رشد چشمگیر تردد خودروها و افزایش ساخت‌وساز

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: در سطح شهر شهرکرد در سالیان گذشته شاهد رشد چشمگیر تردد خودروها و افزایش ساخت‌وساز بودیم و نیاز است که مسئولان شهری برنامه‌ای جامع تهیه کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدمحمد موسوی امروز _سه‌شنبه شانزدهم اسفندماه_ در کمیته پیشگیری از سرقت استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه یکی از شاخصه‌های پایدار شهری توجه به موضوع ترافیک است، اظهار کرد: امروزه چگونگی مدیریت ترافیک، پیوندی عمیق با نظم و انضباط اجتماعی پیدا کرده است.

وی افزود: در جوامع امروزی، ترافیک به تدریج پدیدآورنده نوعی از هنجارها و ارزش‌ها در لایه‌های مختلف اجتماع شده است و این موضوع، مسئولان حوزه کنترل ترافیک شهری را بر آن داشت تا با بررسی و پالایش میزان تراکم ساخت و ساز، تصادفات و فضای باز شهری به نسبت جمعیت، ابعاد اجتماعی ترافیک را با ساخت پارکینگ‌های عمومی، بزرگراه‌ها و تقاطع‌های هم‌سطح و غیرهمسطح کنترل کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: در سطح شهر شهرکرد نیز ما در سالیان گذشته شاهد رشد چشمگیر تردد خودرو در خیابان‌ها و معابر شهری و افزایش ساخت‌وساز بودیم و نیاز است که مسئولان شهری در دو حوزه شهرداری، مسکن و شهرسازی برای احداث پارکینگ در نقاط مختلف شهر و گسترش معابر و فضای عبور و مرور، برنامه‌ای جامع تهیه کنند و با هماهنگ و به صورت جهادی وارد عمل شوند.

وی ادامه داد: نافی نقش اقتصاد در استحکام بنیان خانواده نیستیم، اما اگر قرار بود اقتصاد حرف اول را بزند، مردم شمال تهران باید محکم‌ترین خانواده را می‌داشتند و در مناطق محروم بیشترین طلاق را ثبت می‌کردیم. امروز بسیاری از زوج‌ها که زندگی آنها به سمت طلاق کشیده می‌شود، مشکل مالی ندارند؛ بلکه سبک و سیاق زندگی‌ها به گونه‌ای که باید، نیست.

موسوی تصریح کرد: ایده‌های ذهنی اگر بیان شود عملی می‌شود و باید اجازه داد فرهنگ فعالیت کند و شعارها نباید ناشی از عوام‌زدگی باشد؛ به عنوان مثال کارخانه‌ای مانند فولاد در سفید دشت مستقر شد، اما شاید تنها ۱۰۰ نفر از مردم استان چهارمحال و بختیاری در آن به‌کارگیری شدند.

وی افزود: فعال‌سازی تلفن خدمات شهری شهرداری، جذب و انعطاف بودجه به سمت تجهیز لوازم پارک‌ها، اتخاذ مصوبه در خصوص نگهداری نکردن دام در شهر، ساماندهی خانه‌های متروکه و برگزاری اردوهای دیداری به عنوان ایده‌هایی است که باید از سوی شوراهای اسلامی پیگیری بیشتری داشته باشد.

کد خبر 646192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.