۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۲
بوستان‌های کرمان گلستان می‌شود

آن‌طور که شهردار شهر کرمان خبر داده است، بوستان‌های شهر کرمان سامان‌دهی می‌شود و طرح «بوستان‌ها گلستان می‌شود» در این شهر اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، طبیعت و فضای سبز قلب تپنده هر شهر است و افزایش آن می‌تواند در بهبود محیط زیست و مقابله با تهدیدهایی چون آلودگی هوا و فشارهای روانی و اجتماعی که در نتیجه افزایش جمعیت حاصل می‌شود، مؤثر باشد و به ارتقای کیفیت زندگی، رفاه و آسایش شهروندان منجر شود.

بوستان‌ها و فضاهای سبز شهری در طول سال‌ها دستخوش تغییراتی می‌شوند و چه بسا فرسوده و نیازمند رسیدگی می‌شوند که همین امر نگهداری، ضرورت بازسازی و بهسازی آن‌ها را یادآور می‌شود، در این میان نقش شهرداری‌ها به عنوان متولی بوستان‌ها و فضاهای سبز شهری اهمیت بسیاری پیدا می‌کند.

شهر کرمان با دارا بودن بیش از صدها بوستان و فضاهای سبز عمومی و پارک جنگی یکی از سرسبزترین شهرهای ایران محسوب می‌شود، با افزایش جمعیت آپارتمان‌نشینی، نیاز به بوستان‌ها برای شهروندان به یک امر ضروری تبدیل شده است و بسیاری از بوستان‌ها در این شهر کارکرد اجتماعی پیدا کرده‌اند.

یدالله علیزاده، مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان اظهار کرد: استاندارد سرانه فضای سبز شهری بر اساس جمعیت و مساحت شهر کرمان ۱۵ متر مربع است و در حال حاضر سرانه فضای سبز شهر کرمان به میزان استاندارد رسیده است و احداث فضای سبز و پارک جدید، ضرورت ندارد.

محسن تویسرکانی، شهردار کرمان نیز در جلسه ساماندهی بوستان‌های شهر کرمان با تاکید بر ضرورت بهسازی پارک‌های قدیمی شهر گفت: سال جاری در کرمان بوستان جدید ساخته نمی‌شود و بوستان‌های موجود در مناطق پنج‌گانه بر اساس اولویت بهسازی خواهند شد.

وی از آغاز عملیات اجرایی ساماندهی بوستان‌های شهر در قالب طرح «بوستان‌ها گلستان می‌شوند» خبر داد و افزود: در فاز نخست پروژه بهسازی بوستان‌ها، ساماندهی بیش از ۲۰ بوستان در دستور کار است و در فاز بعدی، این طرح در سایر بوستان‌ها نیز برای رفع نواقص و بهسازی بوستان‌ها اجرا خواهد شد.

شهردار کرمان با تأکید بر اینکه در طراحی و اجرای پروژه بهسازی بوستان‌ها، ورزش‌محور بودن و مناسب‌سازی برای تردد افراد دارای معلولیت ضرورت دارد، گفت: باید بوستان‌های پرتردد و پرجمعیت در مناطق پنج‌گانه اولویت‌بندی و بهسازی شوند و بهسازی پارک‌ها باید همراه با جهاد آسفالت پیش برود تا مردم از منافع آن بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: در فاز نخست طرح «بوستان‌ها گلستان می‌شوند»، بوستان‌های شهید نشاط، باغ‌ملی، شهید مطهری، پارک جنگلی شهید باهنر، مادر، هدایت، طالقانی، برزو آمیغی، نظام مهندسی، ایرانیان، شهید مرتضوی، استانداری، رادیو، مهدی (عج)، طباطبایی، لادن، فرهنگیان، نماز، فرح‌رو، ولایت، سرآسیاب، پارک بلوار ۲۲ بهمن، نسترن، زمزم، عصای سفید و شهید ایرانمنش ساماندهی خواهد شد.

کد خبر 753091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
    0 0
    ای کاش ی مسلمون پیدا می‌شد و ی فکری برای کوچه های خاکی مث شرف آباد می‌کرد که نه زمستون آسایش برامون گذاشته نه تابستان کاش حداقل این پیام ها رو به دستشون می‌رساندیم و فقط اطلاع رسانی خالی و پوچ از آقايون نمیکردید
  • IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
    0 0
    شبیه فضای سبز دانشگاه باهنره البته من 4ساله فارغ التحصیل شدم یعنی همونجاست؟🤔