مدیریت محلی در کشور باید تقویت شود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: مجلس شورای اسلامی تصمیم‌گیری‌های کلان کشور را بر عهده دارد، اما لازم است در سطح خرد مدیریت محلی و پارلمان‌های محلی تقویت شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، مهدی چمران امروز _ پنج‌شنبه بیست‌وهفتم اردیبهشت_ در دومین روز از در هفتاد و یکمین اجلاس مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی شهرهای مرکز استان که به میزبانی شهر مقدس قم در ساختمان شهرداری مرکز برگزار شد، اظهار کرد: در طول سالیان گذشته در جلسات مختلف با دولت‌ها، مجلس‌ها و شورای نگهبان چالش‌های مرتبط با شوراها را مطرح کردیم.

وی افزود: کارهای اصولی اساسی و بزرگ کشور و مسائل عمده کشور و سیاست‌های کلان در مجلس شورای اسلامی تصمیم‌گیری می‌شود و مدیریت محلی به عنوان شوراها باید درباره مسائل محلی تصمیم‌گیری کند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: در واقع یک پارلمان کشور داریم که مجلس شورای اسلامی است و یک پارلمان شهر که مدیریت محلی را به عهده دارد و این تقسیم بندی در قانون اساسی وجود دارد.

چمران با اشاره به عملیاتی نشدن قوانین مرتبط با پارلمان محلی اضافه کرد: در مواردی که مسئله را به صورت جدی پیگیری کردیم، توانستیم امور را پیش ببریم.

وی با اشاره به اینکه از زمانی که شوراهای شهر تشکیل شد امور عمرانی در شهرها جهش پیدا کرد اضافه کرد: این جهش به وجود آمد، اما هیچ گاه کامل نشد و جایگاهی باید از نظر ارزشی برای شوراهای اسلامی قائل باشند، محقق نشد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: در مجلس گذشته اقدام خوبی در حوزه قانون درآمدهای پایدار انجام شد که از این دوستان تشکر می‌کنیم.

چمران با اشاره به نگاه ضعیف برنامه هفتم توسعه به مسئله پارلمان شهری، گفت: این مسئله در برنامه دوم، سوم، چهارم، پنجم و ششم توسعه کشور بود اما در برنامه هفتم یک اتفاق ضعیف برای این مسئله وجود دارد که البته می‌تواند دستاویزی برای ما باشد.

وی گفت: حمایت و همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولت محترم می‌تواند گشایش‌های بسیاری در امور شهرها ایجاد کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه همکاری دولت سیزدهم نسبت به گذشته بسیار بهتر است، تاکید کرد: هرچند که در این زمینه راضی نبودیم، اما این همکاری قابل قیاس با دولت قبل نیست.

کد خبر 754074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.