برگزاری آزمون ارتقاء دستیاری دندانپزشکی در دانشگاه آزاد خوراسگان

خبرگزاری ایمنا: همزمان با دانشکده های دندانپزشکی سراسر کشور، آزمون ارتقاء دستیاری دندانپزشکی، صبح امروز در دانشگاه آزاد واحد خوراسگان، برگزار شد.

به گزارش ایمنا، رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد واحد خوراسگان با اعلام این خبر افزود: در این آزمون، دانشجویان دوره های تخصص دندانپزشکی بمنظور کسب امتیاز لازم جهت ارتقاء به دوره های بالاتر، مورد ارزیابی علمی قرار می گیرند.
سعید آذربایجانی با این توضیح که این دومین سال پیاپی است که این آزمون بصورت همزمان توسط دبیرخانه شورای تخصصی وزرات بهداشت درمان و آموزش پزشکی، در کلیه دانشکده های دندانپزشکی سراسر کشور برگزار می گردد، اظهار داشت: در دانشگاه آزاد اسلامی تنها دو دانشکده دندانپزشکی یعنی واحد دندانپزشکی تهران و واحد خوراسگان، میزبان این آزمون هستند.
موسس اولين شوراي سياست گذاري امور دندانپزشكي كشور، با بیان اینکه قبولی در این آزمون، برای دانشجویان ترم آخر دوره تخصص، معیار معرفی به آزمون بورد تخصصی کشور است، گفت: در این آزمون دانشجویان سال اول دوره تخصص، می بایست حداقل ۳۵ درصد، دانشجویان سال دوم ۴۵ درصد و دانشجویان سال سوم ۵۵ درصد نمره لازم را کسب تا امکان ارتقاء به سال تحصیلی بالاتر را داشته باشند.
آذربایجانی افزود: در دانشکده دندانپزشکی واحد خوراسگان، از ۱۰ گرایش تخصصی دندانپزشکی، ۹ رشته تخصصی دندانپزشکی با مصوبه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دایر است که در حال ۶۷ دانشجو در این دوره های تخصصی، به تحصیل اشتغال دارند. 
دوره های تخصصی دندانپزشکی واحد خوراسگان، بعنوان فوق دکتری دندانپزشکی، بالاترین مقطع تحصیلی این واحد دانشگاهی بوده که در ۹ گرایش تحصیلی؛ اندودانتيکس، پريودانتيکس، جراحي دهان و فک و صورت، ارتودانتيکس، بيماريهاي دهان، پاتولوژي فک و دهان، ترميمي، راديولوژي دندان و فک و صورت و دندانپزشکي کودکان، به تربیت متخصص می پردازد.
کد خبر 107932

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.