تحقق و گسترش عدالت تنها بر عهده قوه قضائیه  نیست

رئیس قوه قضائیه گفت: تحقق و گسترش عدالت تنها بر عهده قوه قضائیه نیست، اما ما می‌توانیم گام‌های مهمی را در این راستا برداریم و از کار مردم گره‌گشایی کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، امروز _سه‌شنبه، بیست‌وپنجم اردیبهشت_ در دیدار با قضات و کارکنان دستگاه قضائی کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: باید ترتیبی اتخاذ شود که مقوله حل اختلاف، منحصر به اقدامات شورای حل اختلاف نشود.

وی با خطیر برشمردن امر قضا، افزود: تحقق و گسترش عدالت صرفاً بر عهده قوه قضائیه نیست، اما ما می‌توانیم گام‌های مهمی را در این راستا برداریم و از کار مردم گره‌گشایی کنیم.

رئیس دستگاه قضا، گفت: امروز در زمینه تحقق ارزش‌های اسلامی در جامعه دستگاه‌های مختلفی از جمله حوزه‌ها، آموزش و پرورش، وزارت علوم و نهادهای تبلیغاتی، دارای وظیفه و مسئولیت هستند و ما نیز به عنوان قوه قضائیه می‌توانیم با حمایت از اقداماتی که در کف خیابان صورت می‌گیرد، گام‌های مؤثری را در این راستا برداریم.

وی تصریح کرد: از مسئولان و کارکنان قضائی استان کهگیلویه و بویراحمد می‌خواهیم که سازوکارهای پیشنهادی خود را برای کاهش ورودی پرونده به قوه قضائیه ارائه دهند.

محسنی‌اژه‌ای، خاطرنشان کرد: لازم است ترتیبی اتخاذ شود که مقوله حل اختلاف، منحصر به اقدامات شورای حل اختلاف نشود.

وی افزود: ما باید موضوع «حل اختلاف» را به متن مردم، مجالس، آموزش و پرورش و بخش‌های مختلف جامعه ببریم.

رئیس قوه قضائیه گفت: به مسئولان ذی‌ربط در قوه قضائیه نیز تأکید کرده‌ام که استخدام‌های مربوط به شوراهای حل اختلاف در اسرع وقت انجام شود.

کد خبر 753467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.