بهره‌برداری و اجرای بیش از ۱۰‌ پروژه با حضور استاندار اصفهان در نایین

بیش از ۱۰ پروژه در سفر یک روزه استاندار اصفهان، معاونان استاندار و مدیران کل استان به شهرستان نائین، بهره‌برداری، اجرا و رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان به همراه جمعی از معاونین استانداری و مدیران کل استان اصفهان برای بررسی و افتتاح برخی پروژه‌های سطح شهرستانی، استانی و کشوری به شهرستان نائین سفر کردند.

بهره‌برداری و اجرای بیش از ۱۰‌ پروژه با حضور استاندار اصفهان در نایین

افتتاح هتل سنتی و مجموعه گردشگری مشجری بخش انارک شهرستان نائین اولین برنامه سفر یک روزه استاندار اصفهان بود. این پروژه دارای ۱۳۴ اتاق و سوئیت است که در محور انارک به چوپانان واقع شده با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم ۳۵ نفر با سرمایه گذاری بخش خصوصی افتتاح شد. این برنامه با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان نیز همراه بود.

سید رضا مرتضوی در این آئین با بیان اینکه این مجموعه گردشگری می‌تواند منشأ امیدواری و آینده‌ای روشن برای سرمایه گذاری در منطقه باشد، اظهار کرد: آنچه که در وهله نخست با بازدید از این مجموعه گردشگری در ذهن نقش می‌بندد این است که محدودیت‌ها همیشه منجر به محرومیت نمی‌شود.

وی ادامه داد: محدودیت‌ها می‌توانند منجر به خلاقیت، نوآوری و شکوفایی شوند و نگاه متفاوت به استعدادهای مناطق کویری فرصت اشتغال، معیشت و سرمایه گذاری را فراهم می‌کند.

بهره‌برداری و اجرای بیش از ۱۰‌ پروژه با حضور استاندار اصفهان در نایین

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: این مجموعه‌ها می‌توانند منشأ ورود علم و فناوری به منطقه شوند و بضاعت‌هایی که همیشه نادیده گرفته می‌شوند را فعال کنند.

مرتضوی افزود: شاید مهم‌ترین الگویی که می‌توانیم از این مجموعه داشته باشیم نگاه متفاوت به محدودیت‌ها است که با خلاقیت و ابتکار می‌توان از ظرفیت‌های موجود بیشترین بهره را برد و ظرفیت‌های جدیدی را نیز ایجاد کرد.

وی یکی از مسائل مهم استان اصفهان در سال‌جاری را به ثمر رساندن پروژه‌های آبخیزداری دانست و عنوان کرد: هدایت و مدیریت آب‌های سطحی با جدیت دنبال می‌شوند.

بهره‌برداری و اجرای بیش از ۱۰‌ پروژه با حضور استاندار اصفهان در نایین

مناطق سیل زده انارک مقصد دوم سفر امروز استاندار به همراه منصور شیشه فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در نائین بود.

در این بازدید که محمد کریمی، فرماندار و رئیس ستاد بحران شهرستان نیز حضور داشت، از مناطق سیل زده و خسارات سیل بخش انارک به ویژه گردنه زنجیرگاه به منظور جبران این خسارات بازدید شد.

بهره‌برداری و اجرای بیش از ۱۰‌ پروژه با حضور استاندار اصفهان در نایین

کلنگ اولین شهرک صنعتی فرآوری عناصر معدنی کشور در نائین زده شد

آئین کلنگ زنی ایجاد اولین شهرک صنعتی فرآوری عناصر معدنی کشور در محور نائین به انارک به وسعت ۲۰۰ هکتار برگزار شد که میهمان این قسمت از سفر در این حوزه مربوطه، رسول سواری رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان بود.

سیدرضا مرتضوی در جریان این آئین کلنگ زنی اظهار کرد: در راستای ایجاد زنجیره ارزش و خلق ثروت از وجود عناصر مختلف و متعدد معدنی موجود در پهنه شهرستان نائین، پروژه احداث شهرک صنعتی فرآوری مواد معدنی در زمینی به مساحت ۲۰۰ هکتار در کیلومتر ۱۷ محور نائین به انارک، کلنگ زنی شد.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های مختلف و متعدد معدنی در منطقه مرکزی کشور وجود دارد و به تعبیری این مناطق جدول مندلیف کشور ما هستند.

بهره‌برداری و اجرای بیش از ۱۰‌ پروژه با حضور استاندار اصفهان در نایین

استاندار اصفهان عنوان کرد: بسیاری از عناصر و مواد معدنی که در حوزه‌های مختلف نیاز است را در این منطقه شاهد هستیم.

مرتضوی یکی از اشتباهات ادوار گذشته را مسئله خام فروشی و فرآوری نکردن واحدهای مختلف معدنی در اقصی نقاط کشور دانست و اظهار کرد: از گذشته‌ها این ایده وجود داشت که شهرکی برای فرآوری عناصر معدنی در جوار قطب‌های معدنی کشور ایجاد شود و این امکان به نحو دیگری برای رسیدن به محصولات با ارزش افزوده بالا و امتداد زنجیره ارزش فراهم شود.

وی در ادامه گفت: با مطالعاتی که در مجموعه صمت استان و شرکت شهرک‌های صنعتی انجام شد این زمینه فراهم گردید تا در شهرستان نائین شاهد استقرار این شهرک مؤثر در حوزه مواد معدنی باشیم.

استاندار اصفهان افزود: در این راستا جلسات و نشست‌های کارشناسی متعددی برگزار شده است و امروز پس از طی کردن مراحل متعدد به نقطه آغاز حرکت اجرایی این شهرک رسیدیم.

بهره‌برداری و اجرای بیش از ۱۰‌ پروژه با حضور استاندار اصفهان در نایین

مرتضوی ادامه داد: تهیه زیرساخت و شرایط مناسب در این منطقه ضروری است تا شاهد حضور فعال سرمایه‌گذاران در این مجموعه باشیم.

وی خاطرنشان کرد: قطعاً توجه به مناطق مرکزی کشور و حوزه‌های معدنی از راهبردهای اصلی دولت است و ما نیز به دلیل حضور مردم سخت‌کوش و دارا بودن استعداد ظرفیت‌های معدنی با مطالعاتی که انجام شده است درصدد حمایت از اینگونه پروژه‌ها هستیم.

استاندار اصفهان اضافه کرد: مجموعه مدیریت استان پای کار راه‌اندازی این مجموعه بزرگ و فاخر ایستاده است و این مجموعه را به مردم شریف استان و ایران اسلامی تقدیم می‌کنیم.

استاندار اصفهان همچنین از زحمات و همراهی نماینده مردم نائین در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان نائین و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان در راستای اخذ مجوزهای و اجرای این پروژه قدردانی کرد.

بهره‌برداری و اجرای بیش از ۱۰‌ پروژه با حضور استاندار اصفهان در نایین

بهره‌برداری ۴ پروژه و آغاز عملیات ۲ پروژه گازرسانی و راهداری در سطح شهرستان نائین

آئین بهره برداری از ۴ پروژه و آغاز عملیات ۲ پروژه گازرسانی در سطح شهرستان نائین از جمله گاز رسانی به ایستگاه ایست و بازرسی شهید شرافت با اعتبار هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال و همچنین آئین بهره برداری و اجرای پروژه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از جمله پروژه ارتقای ایمنی ایست و بازرسی شهید شرافت به طول ۱.۵ کیلومتر با اعتبار ۸۹۰ میلیارد ریال با حضور استاندار اصفهان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، نماینده مردم، فرماندار و امام جمعه نائین، مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، معاون اداره کل راهداری استان و جمعی از مدیران استانی و به صورت همزمان در محل ایستگاه شهید شرافت صورت پذیرفت.

بهره‌برداری و اجرای بیش از ۱۰‌ پروژه با حضور استاندار اصفهان در نایین

بهره‌برداری از دو طرح در حوزه دانش بنیان و صنعت

بهره برداری از دو شرکت در حوزه دانش بنیان و صنعت برنامه بعدی سفر استاندار اصفهان، معاونین استانداری و جمعی از مدیران کل به شهرستان نائین بود.

بهره برداری از شرکت دانش بنیان در زمینه تولید کننده ماشین آلات و ابزار آلات ماشین کاری با اشتغال ۳۰ نفر و سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد ریال و شرکت صنعتی تولید کننده شیر هیدرولیک فرمان خودرو با اشتغال ۶۴ نفر و سرمایه گذاری هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال به صورت رسمی صورت گرفت. میهمان این برنامه مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان بود.

سیدرضا مرتضوی در جریان افتتاح این دو طرح دانش‌بنیان و صنعتی، اظهار کرد: رویکرد دولت سیزدهم در حوزه اقتصادی فعال و نقطه زن است به صورتی که در سال‌های گذشته تعداد قابل توجهی از واحدهای صنعتی راکد و غیرفعال به چرخه فعالیت بازگشتند.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۵۴۴ بنگاه تولیدی، اقتصادی و گردشگری با حمایت قرارگاه تحقق شعار سال و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان به بهره برداری رسیدند.

استاندار اصفهان گفت: معاونت اقتصادی استانداری، اداره کل صمت استان و شرکت شهرک‌های صنعتی تلاش کردند تا جهت‌گیری پیش روی استان را در مسیر فرمایشات و راهبردهای رهبر معظم انقلاب در حمایت از اقتصاد دانش‌بنیان و جهش تولید با مشارکت مردم، تعریف کنند.

بهره‌برداری و اجرای بیش از ۱۰‌ پروژه با حضور استاندار اصفهان در نایین

مرتضوی با اشاره به اینکه حمایت از مجموعه‌های تولیدی فناور و دانش‌بنیان از اولویت‌های مدیریت استان است، گفت: درصدد هستیم با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری مسیر حمایت از تولید را به انواع روش‌ها که یکی از مهمترین روش‌ها تأمین تسهیلات مورد نیاز است تأمین کنیم، در این راستا ضروری است بانک‌ها نیز همکاری لازم را با تولیدکنندگان داشته باشند.

وی ادامه داد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری کنترل تورم باید از مسیر حمایت از تولید بگذرد.

استاندار اصفهان اظهار کرد: تلاش شده از خطوط اعتباری که برای حوزه تولید می‌توان تعریف کرد، واحدهایی که نیازمند تسهیلات هستند را تغذیه کنیم.

مرتضوی عنوان کرد: نگاه مدیریت استان به شهرستان نائین نگاه به منطقه زرخیز کشور است که در تصمیمات اخیر در حوزه سرمایه‌گذاری شهرستان نیز این رویکرد هویدا است.

وی ادامه داد: همین رویکرد در اعطای فرمانداری ویژه به شهرستان نائین نیز دنبال شد و شخصاً در این خصوص چندین مرتبه با وزیر کشور گفت‌وگو کردم.

استاندار اصفهان اضافه کرد: تلاش این است تا نگاهی ویژه به این شهرستان شود زیرا استعدادهای بسیار راهبردی در این منطقه نهفته است.

بهره‌برداری و اجرای بیش از ۱۰‌ پروژه با حضور استاندار اصفهان در نایین

۲۵ خانوار دارای ۴ فرزند و بیشتر نائین دارای زمین ویلایی رایگان شدند

در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، قرعه کشی اختصاص زمین ویلایی رایگان به خانوارهای مشمول جوانی جمعیت شهرستان نائین تخصیص یافت.

در طی این جلسه با اجرای قرعه کشی اراضی تأمین شده به ۲۵ خانوار دارای ۴ فرزند و بیشتر این شهرستان برای ساخت واحدهای ویلایی اهدا شد، اراضی فوق در شهرک قائمیه این شهرستان واقع شده است. میهمان این برنامه مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بود.

سیدرضا مرتضوی در این آئین ضمن گرامیداشت دهه کرامت عنوان کرد: در این سفر یک روزه با حضور در شهرستان نائین فرصتی فراهم شد تا از پروژه‌های متعددی بازدید کنیم که هرکدام از آنها مایه افتخار و مباهات همه ما در ایران اسلامی و استان اصفهان هستند.

وی صبر، پشتکار و همبستگی را از ویژگی‌های مردم شهرستان نائین دانست و ادامه داد: با افتتاح طرح مجموعه گردشگری کاروانسرای بوم‌گردی مشجری و کلنگ زنی شهرک فرآورده‌های مواد معدنی نائین زمینه تکمیل زنجیره ارزش و زیرساخت‌ها را در این شهرستان فراهم می‌کند.

استاندار اصفهان گفت: دولت سیزدهم خود را در برابر یکی از مسائل مهم خانواده‌های ایرانی که مبحث مسکن است، متعهد و مسئول می‌داند و سعی کرده با تمام توان خود بر موضوع مسکن متمرکز شود و شرایط را به سمتی ببرد که در آینده مشکلاتی که در این حوزه، آسایش و آرامش خانواده‌ها را تحت شعاع قرار می‌دهد را کاهش دهد.

مرتضوی ادامه داد: معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و اداره کل راه و شهرسازی استان تلاش کردند تا ارزیابی قابل قبولی نیاز مناطق مختلف استان داشته باشند و در جلسات مستمر بضاعت‌های استان پای کار آمده تا بخشی از نیاز مردم در حوزه مسکن را پاسخ دهند.

وی یادآور شد: جلسات شورای مسکن استان، در ادوار گذشته ماهی یک‌بار برگزار می‌شده اما در دو سال گذشته تقریباً به صورت هفتگی این شورای مهم را تشکیل می‌دهیم و در برخی هفته‌ها دو جلسه شورای مسکن با نگاه ویژه به شهرستان‌ها تشکیل می‌شود.

استاندار اصفهان ادامه داد: جلسات شورای مسکن در هر شهرستان با حضور فرماندار و مسئولان ذی ربط آن شهرستان تشکیل و تمامی چالش‌های حوزه مسکن روی میز استانداری مطرح و برای آن چاره اندیشی می‌شود.

دکتر مرتضوی اظهار کرد: یکی از مباحث شیرین برای ما، تلاش برای تأمین مسکن برای خانواده‌های ۴ فرزندی است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین بحران‌هایی که کشورهای دنیا با آن مواجه هستند مسئله پیری جمعیت است که امنیت و آینده کشورها را دچار بحران می‌کند.

استاندار اصفهان در پایان اضافه کرد: با تأکیدات مقام معظم رهبری جهت‌گیری‌ها در کشور به سمت سیاستگذاری در راستای رشد جمعیت انجام شده و انتظار این است که همه ما نسبت به این دغدغه عمومی اهتمام داشته باشیم.

تابلو فرمانداری ویژه نائین رونمایی شد

در برنامه بعدی، استاندار اصفهان به همراه معاونین و مدیران کل در فرمانداری ویژه شهرستان نائین حاضر و از تابلو فرمانداری ویژه رونمایی کردند.

سید رضا مرتضوی در این آئین اظهار کرد: وجود جاده ترانزیتی شمال به جنوب کشور و دسترسی‌هایی که مناطق مرکزی کشور باید به جنوب داشته باشند از این مسیر در حال اتفاق افتادن است.

وی ادامه داد: وجود یک موقعیت سوق‌الجیشی از حیث مباحث امنیتی و همچنین مجاورت کویر از ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای است که در شهرستان نائین وجود دارد و در کنار این مردم پر تلاش و سابقه تاریخی و تمدنی که در این سرزمین است و همچنین ذخایر مادی و معنوی بسیار زیادی که پهنه‌ای از مواد معدنی مختلف مورد نیاز صنایع کشور را در دل خود جای داده است، از مدتی قبل موضوع یک نگاه ویژه به شهرستان نائین مورد تاکید قرار گرفته بود.

استاندار اصفهان افزود: با پیگیری‌هایی که توسط استانداری و نماینده نائین و خوروبیابانک انجام شد، مسیر تحقق این اتفاق مبارک و اعطای فرمانداری ویژه به این شهرستان فراهم شد و طی یکی دو هفته گذشته با مصوبه دولت این مهم نهایی شد و این مصوبه به استان ابلاغ شد.

مرتضوی گفت: پس از رونمایی تابلوی فرمانداری ویژه شهرستان نائین در ادامه حسب اتفاقاتی که در ساختار اداری و واگذاری اختیارات و بعضی از ظرفیت‌های جدید باید رقم بخورد و توانی که خود مدیران شهرستان به کار می‌گیرند که بتوانند از این ظرفیت قانونی فراهم شده در جهت پیشرفت و آبادانی شهرستان پیش از گذشته مردم و کشور را بهرمند کنند، ما امروز در این سفر یکی از این برنامه این بود که این خبر را به خدمت مردم عزیز اعلام بکنیم.

وی اضافه کرد: باید از زحمات همه مدیران شهرستان نائین که در روند تدوین گزارشات و آن نکاتی که باید در استانداری نهایی می‌شد در کمیسیون‌های مرتبط، در وزارت کشور، کمیسیون سیاسی دفاعی دولت و هیئت دولت مصوب می‌شد تلاش کردند و از سرکار خانم آزاد و از همه عزیزان که در این مسیر کمک کردند تشکر و قدردانی کنیم.

ایستگاه پایانی سفر استاندار اصفهان، افتتاح رسمی هتل کاروانسرای شاه عباسی روستای بلاباد بود که این هتل کاروانسرا با سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی، زمینه اشتغالزایی ۳۰ نفر را به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم کرده است.

به گزارش ایمنا، در این سفر مقرر شد ظرف ۱۰ روز آینده، جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اصفهان ویژه واحدهای صنعتی شهرستان نائین تشکیل شود.

کد خبر 753971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مسافر IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
    3 0
    آقای استاندار از جاده نایین آیا راضی بودید خداوکیلی جایی تشکر نداره. اگر امکان داره ی صلوات محمدی هم برای مسولین که این همه خدمت کردن برای جاده اصفهان به نایین و بلعکس ی تشکر جا داره