نظارت بر بازار باید نامحسوس و مداوم صورت گیرد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: نظارت بر بازار کالاهای اساسی و خدمات باید به صورت مستمر و نامحسوس انجام گیرد تا با هرگونه تخلف و گران‌فروشی مطابق قانون برخورد شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، شهریار عباسی امروز- سه‌شنبه بیست و پنجم اردیبهشت- در نشست کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار استان اظهار کرد: اداره صمت استان با همکاری دستگاه‌های مربوطه نسبت به انجام گشت‌های مشترک و رصد و پایش مستمر بازار اقدام کند.

وی افزود: نظارت و بازرسی بر بازار کالاهای اساسی باید به صورت مستمر انجام شود زیرا موجب تثبیت قیمت‌ها و مهار تورم، و شناسایی و معرفی افراد سودجو و متخلف به تعزیرات حکومتی می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام افزود: با توجه به اینکه برخی اقلام اساسی از جمله برنج، شکر، گوشت قرمز منجمد در راستای تنظیم بازار و تثبیت قیمت‌ها توسط نهادهای غله و جهاد کشاورزی تأمین می‌شوند به منظور حذف واسطه‌ها و تسریع در روند توزیع از طریق اتاق اصناف توزیع آنها انجام شود.

عباسی ادامه داد: جهاد کشاورزی استان طی مکاتبه با فرمانداران استان نسبت به معرفی نماینده اتاق اصناف برای جذب سهمیه برنج و سایر کالاهای اساسی به اداره غله اقدام کند.

وی ضمن قدردانی از مدیرکل تعزیرات حکومتی استان به منظور رتبه‌های برتر کشوری و رسیدگی به موقع پرونده‌ها، گفت: تورم از چالش‌های جدی استان و کشور است بنابراین برخوردها باید جدی و غیرقابل اغماض باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام اضافه کرد: کنترل بازار، نظارت مستمر بازار، جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها به عنوان عوامل فرعی از وظایف استان است بنابراین باید ساز و کار مناسبی اتخاذ شود تا از افزایش بی رویه قیمت‌ها در همه شهرستان‌ها جلوگیری کنیم.

عباسی ادامه داد: باید بازرسی و نظارت بر کار خبازان دقیق صورت گیرد زیرا سلامت مردم، رانت، خروج آرد از چرخه پخت حائز اهمیت است.


معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام با تاکید بر بازرسی و نظارت بر هزینه دریافتی مراکز سلامت و درمان، اضافه کرد: بسیاری از افراد که خدمات آسانسوری ارائه می‌دهند دارای مجوز نیستند که باید نظارت بر این مراکز انجام گیرد.

عباسی با اشاره به افزایش بی‌رویه قیمت گوشت قرمز در استان، گفت: با توجه به اینکه قیمت گوشت قرمز در استان افزایش یافته است توسط دولت ساز و کاری برای تأمین گوشت قرمز دیده شده است و به زودی مباشر معرفی مش‌شود تا برای گوشت به قیمت مناسب عرضه شود.

کد خبر 753619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.