد، پرچمدار جدید سونی که قرار است در تابستان امسال رونمایی شود، از طراحی Omni-Balance بهره می برد، که برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ و با اولین عضو از گوشی های خانواده Z به جهانیان معرفی شده بود. مدل این گوشی با اسم رمز E۶۵۵۳ در این تصویر به تأیید رسیده است. مشخصات فنی این گوشی بدین صورت است که دارای چیپ شرکت کوآلکام ، SD ۸۱۰ است.  اندروید این گوشیبه احتمال زیاد ۵٫۰٫۲ باشد. بر اساس این تصاویر می توانیم بگوییم که سونی در این گوشی هوشمند نیز قرار است از یک سنسور ۱/۲٫۳ اینچ ۲۰٫۷ مگاپیکسلی به همراه یک فلاش LED استفاده کند. این گوشی احتمالا مجهز به یک صفحه نمایش ۵٫۲ اینچ با کیفیت FHD ( یا ۱۰۸۰p )، سه گیگابایت حافظه رم، ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی، دوربین اصلی ۲۰٫۷ مگاپیکسل، دوربین ثانویه ۵ مگاپیکسل و چیپست SD ۸۱۰ خواهد بود.
تست خم شدن تلفن های Galaxy S۶ edge و HTC One M۹ و iPhone ۶ 

قبل از ورود دستگاه جدید به بازار، باید مورد تست قرار گیرند که از جمله اینها می توانیم به تست خم شدن اشاره کنیم. Square Trade ویدئویی منتشر کرده که سه پرچمدار Galaxy S۶ edge و HTC One M۹ و iPhone ۶ مراحل تست خم شدن را می گذرانند. با راه افتادن بنچمارک در شبکه های اجتماعی، حساسیت در مورد خم شدن ایفون اپل و سایر پرچمداران بازار ایجاد شد. در این بررسی، این ازمایش در دو مرحله صورت گرفته است. مرحله اول اینکه استانه خم شدن گوشی اندازه گرفته شده و در مرحله دوم تا شکست دستگاه پیش رفته است. ابتدا آزمون با iPhone ۶ Plus شروع شد. این دستگاه پس از تحمل حدود ۱۱۰ پوند (۴۹.۸۹kg)، خمیده شد و با فشار بیش از ۱۷۹ پوند (۸۱.۱۹kg) شکست. دستگاه Galaxy S۶ edge هم در لحظه وارد شدن فشار ۱۱۰ پوندی (۴۹.۸۹kg) خم شد و بعلاوه لبه خمیده نمایشگر ترک برداشت. این دستگاه از Gorilla Glass ۴ پوشانده شده، اما وجود لبه‌های خمیده منجر به آسیب پذیر شدن این گوشی‌هوشمند شده است. در نهایت، HTC One M۹ تحت فشار ۱۲۰ پوند (۶۷.۵۸kg) خم شد. در آستانه خمیدگی، دکمه پاور حاضر در لبه راست دستگاه جابجا شد، در نتیجه امکان روشن کردن گوشی وجود نداشت.
وان پلاس رام اختصاصی OxygenOS را منتشر کرد 

وان پلاس بالاخره رام اختصاصی خود را با نام OxygenOS منتشر کرد. پیش از این وان‌پلاس در ماه فوریه وعده‌ی انتشار این رام را در تاریخ ۲۳ بهمن ماه داده بود. سرانجام این کمپانی اعلام کرده که رام OxygenOS آماده نصب بوده و صاحبان گوشی‌ OnePlus One می‌توانند آن را دریافت کرده و نصب کنند. رام Oxygen OS بر اساس نسخه‌ی ۵.۰.۲ اندروید است و گفته می‌شود نسبتا سبک و سفارشی است. در این رام اختصاصی ژست‌های حرکتی بسیار سریع انجام شده و تنظیمات سریعی با گزینه‌های بسیار در اختیار قرار گرفته و همچنین یک اپلیکیشن مدیریت فایل هم در آن تعبیه شده است. می‌توان گفت OxygenOS نسخه‌ی تقویت شده‌ی سیستم عامل اندروید است. لزوما نیازی نیست که کاربران این رام را دانلود کنند، وان پلاس در قالب آپدیت و بروزرسانی Oxygen OS را عرضه می‌کند. همچنین این کمپانی اپلیکیشنی مجزا را برای ارسال گزارشات و نظرات کاربران در نظر گرفته که توصیه می‌شود صاحبان گوشی‌های وان پلاس آن را دانلود کرده و تجربیات کاری خود را با رام OxygenOS برای وان پلاس ارسال کنند.
مایکرو سافت۷ آوریل Lumia ۶۴۰ و Lumia ۶۴۰ XL را در هند عرضه میکند

کمپانی مایکروسافت در نمایشگاه MWC ۲۰۱۵ گوشی های هوشمند Lumia ۶۴۰ و Lumia ۶۴۰ XL را رسما رونمایی کرد.Lumia ۶۴۰ و Lumia ۶۴۰ XL در ۱۸ فروردین عرضه می شود. مایکرو سافت طی یک دعوتنامه از رسانه ها ،در یک رویداد مطبوعاتی در هند ۷ آوریل این دو گوشی هوشمند را راه اندازی می کند. گوشی هوشمند لومیا ۶۴۰ دارای صفحه نمایش ۵ اینچی از نوع IPS وپردازنده آن چهار هسته ای با چیپست کوالکام اسنپ دراگون با سرعت پردازش ۱.۲ گیگاهرتز است. در کنار این پردازنده ۱ گیگابایت حافظه اصلی و ۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی داخلی را دارا است که که قابیلت ارتقا دارد. دوربین اصلی این گوشی ۸ مگاپیکسل به همراه فلش LED ودوربین جلو آن ۱ مگاپیکسل است. همچنین این گوشی هوشمند دارای باتری با ظرفیت ۲۵۰۰ میلی آمپر ساعت است.
اما گوشی هوشمند لومیا ۶۴۰ XL با صفحه نمایش ۵.۷ اینچی از نوع IPS ومشخصات پردازنده آن همان مشخصات لومیا ۶۴۰ است. دوربین اصلی این گوشی ۱۳ مگاپیکسل و دوربین جلو ۵ مگاپیکسل است. مطمئنا کمپانی مایکروسافت نسخه دو سیم کارته این دو گوشی را در هند عرضه خواهد کرد. اما در باره این دو گوشی شایع است که لومیا ۶۴۰ به قیمت ۹۹۹۹ روپیه معادل ۱۶۱ دلار آمریکا و لومیا ۶۴۰ XL به قیمت ۱۳۹۹۹ روپیه معادل ۲۲۶ دلار است.
نسخه جدیدی از گوشی‌های هوشمند سری وان اچ تی سی معرفی شد

اچ تی سی نسخه جدیدی از گوشی های هوشمند سری وان را در چین معرفی کرد. وان ام ۹ پلاس از صفحه نمایش ۵.۲ اینچی با وضوح QHD، دوربین دوگانه و سنسور اثرانگشت بهره می برد. نسخه پلاس آن نیز معرفی شد. اچ تی سی وان ام ۹ پلاس مجهز به صفحه نمایش ۵.۲ اینچی با وضوح ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰، تراشه هشت هسته ای مدیاتک ۲.۲ گیگاهرتزی به همراه رم ۳ گیگابایتی، ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی و دوربین دوگانه اصلی ۲۰ مگاپیکسلی و دوربین جلویی اولتراپیکسلی است. این محصول در سه رنگ طلایی، خاکستری و نقره ای عرضه خواهد شد. علاوه بر استفاده سنسور اثرانگشت که از پرداخت Alipay پشتیبانی می کند، اسپیکرهای بوم ساند فراموش نشده اند. 
ال جی باپنل نمایشگر ۵.۵ اینچی QHD IPS LCD 

ال جی تولید نسل جدید نمایشگرهای ۵.۵ اینچی QHD IPS LCD با رزولوشن ۲,۵۶۰x۱,۴۴۰ را تایید کرده است. این پنل دارای خروجی روشنایی ۵۳۸ppi و دارای پوشش طیف رنگ ۱۲۰ درصد است. قرار است از این نمایشگر در پرچمدار آینده این شرکت یعنی LG G۴ استفاده شود. این دستگاه قرار است برای ۲۸ اوریل امسال مصادف با هشت اردیبهشت رسما معرفی شود. پنل نمایشگر جدید این شرکت کره ای از تکنولوژی پیشرفته in-cell touch بهره می برد که توسط تیم LG Display توسعه یافته است. این تکنولوژی حساسیت لمس بالا را فراهم آورد و حتی قادر به پاسخگویی به فرمان های لمسی با حضور قطرات اب بر روی صفحه نمایش است. فناوری photo-alignment مورد استفاده در نمایشگر از طریق اشعه ماورا بنفش، کنتراست تصویر بهتری را در اختیار کاربران قرار می دهد. علاوه براین، نسبت کنتراست پنل جدید، ۵۰ درصد بهتر از پنل های معمولی QHD LCD است. از سوی دیگر، روشنایی ۳۰ درصد افزایش یافته است.
مشخصات پرچمدار جدید هواوی لو رفت

شرکت چینی هواوی ۱۵ آوریل یا ۲۶ اردیبهشت پرچم دار جدید خود Ascend P۸ را رونمایی می‌کند. بتازگی تصاویری از این گوشی در کنار مدل دیگری با نام P۸ Lite درز پیدا کرده است. همان‌طور که در تصاویر مربوط به P۸ و P۸ Lite دیده می‌شود، هردو این گوشی‌ها دارای قاب فلزی هستند. بر اساس تصاویر منتشر شده و فهرست TENAA، پرچمدار جدید هواوی دارای مشخصات فنی بشرح زیر است:
نمایشگر: ۵. ۲ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰ × ۱۰۸۰ پیکسل
حافظه: رم ۳ گیگابایتی و حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی
پردازنده: ساخت خود هواوی یعنی HiSilicon Kirin ۹۳۰ یا ۹۳۵
دوربین اصلی: ۱۳ مگاپیکسلی با فناوری ضدلرزش OIS
دوربین جلو: ۵ مگاپیکسل
باتری: ۲۵۳۰ میلی آمپر ساعتی
سیستم‌عامل: اندروید آبنبات چوبی با رابط کاربری Emotion U
مشخصات فنی پرچمدار جدید ال‌جی؛ از شایعه تا واقعیت

ال جی پرچم دار جدید خود یعنی ال جی‌جی۴ را در تاریخ ۲۸ آوریل (۸اردیبهشت) رسما معرفی خواهد کرد. حال قبل از معرفی رسمی،مشخصات و تصاویر LG G۴ لو رفته است. این تصاویر را Evan Blass فاش کرده است. مشخصات فنی این گوشی بشرح زیر است:
رابط کاربری: LG UX ۴.۰
ضخامت دستگاه: ۸.۹ میلیمتر و طول و عرض دستگاه نیز به ترتیب ۱۴۹.۱ و ۷۵.۳ میلیمتر
صفحه‌ نمایش: پنل ۵.۵ اینچی QHD با فناوری IPS quantum Display
باتری: ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت
دوربین: ۱۶ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/۱.۸‌ و فوکوس لیزری خودکار
متاسفانه اطلاعاتی در مورد چیپ‌ست و مشخصات پردازشی دستگاه ارائه نشده است اما می‌توان با چشم بسته گفت احتمالا Snapdragon ۸۱۰ و RAM با ظرفیت ۳ گیگیاستفاده شده است. 
زدفون ایسوز آماده فروش در مالزی

ایسوز زدفون ترکیب تبلت و گوشی هوشمنداست که می توان با سوار کردن گوشی در پشت تبلت از آن به عنوان تبلت نیز استفاده نمود. ایسوز تقریبا آماده است که Asus PadFone S Plus را با قیمتی معادل ۳۰۲ دلار در مالزی در تاریخ ۸ آوریل معرفی کند. ایسوز PadFone S را در ماه اکتبر سال گذشته در مالزی معرفی کرد اما این PadFone S Plus جدید نسخه ی ارتقاء یافته ی آن است. ویژگی های که در این نسخه نسبت به مدل قبلی ثابت مانده شامل یک صفحه نمایش ۵ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰×۱۹۲۰، پردازنده ۲٫۳ گیگاهرتزی ۴ هسته ای Snapdragon ۸۰۱، دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در عقب و باتری با ظرفیت ۲۳۰۰ میلی آمپر است. از تغییرات اتفاق افتاده ی داخلی می توان به رم ۳ گیگابایتی آن اشاره کرد که بهبود ۵۰ درصدی نسبت به مدل ۲ گیگابایتی که در نسل قبلی استفاده شده بود نشان می دهد. تغییر دیگر شامل حافظه ی داخلی ۶۴ گیگابایتی است.
/126

کد خبر 187033

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.