اجرای ۱۱ کیلومتر فیبر نوری با ۷۷ میلیارد اعتبار در استان ایلام

مدیرعامل شرکت مخابرات منطقه ایلام گفت: با هدف برقراری ارتباطات سیار در استان ایلام، ۱۱ کیلومتر فیبر نوری با صرف ۷۷ میلیارد ریال اعتبار انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، سید شهاب الدین نبی پور امروز _پنجشنبه بیست و هفتم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیش از پنج هزار و ۴۹۰ میلیارد ریال طی سال گذشته در بخش‌های مختلف ارتباطی استان ایلام هزینه شده است.

وی افزود: سال گذشته برای مراکز مخابراتی استان به منظور پایداری ارتباط، و توسعه و تجهیز مراکز در نقاط مختلف استان اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد ریال انجام شد.

مدیرعامل شرکت مخابرات منطقه ایلام ادامه داد: در بخش شبکه ارتباطی و پهنای باند نیز ۷۴ میلیارد ریال در سطح شهرهای ارکواز، دهلران، ایوان ودره شهر هزینه شده است.

نبی‌پور اضافه کرد: سال گذشته مرکز ان. جی. ان مرکز نوین ارتباطات مخابراتی با ظرفیت 50K با اعتبار ۱۳۲ میلیارد ریال احداث شده است.

وی با اشاره به وضعیت فیبر نوری خانگی در استان، تصریح کرد: به‌رغم محدودیت‌های زیاد این پروژه ملی، آمادگی اجرا داریم و امید می‌رود با توجه به تاکید دولت سیزدهم موانع و مشکلات موجود به زودی برطرف شود تا سرویس‌هایی با کارایی بهتر و بالاتر به شهروندان ارائه دهیم.

مدیرعامل شرکت مخابرات منطقه ایلام با اشاره به اجرای پروژه فیبر نوری در استان، گفت: برای ایجاد ارتباط مخابراتی و اینترنتی در روستاهای استان ۱۰۰ کیلومتر فیبر نوری با ۶۰۰ میلیارد ریال انجام شد که این میزان به ۴۴۰ کیلومتر افزایش خواهد یافت.

نبی‌پور تاکید کرد: در حوزه شهری نیز ۹۵ کیلومتر پروژه فیبر نوری شهری با اعتباری بیش از ۶۶۰ میلیارد ریال انجام شده است.

وی ادامه داد: در بخش ارتباطات سیار، ۱۳ سایت جدید در قالب پروژه‌های مختلف با اعتبار یک هزار و ۴۰ میلیارد ریال انجام شده است و طی سال جاری ۳۴ سایت دیگر اضافه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مخابرات منطقه ایلام ادامه داد: ارتقای ۳۷ سایت ۴ جی با یک‌هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال، ارتقای پنج سایت ۵ جی با اعتبار ۱۸۰ میلیارد ریال، جابجایی و تعویض دکل با ۱۸۰ میلیارد ریال و بهینه سازی و ایمن سازی ۱۰۰ سایت از دیگر اقدامات شرکت طی سال گذشته بوده است.

کد خبر 754101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.